מה כבר 9? על הגאונות של זליקו אובראדוביץ'

על הפקולטה למדעי הכדורסל על זליקו אובראדוביץ', נאמר כבר הכל. כולם מכירים אותו, יודעים מה הוא עושה וכולם עומדים פעורי פה מול פיינל פור מושלם. בפעם התשיעית.

היות ולבנטינים אנחנו, נזכיר כי מכבי ת"א הנוראית, ניצחה את אלופת אירופה הטריה פעמיים! כולל באיסטנבול. פנר נראתה לא טוב לפרקים לא מעטים וכמה פציעות בכלל ושל בוגדנוביץ' בפרט, הטילו בספק לאן היא תגיע השנה, אבל פניו הרגועות של הסרבי מול מראייניו הזחוחים בתל אביב אי שם בחורף, העידו הכל ובעיקר למה הוא לא יגיע בחיים למכבי. זליקו מכין קבוצה לשיא בסוף העונה. הפסד פה ושם בחורף לא מזיז לו, כי במאי הקבוצה שלו תגיע לשיא, תתן תצוגה מושלמת ותראה בדיוק כמו שהוא רוצה שתראה.

זליקו אובראדוביץ'
Credit to "Fenerbahçe Basketbol" Facebook page

ההישג הזה משמעותי עוד יותר בשיטה הנוכחית שהפכה את היורוליג באמת לליגה איכותית יותר, ארוכה יותר ועם משחקים מרתקים יותר. האולם הגדוש באיסטנבול הראה כי הקהל חוזר לכדורסל ויש מה לראות. מצד שני, הפערים הולכים וגדלים ואם מכבי ואפילו ירושלים, לא תתעשתנה ותשקענה יותר, היורוליג תברח להם להרבה מאד שנים אם בכלל. ובכל זאת, הניצחון הכפול של מכבי על פנר וגם זה על אולימפיאקוס באתונה, מוכיח כמה היה פוטנציאל בקבוצה הזו בכל זאת, כמה הוא לא מומש וכמה אולי רק עכשיו מצאה מכבי את המאמן המתאים לה וגם זה עוד לא הוכח. עם כל העונה האיומה שלה, לפחות ברמה האירופית, מכבי יכולה לחוש פספוס אדיר. היא לא באמת הייתה חלשה משמעותית מרוב הקבוצות ורק הראש שלה, שהיה במקום אחר, הרס לה את העונה.

פנרבחצ'ה
Credit to "
Turkish Airlines EuroLeague" Facebook page

ומה תגידו על צסק"א וריאל? ההיפך הגמור מפנר. היו הטובות ביורוליג משמעותית לאורך כל העונה, אבל ברגע האמת כשלו ולא בפעם הראשונה. אירופה הקלאסית לא עומדת בלחץ.

קיץ ארוך לפנינו, כולל אירוח היסטורי של בית מאליפות אירופה בתל אביב, אבל הלחם והחמאה הם עדיין הקבוצות והמפעלים האירופיים. קשה להמר מה יהיה בשנה הבאה, אבל משעמם לא יהיה זה בטוח.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח