מדד העוצמה של ליגת העל – מחזור 4

שפע הנתונים הסטטיסטיים שהמנהלת החלה לספק לנו, מאפשר לנו, אוהדי הכדורגל, לצלול עמוק יותר אל נבכי הנתונים. בעזרת נתונים אלה ובעזרתכם יצרנו אלגוריתם שמעניק לכל קבוצה ניקוד על הביצועים הסטטיסטיים, לכל מדד יש ערך ייחודי רק לו. ככל שהנתונים הסטטיסטיים יהיו טובים יותר כך הניקוד של הקבוצה יהיה גבוה יותר. לקריאה נוספת על המדד.
העונה יעבור המדד למתכונת קצת אחרת, כל ארבעה מחזורים יתבצע ניתוח הנתונים עבור הקבוצות.

בטור הנוכחי אעבור על 14 קבוצות הליגה לפי מיקומן ב"מדד העוצמה" ואנתח במספר שורות את הצלחתן ו/או כשלונן על פי הפרמטרים הסטטיסטיים שהשיגו.
מתחילים.

מקום 1:  מכבי ת"א, 24.05 נקודות מדד.

מוליכת הליגה היא גם מוליכת מדד העוצמה. למרות "הגרלת" לוח משחקים לא קל, מכבי ת"א צולחת את ארבעת המחזורים הראשונים ללא הפסד. מכבי ת"א בוחרת היטב את האיומים שלה לשער, למרות שמדורגת רק במקום התשיעי במספר האיומים, יותר מ – 50% הולכים למסגרת. בנוסף היא גם הקבוצה שכבשה הכי הרבה שערים ויש לה את יחס ההמרה (כמה איומים היא צריכה כדי להבקיע שער) הטוב בליגה, כל 5 איומים היא כובשת.
עד כה זה שיפור מטורף מהעונה הקודמת בה היו 5 איומים יותר למשחק, אך הם הגיעו למסגרת רק ב – 42% ויחס ההמרה היה 10.

בעיה שעלתה שוב ושוב בעונה הקודמת היא ריבוי המסירות עד שהשחקנים הצליחו לייצר מסירת מפתח, ליתר דיוק, השחקנים מסרו 77 מסירות עד שנמסרה מסירת מפתח. מבחינת הנתון הזה כרגע אין שיפור מספרי כי הקבוצה זקוקה ל – 81 מסירות עד שנמסרת מסירת מפתח, אך צריך לשים לב שהקבוצה מוסרת בממוצע למשחק כ-50 מסירות פחות מהעונה הקודמת.

איביץ, גביע הטוטו, מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב

 

מקום 2:   הפועל חיפה, 20.34 נקודות מדד.

הפועל חיפה מדורגת רק במקום השמיני עם ארבע נקודות ליגה, אך תופסת כרגע את המקום השני במדד העוצמה בעיקר בזכות המשחק הראשון של העונה בו העבירה את מכבי נתניה דרך פומפייה והבקיעה לה חמישה שערים וכן קיבלה ציון גבוה גם במשחק נגד בית"ר ירושלים.

בהמשך למגמה מהעונה הקודמת, בשני המשחקים בהם הפועל חיפה החזיקה בכדור 50% מהזמן או פחות היא גם הוציאה נקודות, באלו שבהם היא החזיקה בכדור יותר מ -50% מהזמן היא הפסידה.
יחס ההמרה של הפועל חיפה עדיין מאוד טוב, זקוקה רק ל – 8 איומים כדי להבקיע, שוב, זכר לאותו מחזור הראשון.

 

מקום 3:  מכבי פ"ת, 19.73 נקודות מדד.

מכבי פ"ת חולקת נתונים התקפיים נהדרים יחד עם המוליכה. שתיהן הבקיעו הכי הרבה, הבקיעו בכל משחק (ועוד קבוצה שמיד נגיע אליה), יחס המרה מצוין של 5 איומים כדי להבקיע שער, קצת יותר ממחצית מהאיומים שלה הם למסגרת.
מנגד, למכבי פ"ת יש מעט מאוד מסירות מפתח, היא כמעט ולא מחלצת כדורים בחצי היריבה (כלומר נסוגה לחצי שלה כאשר מאבדת) ובנוסף מאבדת בקלות כדורים בחצי המגרש שלה (15 בממוצע למשחק).
החזרה של גידי קאניוק לקבוצה הקפיצה אותה ברמה אחת לפחות וכנראה שהעונה נראה אותה בפלייאוף העליון.

גידי קניוק
קדריט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

 

מקום 4:  הפועל חדרה, 19.68 נקודות מדד.

הפתעת העונה והקבוצה שממוקמת במקום השני של ליגת העל מראה מספר נתונים סטטיסטיים נהדרים. נתחיל בכך שהקבוצה של ניסו אביטן כבשה בכל המשחקים עד כה. יש לה יחס המרה טוב, מחזיקה בתואר הזמני של הקבוצה שרצה הכי הרבה, אחוז דריבלים מוצלחים מהגבוהים בליגה ומוסרת מסירת מפתח כל 58 מסירות. נתונים התקפיים מרשימים ביותר.

בחלק ההגנתי, להפועל חדרה יש את מספר הספיגות הנמוך ביותר בליגה, בנוסף מדורגת 11 באיבודי כדור (זה טוב מאוד), אך הקבוצה מאבדת המון כדורים בחצי המגרש שלה, 50 במספר, מקום 3 בליגה (זה לא טוב), מסוכן מאוד עבור הקבוצה ומראה על בעיה ביציאה מהגנה לכיון ההתקפה.

 

מקום 5:  בית"ר ירושלים, 19.37 נקודות מדד.

כרגיל בבית"ר הבלאגן חוגג (סליחה, לא התכוונתי). הקבוצה לא ממש מסודרת על המגרש ובנויה יותר על אילתורים של שחקני הכנף. שימו לב לנתון הבא: מתוך 54 איומים, רק 16 (!) היו למסגרת, 30% מאוד לא מחמיאים, אך 1 מכל 3 איומים למסגרת גם נכנסים לשער.

משה חוגג, ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק של משה חוגג

 

מקום 6:  הפועל ב"ש, 19.0 נקודות מדד.

אנחנו רואים כאן ממוצעים של ארבעה מחזורים, אך אצל הפועל ב"ש יש הבדל מאוד גדול בין שני המחזורים הראשונים לשניים האחרונים, כאילו שמדובר שתי קבוצות שונות וזה קצת נכון.
בשניים הראשונים ב"ש איימה רק 7 פעמים לשער, השיגה מעט קרנות (3), העבירה מעט כדורי רוחב (10), הצליחה בפחות מ – 50% מהדריבלים, חילצה מעט כדורים בחצי היריבה (6) ואיבדה הרבה בחצי המגרש שלה (מעל 12), אך כבשה שער אחד בכל משחק.
בשניים האחרונים ב"ש כבר איימה הרבה מאוד (22), השיגה הרבה קרנות (7), העבירה הרבה כדורי רוחב (26), הצליחה ביותר מ – 58% מהדריבלים שלה, חילצה הרבה בחצי היריבה (12) ואיבדה מעט (6) בחצי המגרש שלה, אבל לא הצליחה לכבוש בשני המשחקים.
לתחושתי, השערים יגיעו כבר במחזור הקרוב.

מקום 7:  מכבי חיפה, 18.75 נקודות מדד.

מכבי חיפה מאיימת הכי הרבה לשער, אבל מה זה עוזר שכמו בעונה הקודמת היא לא מסוגלת לנצל את ההזדמנויות ולהבקיע? הקבוצה זקוקה ל – 17 איומים כדי להבקיע שער ואולי החזרה של קראמר להרכב תשפר את הנתון העגום הזה. בנוסף, מכבי חיפה שבעונה הקודמת הייתה מהמובילות באחוזי הצלחה במאבקי גובה מוצלחים, כרגע מדורגת במקומות האחרונים בנתון הזה.

פרד רוטן, מכבי חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה

 

מקום 8:  מ.ס אשדוד, 17.58 נקודות מדד.

 

מקום 9:  הפועל ת"א, 17.55 נקודות מדד.

 

מקום 10:  הפועל ק"ש, 16.81 נקודות מדד.

חסרים נתוני מרחק ריצה וריצות מהירות ממחזור 3.

 

מקום 11:  בני יהודה, 16.28 נקודות מדד.

 

מקום 12:  בני סכנין, 15.82 נקודות מדד.

חסרים נתוני מרחק ריצה וריצות מהירות ממחזור 1.

 

מקום 13:  הפועל רעננה, 15.56 נקודות מדד.

חסרים נתוני מרחק ריצה וריצות מהירות ממחזור 1.

 

מקום 14:  מכבי נתניה, 14.26 נקודות מדד.

הכי רחוק מהעונה הקודמת.
חסרים נתוני מרחק ריצה וריצות מהירות ממחזור 3.

סלובודן דראפיץ' שי ברדה
ימצאו פתרונות? סלובו-ברדה על הספסל. קרדיט לדף הפייסבוק "FC Maccabi Netanya – מועדון כדורגל מכבי נתניה".
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח