מי הטופ של אירופה? #5 – תרנגולים בצמרת

אחרי פגרת נבחרת ארוכה ומייגעת, הכדורגל האירופי חזר ובגדול – ואיתו גם דירוג העוצמה האירופי שכולל כניסה חדשה של קבוצה שרשמה שבוע חלומי והתברגה בצמרת הדירוג.

אז מבלי להכביר במילים ניגש היישר לדירוג שבו יופיעו עשרת הקבוצות שלדעתי נמצאות בכושר הטוב באירופה אחת אחרי השנייה – מהעשירית ועד לראשונה. תחזיקו חזק, מתחילים.

כמעט ונכנסו: נאפולי, אייאקס, פרנקפורט, ליון וארסנל

לורנצו אינסינייה איטליה
איניסינייה. קצת מעל ה-10. Credit to "Lorenzo Insigne" Facebook page.

 

במקום העשירי – סביליה (ללא שינוי בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון ביתי 1-0 מול ריאל ויאדוליד.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 71%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום במסגרת האירופית: מקום שני בבית י"ב בליגה האירופית.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.2

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.9

הכוכב: אנדרה סילבה. אחרי חמישה משחקים ללא כיבוש, הפורטוגלי הצעיר התייצב למשימה בדיוק כשהקבוצה הכי נזקקה לו וכבש את שער הניצחון מול ריאל ויאדוליד ששלח את הרוחיבלאנקוס לראשות הטבלה. כבש כבר 8 שערי ליגה העונה במדי סביליה, פי 4 (!) מאשר כבש במילאן בסרייה א׳ בעונה שעברה. רנסאנס אמיתי.

בכמה מילים: בזמן שבליגה הקבוצה ממשיכה לרוץ ולא הפסידה בארבעת משחקיה האחרונים בדרך לפסגת הטבלה, בממלכה הקטנה שלה – הליגה האירופית, המצב דווקא פחות ורוד. ההפסד בליאז' מצטרף להפסד ברוסיה מול קראסנודר שמוליכה את טבלת הבית. כל תוצאה שהיא לא 3 נקודות ביתיות במחזור הסיום מול הרוסים עשוי לגרום להדחה מביכה של הקבוצה שזכתה במפעל 5 פעמים כבר בשלב הבתים.

 

במקום התשיעי – בורוסיה מנשנגלדבאך (ללא שינוי)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון ביתי 4-1 מול האנובר.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 76%

מיקום בליגה המקומית: 2.

מיקום במסגרת האירופית: לא משתתפת.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.9

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 1.4

הכוכב: תורג׳ן הזאר. הבלגי בן ה-25 מתחיל לצאת מהצל של ״האח של״ ולקבע את מעמדו כאחד השחקנים הטובים באירופה בכלל ובליגה הגרמנית בפרט. תרם השבוע שער ובישול מול האנובר וצירף לרפרטואר עוד תואר של ״איש המשחק״. אחראי כבר ל-17 שערים, 5 יותר מאחיו הגדול אדן.

בכמה מילים: זה מתחיל להיות ברור יותר ככל שמתקדמת העונה – בורוסיה מנשנגלדבאך היא לא אפיזורדה חולפת, היא קבוצה נהדרת שנמצאת בצמרת הבונדסליגה ומציגה כדורגל התקפי ומהנה מדי שבוע בכדי להישאר בה. בראשון היא מתארחת אצל לייפציג הרביעית למבחן נוסף – שבו תוכל לספק הצהרת כוונות לגרמניה כולה.

 

במקום השמיני – ליברפול (ירדה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 3-0 בווטפורד, הפסד 2-1 לפ.ס.ז׳ בפארק דה פראנס.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 75%

מיקום בליגה המקומית: 2.

מיקום במסגרת האירופית: מקום שלישי בבית ג׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 1.8

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.7

הכוכב: סאדיו מאנה. הסנגלי היה המצטיין בצמד המשחקים מול ווטפורד ופ.ס.ז׳ על אף שתרם בישול בודד בויקארג׳ רואד, סיפק מספרי תיקולים ודריבלים מוצלחים גבוהים גם בפריז, סחט את הפנדל המצמק שכבש מילנר ונראה היה שהוא היחיד שהתאמץ והאמין ביכולותיה של קבוצתו במשחק החוץ הקשה והמשמעותי. מעורב ב-10 שערים מפתיחת העונה.

בכמה מילים: השבוע של ליברפול התחיל נהדר עם ניצחון חוץ חשוב במגרש קשה והמשיך הכי גרוע שיכול להיות עם הפסד חוץ שלישי בשלב הבתים באלופות, הפעם בפריז. הסקאוזרס שהסתבכו יצטרכו להשיג ניצחון מינימלי (1-0) או בתוצאה גבוהה (הפרש שני שערים לפחות) מול נאפולי במחזור הסיום באנפילד בכדי להבטיח עלייה לשמינית הגמר.

מאנה, ליברפול
"Credit to "liverpool fc facebook page

 

במקום השביעי – אתלטיקו מדריד (עלתה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: תיקו 1-1 ביתי מול ברצלונה, ניצחון ביתי 2-0 מול מונאקו.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 70%

מיקום בליגה המקומית: 3.

מיקום במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית א׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 1.6

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.9

הכוכב: אנתואן גריזמן. הצרפתי נכנס סוף סוף לכושר שמאפיין אותו והיה מעורב בכל שלושת השערים של הקולצ׳ונרוס בשבוע האחרון עם שער, בישול ומסירת מפתח בדרך לשער עצמי. בשקט בשקט אחראי העונה כבר ללא פחות מ-13 שערים.

בכמה מילים: קבוצתו של צ׳ולו סימאונה מתחילה להתחבר ולהשיג תוצאות יפות בכל המסגרות. רחוקה רק 2 נקודות מסביליה המוליכה בליגה וקרובה להבטחת המקום הראשון בליגת האלופות בדרך לשמינית הגמר, וכל זאת ללא לב ליבו של המערך – שני הבלמים האורוגוואים הנהדרים חימנס וגודין, מפחיד לחשוב עד כמה חזקה תהיה ההגנה של אתלטיקו כשגם הם ייכנסו לכושר.

 

במקום השישי – בורוסיה דורטמונד (ירדה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון חוץ 2-1 מול מיינץ, תיקו ביתי מאופס מול קלאב ברוז׳.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 83%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום במסגרת האירופית: מקום שני בבית א׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.6

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.9

הכוכב: פאקו אלקאסר. דורטמונד מתקשה, פאקו עולה מהספסל ומיד מעלה אותה ליתרון בדרך לניצחון חשוב. נשמע מוכר? זו הפעם הרביעית העונה שהספרדי הנהדר שחתם השבוע בקבוצה ל-5 שנים עולה מהספסל כשהקבוצה חייבת שער, כובש ומעניק לה את הניצחון. סופר-סאב אמיתי.

בכמה מילים: בשעה שבליגה השוורצגלבן ממשיכים לשייט ולנצח כל דבר שזז בדרך לפער 9 נקודות (!) מבאיירן מינכן, בליגת האלופות הקבוצה מתחילה לחרוק – אחרי ההפסד במחזור הקודם במדריד הגיע תיקו מאופס מאכזב בבית מול הבלגים שמסבך את דורטמונד שצפוייה לסיים במקום השני בבית בדרך להרגלה קשה בשמינית הגמר. על זה נאמר – לא כל הנוצץ בבונדסליגה זהב בליגת האלופות.

 

במקום החמישי – ברצלונה (ירדה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: תיקו 1-1 בוונדה מטרופוליטנו מול אתלטיקו, ניצחון 2-1 בפיליפס ארנה מול פ.ס.וו איינדהובן.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 72%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ב׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.6

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 1.2

הכוכב: ליאו מסי. אחראי לכל שערי הקבוצה בשבוע האחרון עם שער ושני בישולים שמסתכמים למעורבות ב-23 שערים מפתיחת העונה, למרות שנעדר מלא פחות מחמישה משחקים בשל פציעה. הכוכב הבלתי מעורער של ברצלונה.

בכמה מילים: הקבוצה חזרה מהפגרה לשבוע קשה עם משחקים במדריד ובאיינדהובן שהסתיים בטעם מתוק. אמנם הבלאוגראנה שלטה ללא עוררין במשחק במטרופוליטנו, אך לבסוף היא ניצלה מהפסד בזכות שער שיוויון בדקה ה-90, והאמת שתיקו באצטדיון שיארח השנה את גמר האלופות זו תוצאה בהחלט מכובדת. בנוסף, מסי וחבריו הצליחו לנצח גם בפיליפס ארנה את פ.ס.וו. שניצחה בכל משחקיה העונה בליגה ההולנדית ונחשבת לקבוצת בית חזקה מאוד.

 

במקום הרביעי – טוטנהאם (כניסה חדשה)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחונות ביתיים מרשימים מול צ׳לסי (3-1), ואינטר (1-0).

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 77%

מיקום בליגה המקומית: 3.

מיקום במסגרת האירופית: מקום שני בבית ב׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 1.8.

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 1.2.

הכוכב: כריסטיאן אריקסן. הדני הנהדר חזר לכושר ואיתו גם הקבוצה כולה, הוא תרם שער ושני בישולים בשבוע האחרון ב-110 דקות בלבד על כר הדשא (שער/בישול בכל 37 דקות) ואחראי לשבעה שערים העונה.

בכמה מילים: התרנגולים רשמו את השבוע הטוב ביותר שלהם מפתיחת העונה בו הנחילו לצ׳לסי את הפסדה הראשון בליגה העונה, כולל פתיחת משחק מסחררת שיכלה להסתיים גם בחמישה שערים ברשתו של קפה וניצחו את אינטר בזכות שער מאוחר של אריקסן שנכנס הפעם כאס מהספסל והשאיר לחבורתו של פוצ׳טינו סיכוי ממשי להעפיל לשמינית הגמר אם ישכילו להוציא נקודות בקאמפ נואו מול ברצלונה שתגיע למשחק לפרוטוקול בלבד. בראשון הספרס ינסו להמשיך את רצף הניצחונות הנהדר מול ארסנל באמירויות, מה שבטוח – יהיה לוהט.

אריקסן, טוטנהאם
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page

 

במקום השלישי – פ.ס.ז׳ (עלתה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחונות ביתיים מול טולוז (1-0) וליברפול (2-1)

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 88%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום במסגרת האירופית: מקום שני בבית ג׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 3.2

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.7

הכוכב: ניימאר. הברזילאי אמנם נעדר מהניצחון מול טולוז, אבל הגיע בשיאו למפגש מול ליברפול, הוא כבש וסחרר את ג׳ו גומז בדרך לניצחון חשוב ולתואר איש המשחק. בנוסף, הוא הפך לברזילאי עם הכי הרבה שערים בליגת האלופות (31). אחראי העונה כבר ללא פחות מ-21 שערים, והרגל עוד נטויה.

בכמה מילים: שבוע מכונן לטוכל וחניכיו – ראשית, הם רשמו את ניצחונם ה-14 ברציפות (!) בליגה הצרפתית, ללא ניימאר ואמבפה שנעדרו בשל פציעות מפגרת הנבחרות. אבל הדובדבן שבקצפת הגיע ברביעי בערב בדמות ניצחון מרשים מול פיינליסטית העונה שעברה, ליברפול, שממקם את הקבוצה בעמדת זינוק נהדרת לקראת מחזור ההכרעה בליגת האלופות. נכנסו לכושר בדיוק בזמן.

 

במקום השני – מנצ׳סטר סיטי (ירדה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון חוץ 4-0 באצטדיון האולימפי מול ווסטהאם, תיקו 2-2 בליון.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 86%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ו׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 3

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.5

הכוכב: ראחים סטרלינג. האנגלי הצעיר תרם שער ובישול בניצחון הגדול בווסטהאם בלא פחות מ-16 שערים, מספר זהה של כיבושים ובישולים. במשחק בצרפת בו תופקד מעט מאחור כשמאחרז וסאנה שיחקו באגפים הקבוצה התקשתה לייצר מחץ התקפי ולראייה פפ הסיט אותו לאגף השמאלי לקראת סיומו של המשחק.

בכמה מילים: המכונה של פפ נתקלה בקבוצה היחידה שניצחה אותה העונה ושוב התקשתה מול חניכיו של ברונו גנסיו שנראה שפיצח את השיטה להתמודדות עם שטף המשחק של הסיטיזנס. יחד עם זאת, תיקו בפארק אולימפיק הגועש שמצטרפת לניצחון חוץ גדול בווסטהאם חותמת שבוע מוצלח נוסף לסיטי שממשיכה לבסס את עצמה כאחת הקבוצות הטובות באירופה.

 

ובמקום הראשון – יובנטוס (עלתה בדירוג)

אני יודע מה עשית בשבוע האחרון: ניצחון 2-0 ביתי על ספאל, ניצחון 1-0 ביתי מול ולנסיה.

אחוזי הצלחה מפתיחת העונה: 91%

מיקום בליגה המקומית: 1.

מיקום במסגרת האירופית: מקום ראשון בבית ח׳ בליגת האלופות.

כיבושים למשחק מפתיחת העונה: 2.1

ספיגות למשחק מפתיחת העונה: 0.5

הכוכב: כריסטיאנו רונאלדו. CR7 ממשיך לנפק מספרים מרשימים במדי הגברת הזקנה עם שער ובישול בשבוע האחרון שמסתכמים ב-10 שערים ו-7 בישולים מפתיחת העונה – שער או בישול למשחק.

בכמה מילים: מקום ראשון בליגה האיטלקית ופער גדול מנאפולי שעומד נכון לעכשיו על 8 נקודות, מקום ראשון בליגת האלופות והבטחת המקום בשמינית הגמר. מי יצליח לעצור את הגברת הזקנה שנראית בשבועות האחרונים דווקא כגבירה היפהפייה באירופה?

רונאלדו, יובנטוס
Credit to "Juventus" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח