מי הטופ של אירופה? #6 – השבוע של ארסנל

אחרי שבוע עמוס שכלל מחזורי אמצע במרבית הליגות באירופה הגיע הזמן לדירוג העוצמה האירופי שכולל מספר קבוצות חדשות ומעניינות שלא נכללו בדירוג בשבועות האחרונים. חושבים שאתם יודעים מי ראשונה?

אז מבלי להכביר במילים ניגש היישר לדירוג שבו יופיעו עשרת הקבוצות שלדעתי נמצאות בכושר הטוב באירופה אחת אחרי השנייה – מהעשירית ועד לראשונה. תחזיקו חזק, מתחילים.

כמעט ונכנסו: אתלטיקו מדריד, אינטר, לייפציג וליל

אינטר אסמואה איקרדי נאיינגולן
אינטר חוגגת, אבל לא נכנסת לעשירייה. Credit to "Inter" Facebook page.

 

במקום העשירי – פורטו (כניסה חדשה)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 0-1 בתוספת הזמן בבואבישטה.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 84%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ד׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.4

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.7

זרקור על: איקר קסיאס. השוער הספרדי הוותיק ממשיך לספק מספרים גם בגיל 37 וסוחב את הדרקונים לראשית הטבלה במסגרת המקומית והאירופית. הוא שמר על ראשת נקייה ביותר ממחצית (!) מהמשחקים בהם פתח, סופג פחות משער למשחק ועצר לא פחות מ-78% מהכדורים שנבעטים לעבר שערו העונה. מנהיג אמיתי.

בכמה מילים: חניכיו של סרג׳יו קונססאו בעיצומה של פתיחת עונה נהדרת שהובילה אותם כאמור למקומות הראשונים בזירה המקומית והאירופית, כולל עשרה ניצחונות רצופים בכל המסגרות. הקבוצה גם מוכיחה אופי כשניצחה השבוע במגרש קשה בזכות שער עמוק בתוספת הזמן, פעם רביעית העונה שהדרקונים מנצחים בזכות שער שנכבש אחרי הדקה ה-85, ווינרים אמיתיים.

 

במקום התשיעי – אייאקס אמסטרדם (כניסה חדשה, פעם שלישית בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 5-1 ביתי מול דן האג.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 84%

מיקום בליגה המקומית: 2.

מיקום במסגרת האירופית: מקום שני בבית ה׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.8.

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.4.

זרקור על: דויד נרס. הווינגר הברזילאי הצעיר והמוכשר היה המצטיין בניצחון הגדול במחזור האחרון בו רשם דריבלים מוצלחים ומסירות מפתח רבות ואף הוסיף שער ובישול בדרך למעורבות ב-12 שערים מפתיחת העונה. אחד השחקנים הכשרוניים והמלהיבים ביותר בקבוצה.

בכמה מילים: הניצחון המרשים של חניכיו של אריק ואן טג הצטרף להפסד הבכורה של פ.ס.וו. העונה בפיינורד וצימק את ההפרש בצמרת הטבלה לשתי נקודות בלבד. היהודים נמצאים בעיצומו של רצף נהדר שכולל 14 משחקים ללא הפסד (12 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו) ויארחו ברביעי הבא את באיירן מינכן לקרב על המקום הראשון בבית ה׳ בליגת האלופות.

 

במקום השמיני – פ.ס.ז׳ (ירדה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: תוצאות תיקו בבורדו (2-2) ובשטרסבורג (1-1)

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 83%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום במסגרת האירופית: מקום שני בבית ג׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 3

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.8

זרקור על: יוליאן דראקסלר. נקודת האור בקישור של הקבוצה – הגרמני המוכשר מוסר בדיוק רב, מתקל, מכדרר ונותן הכל על המגרש. תרם בישול חשוב בבורדו ומעורב העונה כבר בשבעה שערים.

בכמה מילים: עד השבוע המיליארדים מהבירה היו מושלמים בליגה הצרפתית עם 14 ניצחונות רצופים מפתיחת העונה כולל כאלה מרשימים במיוחד מול ליון ומארסיי. ירידת המתח הצפוייה הגיעה סוף סוף וחניכיו של טוכל איבדו נקודות פעמיים בארבעה ימים, בשני משחקי החוץ מול היריבות ממרכז הטבלה. בשלישי הם יתארחו בראיקו מיטיץ׳ הלוהט של הכוכב האדום בלגרד בו ליברפול ונאפולי כבר איבדו נקודות העונה במשחק בו רק ניצחון יבטיח להם בוודאות את העלייה לשמינית הגמר.

קבאני וניימאר
קרדיט לדף הפייסבוק – "PSG -Paris Saint-Germain"

 

במקום השביעי – נאפולי (כניסה חדשה, פעם רביעית בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 2-1 בברגאמו מול אטאלנטה.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 73%

מיקום בליגה המקומית: 2

מיקום במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ג׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 1.8

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.7

זרקור על: לורנצו אינסינייה. הווינגר האיטלקי ממשיך להיות השחקן החשוב ביותר של הפרטנופיי העונה ובישל השבוע לפביאן רואיז את שער היתרון בברגמו. מעורב העונה כבר ב-13 שערים, והרגל עוד נטוייה.

בכמה מילים: לא פחות ממחצית משעריה של הקבוצה בליגה העונה הגיעו בחצי השעה האחרונה של המשחק. 11 משחקים רצופים ללא הפסד, כולל מפגשים מול פ.ס.ז׳, רומא וליברפול. אותה ליברפול תארח את הקבוצה בשלישי למפגש בו כל מה שחניכיו של אנצ׳לוטי יצטרכו זה להמשיך את רצף המשחקים ללא הפסד גם באנפילד בדרך לשמינית גמר האלופות.

 

במקום השישי – ליברפול (עלתה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 1-0 באנפילד בדרבי מול אברטון, ניצחון 3-1 בטרף מור בברנלי.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 76%

מיקום בליגה המקומית: 2.

מיקום במסגרת האירופית: מקום שלישי בבית ג׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 1.9

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.7

זרקור על: וירג׳יל ואן-דייק. הבלם ההולנדי שאף שימש כקפטן בדרבי מול אברטון נבחר למצטיין בשני המשחקים האחרונים. היה מעורב בשער הניצחון בראשון כשהרחיק את הכדור עד לידיו של פיקפורד שטעה בדרך לשערו של אוריגי והוסיף בישול נהדר לפירמינו בניצחון על ברנלי. האחראי המרכזי להגנת הברזל של הסקאוזרס העונה שספגה פחות משער למשחק, מקרין ביטחון משמעותי על חבריו לחוליית ההגנה ודוחף קדימה כשצריך. ללא ספק אחד הבלמים הטובים בעולם כיום.

בכמה מילים: בסיומו של עוד שבוע עמוס החבורה של קלופ ממשיכה לנשוף בעורפה של סיטי ורחוקה 2 נקודות בלבד מהתכולים שמוליכים את הטבלה. שבוע קשה עומד בפניה שכולל משחק קשה בדין קורט של בורנמות׳ שנמצאת בעיצומה של עונה נהדרת והקרב על המקום בשמינית גמר האלופות מול נאפולי. שבוע שיכול להשפיע מאד על המשך העונה של הקבוצה.

 

במקום החמישי – ברצלונה (ללא שינוי)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון ביתי 2-0 על ויאריאל, ניצחון ביתי 4-1 על קולטורל לאונסה בשלב 32 האחרונות בגביע המלך הספרדי.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 74%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ב׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.6

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 1.1

זרקור על: איבן ראקיטיץ׳. הקרואטי הוותיק הוכיח בשבוע האחרון כמה הוא חשוב ומשמעותי לקבוצה כשהשלים 102 מסירות מדוייקות מול ויאריאל ותרם לא פחות משלושה בישולים במחצית הראשונה במשחק הגביע. מעורב ישירות בתשעה שערים מפתיחת העונה ומסייע לצעירים כמו אוריאול בוסקטס, אלנייה וארתור שמשחקים לצידו במרכז המגרש ללמוד ולהתפתח. המנהיג השקט של הבלאוגרנה.

בכמה מילים: שני ניצחונות חשובים שהעלו את הקבוצה לראשית טבלת הלה ליגה ולשמינית גמר גביע המלך תוך שילוב צעירים שנתנו תפוקה משמעותית. בשבת בערב הם מגיעים לקורנייה לה-פראט של אספניול לדרבי לוהט כשהרבה מאד עומד על הפרק.

 

במקום הרביעי – ארסנל (כניסה חדשה, פעם שנייה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 4-2 באמירויות בדרבי מול טוטנהאם, תיקו 2-2 באולד טראפורד מול מנצ׳סטר יונייטד.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 71%

מיקום בליגה המקומית: 5.

מיקום במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ה׳ בליגת האירופית.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.2

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 1

זרקור על: לוקאס טוריירה. הקשר האחורי האורוגוואי הצעיר שהגיע בקיץ מסמפדוריה והראה ניצוצות גם במונדיאל הוא ללא ספק אחד הברגים החשובים במכונה של אונאי אמרי בצפון לונדון העונה. הוא מכסה שטחים רבים, מתקל, חוטף ולוקח חלק חשוב בהנעת הכדור של הקבוצה. השבוע הוא גם בא על שכרו עם שער הבכורה בדרבי הלוהט מול טוטנהאם, שלאחריו הוא הוריד חולצה וחגג באקסטזה מטורפת מול האוהדים, התרגש ממש כמו ילד. הוא המשיך את היכולת הגבוהה גם באולד טראפורד שם בישל למוסטאפי וסייע לקבוצתו להשיג נקודות יקרות. אחד מרכשי העונה בפרמיירליג ובעולם בכלל.

בכמה מילים: 20 משחקים רצופים ללא הפסד, שכללו מלבד המשחקים הלוהטים בשבוע האחרון שהתותחנים עברו בהצלחה גם משחק בז׳וז׳ה אלבלדה בליסבון ומשחק ביתי קשה מול ליברפול. נראה שיפור ניכר ומשמעותי ביכולת ככל שמתקדמת העונה, הקבוצה מתחברת ומשחקת בתיאום רב.

ארסנל

 

במקום השלישי – בורוסיה דורטמונד (עלתה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון ביתי 2-0 על פרייבורג.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 83%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום במסגרת האירופית: מקום שני בבית א׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.6

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.9

זרקור על: אקסל ויטסל. נתחיל בכמה מספרים שיציגו את חשיבותו של הבלגי במערך של לוסיאם פאבר – בניצחון הביתי מול פרייבורג הוא השלים לא פחות מ-125 מסירות ב-95% דיוק, רשם 2 דריבלים מוצלחים ב-100% הצלחה והחזיק בכדור למשך 8% מהמשחק – נתונים גבוהים בהרבה מאלה של כל שאר השחקנים על המגרש. הוא השלים את החזרה מסין בצורה הטובה ביותר והפך לאחד הברגים המשמעותיים ביותר במכונה הצהובה, כשכל המשחק של הקבוצה עובר דרכו. יתרה מזאת, בשל גילו והניסיון שצבר לאורך השנים הוא הפך לאחד המנהיגים בחדר ההלבשה וגם על כר הדשא כשהוא עוזר לחבורת הצעירים שלצידו להתפתח ולהשתדרג מדי שבוע ומעניק להם ביטחון משמעותי.

בכמה מילים: גם כשהמשחק תקוע ולא הולך, השוורצגלבן תמיד מוצאים דרך לנצח, השבוע כמו ברוב המקרים זה קרה בזכות התעלות של רויס, סאנצ׳ו ופאקו שהיו מעורבים בשערי הקבוצה ששמרה על פער תשע הנקודות מבאיירן ואף הגדילה את הפער מהמקום השני לפני הדרבי הלוהט בפלטינס ארנה מול שאלקה בשבת.

 

במקום השני – יובנטוס (ירדה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 3-0 בארטמיו פרנקי של פיורנטינה.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 91%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ח׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.1

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.4

זרקור על: כריסטיאנו רונאלדו. הפנומן הפורטוגלי ממשיך ללהוט באיטליה והגיע השבוע לנקודת ציון מרשימה בדמות עשרה שערי ליגה במדי הגברת הזקנה – הראשון שעושה זאת תוך 14 מחזורים בלבד מזה 61 שנים. אחראי מפתיחת העונה ללא פחות מ-18 שערים ומספק תצוגות מדי שבוע.

בכמה מילים: ניצחון גדול בשבוע האחרון במפגש המתוח בפירנצה בארטמיו פרנקי מול פיורנטינה שמצטרף לכדי ארבעה ניצחונות רצופים ללא ספיגה מאז ההפסד הביתי למוריניו ויונייטד. הגברת הזקנה ממשיכה להוביל את הטבלה באיטליה בפער ניכר של 8 נקודות מנאפולי השנייה ותארח הערב את אינטר השלישית לדרבי ד׳איטליה הלוהט שבו תצטרך את רונאלדו ואת הקבוצה כולה במיטבה בכדי לרשום ניצחון מרשים נוסף בדרך לאליפות שמינית ברציפות.

 

ובמקום הראשון – מנצ׳סטר סיטי (עלתה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון ביתי 3-1 על בורנמות׳, ניצחון 2-1 בויקארג׳ רואד מול ווטפורד.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 87%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ו׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 3

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.5

זרקור על: לירוי סאנה. הקיצוני הגרמני הצעיר נכנס לכושר משחק, וכשזה קורה, קשה לעצור אותו. הוא השלים 90 דקות בשני המשחקים השבוע ותרם שני בישולים חשובים שמסתכמים במעורבות ב-13 שערים עד כה העונה. נראה שיותר קל לו לבוא לידי ביטוי דווקא כשדלף וזינצ׳נקו משחקים מאחוריו על הקו השמאלי, מוסרים לו את מרבית הכדורים שמגיעים אליהם וממעטים להגיע בעצמם לאיזורים המסוכנים.

בכמה מילים: גם בהרכב משני ללא סטרלינג ואגוארו (שלא נדבר על דה בריינה ומנדי שנעדרים כבר שבועות) הסיטיזנס ממשיכים לנצח כל קבוצה שעומדת בדרכם ושומרים על המקום הראשון בטבלת הפרמיירליג שבוע שמיני ברציפות. מבחן גדול יעמוד בפני המכונה המשומנת של פפ שהשיג השבוע את ניצחונו ה-400 כמאמן ראשי שתתארח בשבת בערב בסטמפורד ברידג׳ לאחד המשחקים הקשים ביותר בליגה, ובכל זאת – מישהו מוכן להמר נגדם?

מסכימים? נהדר. לא מסכימים? טקבקו, אשמח לשמוע ולקבל הערות לקראת הדירוג הבא.

מנצ'סטר סיטי
Credit to "Manchester City" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח