הגיע זמן שיבק

// מאת ניר דגן

אי שם בחודש נובמבר 2015, הופיעה לה ידיעה קטנה בעיתון, לא משהו מהותי – אריק שיבק פוטר מאילת. הידיעה קצת הפתיעה אותי כי רק עונה לפני כן הוא הוביל את אילת לניצחון על מכבי בסדרת פלייאוף, דבר שלא קרה שנים רבות לפני, אבל פיטורי מאמן בליגה שלנו זה לא דבר מפתיע. באותו שבוע האדמה רעדה בהיכל נוקיה ואחרי עוד הפסד בליגה, פוטר גיא גודס מאימון מכבי. מבחינתי היה זה אך טבעי ששיבק יקרה לדגל. הרי מדובר על מאמן עתיר ניסיון, עם הצלחה בליגה הישראלית, הצלחה בבלגיה והצלחה עם הנבחרת, אך הנהלת מכבי, כמו שהיא יודעת לעשות בשנים האחרונות, בחרה באפשרות הלא נכונה והביאה את ז'אן טבק. רצה הגורל, או הגלגל, ומי שפגש את מכבי בחצי הגמר, היה שוב, שיבק, רק שהפעם זה היה במדי ראשון. איך זה נגמר כולם כבר יודעים – ניצחון על מכבי בחצי הגמר ואליפות ראשונה לכתומים מעיר היין.

אריק שיבק

ואם מישהו חשב שהצהובים ילמדו משהו בדרך הוא טעה. כי במקום להחתים את שיבק הגיע אדלשטיין, מאמן ליגה סביר, אבל בטח לא אחד שיכול להוביל את מכבי, אבל הנהלת מכבי, כמו הנהלת מכבי, המשיכה במסורת של להחתים את מי שמשמש פרשן בערוץ הספורט, הרי קדמו לאדלשטיין, אפי, קטש ופיני – כולם הוצנחו לתפקיד המאמן מעמדת הפרשן של ימי חמישי ויציע העיתונות. אדלשטיין לא שרד במכבי השנה הרבה ואחרי 2 הפסדים באירופה נזרק בבושת פנים מההיכל. מאז הספיקו לעבור עוד 3 מאמנים על הקווים והשבוע, אחרי הפסד רצוף מספר מי כבר מצליח לעקוב, היה זה תורו של בגאצקיס, לשים את המפתחות.

אז עכשיו, רגע לפני שמכבי ממשיכה במסורת המאמנים שמגיעים מערוץ הספורט (הפעם יש פחות אפשרויות בחירה של פרשני הערוץ ויהיה מאבק רק בין דרוקר לדני פרקו), כדאי שיעצרו ויקבלו החלטה מקצועית ראשונה ונכונה בשנתיים האחרונות ויתנו לשיבק את המפתחות, עם חוזה לעונה וחצי (לא עושה רושם שדיויד בלאט בדרך לחזור). כי ברגעים אלו, הוא האיש הנכון בזמן הנכון, המאמן היחידי בארץ עם הניסיון והיכולת להוציא את העגלה הצהובה מהבוץ.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח