מוקדמות יורו 2020 – הנבחרות הבולטות

המוקדמות מאחורינו, אבל שווה להתעכב ולסקור כמה מהנבחרות הבולטות של הקמפיין האחרון

העומק של האלופה

לאורך ההיסטוריה ארוכת השנים של הכדורגל הפורטוגלי, בכל פעם שהנבחרת המקומית העמידה נבחרת ראויה הטוענת לכתר אלופת אירופה או אפילו לזה של אלופת העולם, זו תמיד הייתה הנבחרת "של". הנבחרת של אוזאביו, הנבחרת של פיגו, הנבחרת של רונאלדו וכן על זו הדרך. בכל פעם שהנבחרת הפורטוגלית הצליחה, זה לא היה בגלל ההיצע הרב, עומק הסגל או איכות השחקנים, אלא בעיקר בזכות כוכב אחד, גדול מהחיים, ששאר שחקני הנבחרת היו צריכים לעבוד בשבילו, להלל אותו ולפנות לו את הדרך.

מתכוונים לשמור על התואר (קרדיט: UEFA EURO 2020)

אז נכון, כריסטיאנו רונאלדו הוא עדיין האיש שתמיד יחפשו אותו בכל התקפה, זה לא משנה אם מדובר במשחק שולי נגד ליטא או בגמר ליגת האומות, הוא את שיא הכיבושים לשחקן בקריירה הבינלאומית עומד לשבור ויהי מה. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהסגל שמעמיד סאנטוס בשנה האחרונה הוא העמוק והאיכותי שנראה בפורטוגל אי פעם.

כשיהלום כמו ברומה, שחקן שמטריף את הולנד כולה כשחקן איינדהובן, ממתין על הספסל כדי להחליף את ברנרדו סילבה, מהבולטים שבשחקני אלופת אנגליה, קשה להאמין שעד ממש לאחרונה שחקנים כמו נאני וקווארסמה עדיין יכלו לפלס בקלות את מקומם אל הרכב הנבחרת. שורת השחקנים הצעירים שצצה לה משום מקום מביאה לפרננדו סנטוס ולוותיקי הנבחרת הדחיפה לה הם היו זקוקים – לפתע המקום בהרכב לא מובטח עבור שחקנים מנוסים כדוגמת פפה, מוטיניו וז'ואאו מריו, אף אחד לא חסין בפני הספסל.

נבחרת פורטוגל נמצאת כרגע במקום טוב מאד, לא רק שמירה על הגביע בבית הנבחרות בליסבון מעניינת כרגע את סנטוס ושאר קברניטי הנבחרת, הם מסתכלים על העתיד הרחוק יותר- על מונדיאל 2022 ועל היום שאחרי רונאלדו ושאר חברי הנבחרת הגדולה של 2016.

 

האכזבה ההולנדית

נבחרת הולנד קיבלה את הגרלת החלומות שמתאימה בדיוק לנבחרת שעושה ממש בימים אלה חילופי משמרות בשורותיה. ההגרלה זימנה לכתומים נבחרת ענקית בדמותה של גרמניה ונבחרת חביבה כמו צפון אירלנד שיאתגרו את ההולנדים וכן שתי נמושות, בלארוס ואסטוניה, עליהן יוכל קומאן לערוך ניסוי כלים.

הולנד הפכה בשנה האחרונה להרבה יותר משוחררת, אך יחד עם זאת, גם מחויבת. "האורנג'" מודל 2019 משחקים כדורגל איכותי שמשכיח את חרפת ההדחה במוקדמות המונדיאל אשתקד. רונאלד קומאן הלביש על צעירי אייאקס ואיינדהובן את המדים הכתומים ובתוספת של שני אלופי אירופה ווינאלדום ו-ואן דייק, יחד עם דפאיי, הסקורר של ליון וראיין באבל הוותיק בחוד, אין סיבה שהתוצאה תהיה פחות ממבריקה.

אך בפועל, טבלת הבית מספרת את אותו סיפור ישן – סיפור על נבחרת שעושה הכל כמו שצריך, אך לא סנטימטר מעבר לכך. כזו הייתה נבחרת הולנד ב-20 שנה האחרונות וכזו היא גם היום – נבחרת שגם אם על הנייר היא הפייבוריטית המובהקת לניצחון, היא עדיין תמצא דרך להרוס הכל.
0-0 במשחק החשוב בבלפסט, הפסד בגמר ליגת האומות, ניצחון דחוק בבלארוס, אלו הדברים הקטנים שיוצרים בסופו של יום נבחרת שפשוט אין לה את זה. וחבל.

טוב אבל לא מספיק (קרדיט: UEFA EURO 2020)


הצבע של קוסובו

גם במידה וקוסובו לא תצליח לעלות ליורו דרך שלב הפלייאוף, היא ללא ספק עומדת לעזוב אותנו לעת עתה עם טעם של עוד. איזו תצוגת כדורגל יפיפייה, מינימליסטית אך כה מספקת, מלאה בתקווה וצבע. כדורגל כנה כמו שרק בלקניים אמתיים יודעים לספק. המצוקה רבת השנים בקוסובו הבוערת יצרה נבחרת ליגיונרים ופליטים לא פחות ממשובחת.

תוך שלוש שנים מערב משחק הבכורה שלה כחברה רשמית בפיפ"א, הספיקה קוסובו לקפוץ אל הדרג השלישי, להפסיד לאנגליה בתוצאה המדהימה 5-3, לנצח שוב ושוב נבחרות וותיקות ממנה ביובל ולהפסיד את המקום השני בבית לצ'כיה החזקה. גם קוסובו וגם אנחנו יודעים שהופעת הבכורה שלהם בטורניר גדול זה רק עניין של זמן, אולי כבר במונדיאל 2022, מי יודע.

מדובר כאן בגדול בחבורת שחקנים שביום-יום משחקת בכל פינה ביבשת- מווילס, דרך צפון איטליה ועד צ'צ'ניה. אותה חבורה חוזרת הביתה אחת לכמה חודשים בשביל מטרה אחת – לעשות כבוד ולהלביש חיוך על השפתיים של אלפי התושבים שנלחמו כדי שתהיה לקוסובו עצמאות, מדינה ונבחרת כדורגל.
הכדורגל בקוסובו הוא אמין, כנה, אוהב ולפני הכל מאד חיובי, ואת זה אי אפשר למצוא בשום מקום באירופה.

שני משחקים מהופעה היסטורית (קרדיט: דף הפייסבוק הרשמי של נבחרת קוסובו)


הסוס האוקראיני השחור

מי היה מאמין שדווקא אנדריי שבצ'נקו הסקורר המדופלם, שאת פעולותיו ההגנתיות לאורך הקריירה ניתן לספור על יד אחת, יעמיד את אחת ההגנות הטובה באירופה נכון להיום, ואף יצליח להעפיל בזכות הגנה זו ליורו מהמקום הראשון בבית מאתגר למדי?

אנדריי פיאטוב בן ה35, שמשמש בתור השוער והקפטן של הנבחרת וצמד הבלמים קריצוב ומטביינקו, לא רגילים לספוג שערים במדי קבוצתם, שחטאר דונייצק אלופת הליגה המקומית, שנחשבת כיום לאחת מקבוצות ההגנה הטובות באירופה. יחד עם ז'ינצנקו מגנה של מנצ'סטר סיטי, הממלא את תפקיד הקשר בנבחרת ומיטב שחקני ההגנה של שחטאר ודינאמו קייב, אוקראינה עוד תוכל להפוך לסוס השחור של היורו.

המשחק של אוקראינה מוגש קר – עולים, מנצחים, יורדים. למעט הניצחון האדיר 5-0 על סרביה, אוקראינה כמעט ולא סיפקה הצגות תכלית על הדשא בקמפיין המוקדמות, אך שורה תחתונה הם לבטח הולכים להיות השטן בהתגלמותו עבור כל נבחרת גדולה בטורניר היורו – פורטוגל ורונאלדו כבר יצאו מפסידים מהאצטדיון האולימפי בקייב ואין ספק שהם לא עומדים להיות האחרונים.

כנבחרת, היא בין הטובות בעולם כרגע (קרדיט: UEFA EURO 2020)
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח