מדד העוצמה של ליגת העל – מחזור 21

שפע הנתונים הסטטיסטיים שהמנהלת החלה לספק, מאפשר לנו, אוהדי הכדורגל, לצלול עמוק יותר אל נבכי הנתונים. בעזרת נתונים אלה ובעזרתכם (תודה לכל מי שענה על הסקר) יצרנו אלגוריתם שמעניק לכל קבוצה ניקוד על הביצועים הסטטיסטיים, לכל מדד יש ערך ייחודי רק לו. בנוסף ניתן "מקדם מיקום", הרי אין דין משחק נגד מקום 1 כדין משחק נגד מקום 14. ככל שהנתונים הסטטיסטיים יהיו טובים יותר כך הניקוד של הקבוצה יהיה גבוה יותר.
(לקריאה נוספת על המדד).

טיקטיק מונדיאל

והרי תוצאות המחזור ה – 21 של "מדד העוצמה":מדד העוצמה מחזור 21

בעקבות משחק העונה, נפתח השבוע עם תחתית הטבלה, ליתר דיוק עם המקום ה–13 שלה, שם מדשדשת מוכה, חבולה ודואבת הפועל ב"ש, שתסחוב עימה גם סימן אדום בולט לפחות לארבעה המשחקים הקרובים. למרות שב"ש שיחקו בחיסרון מספרי רק 16 דקות, לכל אורך דקות המשחק היה נדמה כאילו לגמלים חסר שחקן אחד לפחות. זה ללא ספק היה המשחק הסטטיסטי הרע ביותר של ב"ש העונה והיא גם השיגה את הציון הנמוך ביותר שלה 3.39 נקודות.

הנתונים הסטטיסטיים היבשים מראים כי ב"ש החזיקה בכדור רק 49.53% מהזמן, סיפקה 6 איומים בלבד לשער (הכי נמוך העונה), 2 בלבד הגיעו למסגרת (33%), השיגו 2 קרנות, העבירו 13 כדורי רוחב לרחבה, דייקו ב–79% מהמסירות, חילצו רק 7 כדורים בחצי המגרש של מכבי ת"א ולעומת זאת איבדו 13 בחצי המגרש שלהם.
אגב, הפעם האחרונה בה ב"ש סיפקה משחק סטטיסטי דומה לתצוגה ביום ראשון, הייתה בסיבוב הראשון נגד… מכבי ת"א, רק שאז היא הצליחה להבקיע 2 שערים.

בסופו של דבר, לב"ש בעיות קשות בהתקפה, בוודאי לאחר שבן שהר נפצע וייעדר לפחות משני משחקים. זהו כבר משחק שלישי בסיבוב השני בו ב"ש לא כובשת וכשזה קורה נגד שלוש מהיריבות העתידיות בפלייאוף העליון זה לא מבשר טובות עבורה, בוודאי כאשר מצבת הפצועים והמורחקים תופחת. זה לא בצק מחמצת, אם תשאיר אותו יותר מדי זמן בחוץ הוא יהרס. אם היו אומרים לי לסמוך על מישהו שידע להכין מזה לחם שאור מחמצת איכותי, הייתי בוחר בברק בכר או בתומר בלס.

מכבי תל אביב, הפועל באר שבע, מליקסון
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות בכדורגל

אני לא יודע אם זה יעודד את הגמלים, אבל הייתה קבוצה אחת הרבה יותר חלשה ממנה במדד העוצמה וזאת הפועל אשקלון. אפילו יובל נעים טען שהקבוצה שלו מעולם לא שיחקה כל כך גרוע, גם כאשר אימן אותה בליגה א'. עד כדי כך? הרי מדובר על קבוצה שהצליחה להחזיק בכדור 23.62% מהזמן נגד מכבי ת"א (מחזור 19), להשיג רק קרן אחת נגד רעננה (מחזור 5), להעביר 3 כדורי רוחב לרחבת מכבי ת"א (מחזור 19), באותו משחק מפואר גם דייקה רק ב–66% מהמסירות. נגד ק"ש (מחזור 10) השיגה רק 13% ניצחונות במאבקי גובה והפליאה נגד בני יהודה (מחזור 2) עם 30% תיקולים מוצלחים. מעולם לא שיחקה גרוע יותר? אם שאלתי אני חייב גם לענות אז בואו נבדוק את הנתונים.
ערכתי השוואה משולשת, "המשחק הגרוע" נגד מכבי פ"ת, 7 משחקים נגד ארבעת המובילות, 13 משחקים נגד שאר קבוצות הליגה. והתוצאות אומרות ש….

מדד העוצמה - הפועל אשקלון

יובל נעים צודק. אני לא יודע אם מאז ליגה א' הם לא שיחקו כל כך גרוע, אבל ללא ספק הפועל אשקלון הצליחה לקבץ הרבה נתונים סטטיסטיים גרועים לתוך 90 דקות של כדורגל. אפשר לראות בטבלה שאשקלון הצליחה להשיג נתונים טובים יותר במשחקים מול המובילות מאשר במשחק הספציפי הזה נגד מכבי פ"ת. בולטים לרעה כמובן האיומים לשער (2), למסגרת (0), ריצות מהירות (357), ניצחון במאבקי אוויר (38%) ודריבלים מוצלחים (29%).
הצניחה בנתונים היא אולי חד פעמית מול קבוצה שאשקלון אמורה להתמודד עמה כשווה בין שווים, אך לצערם של האשקלונים בית"ר ירושלים מחכה להם מעבר לפינה, הנתונים הסטטיסטיים יהיו כנראה דומים למשחק נגד מכבי פ"ת וכנראה שגם התוצאה.
האם יובל נעים יישאר באשקלון אחרי המשחק?

טבלת "מדד העוצמה" לאחר המחזור ה – 21:

מדד העוצמה מחזור 20 מצטבר

חמשת המקומות הראשונים ב"מדד העוצמה" נותרו ללא שינוי, אך מתחתן הקבוצות ביצעו חילופי מקומות: הפועל חיפה, מכבי פ"ת, מ.ס אשדוד ורעננה עלו כל אחת מקום אחד. לעומתן, הפועל ק"ש, בני יהודה, הפועל אשקלון ובני סכנין ירדו מקום אחד כל אחת.

מגמות חדשות וצומת דרכים
כחלק מתזוזת הלוחות הטקטוניים החלטתי לבדוק את טבלת "מדד העוצמה" בארבעת המחזורים האחרונים.

מדד 4 מחזורים אחרונים

מבחינה של הטבלה ניתן לראות את הירידה של הפועל ב"ש שניצחה רק 2 מארבעת המשחקים האחרונים, בעוד בית"ר ירושלים שומרת על הרמה הגבוהה (בעיקר בכיבושים) ותופסת את המקום השני.

במקום החמישי מפתיעה הפועל ק"ש. הקבוצה של סילבס שיחקה בארבעת המחזורים הללו נגד בית"ר ירושלים, הפועל חיפה, בני סכנין ומכבי נתניה, לוח לא קל בכלל, והצליחה לזכות ב–7 מתוך 12 נקודות אפשריות ואם ערן לוי לא משמש כקיקר של מכבי נתניה, היא הייתה יכולה להוסיף לעצמה עוד נקודה. ההישג של ק"ש מרשים עוד יותר אם ניזכר בארבעת המחזורים הראשונים של הסיבוב השני, אז ספגה הקבוצה של סילבס ארבעה הפסדים רצופים והיה נדמה שהיא תיסחף למאבקי התחתית. כעת היא יכולה להסתכל למעלה אל עבר המקום השישי שעדיין נמצא בהישג ידה.

כדי להתקרב ליעד הנכסף היא תהיה חייבת לנצח היום (שבת) את מכבי חיפה בסמי עופר וכדי שק"ש ירגישו שהסיכויים לטובתם שימו לב למיקומם של הירוקים בטבלה. הם תופסים רק את המקום השביעי בסיכום נקודות ארבעת המחזורים האחרונים, ארבעה מחזורים בהם השיגה רק שתי תוצאות תיקו מאשדוד ומכבי פ"ת ואפילו לא הצליחה להוות יריבה ראויה למכבי ת"א ובית"ר ירושלים.

המשחק הזה הוא צומת עבור שתי הקבוצות, אחת רוצה לעוף גבוה והשנייה רוצה לעוף ממאבקי התחתית. הסטטיסטיקה נוטה כעת לתמוך בחיים סילבס וק"ש, האם לרוטן וחניכיו תהיה היכולת להפוך את הכיוון אליו הם צונחים?

רועי קהת, מכבי חיפה, הפועל קרית שמונה
קרדיט לדף הפייסבוק הרישמי של מכבי חיפה

הפועל חיפה ממוקמת רק במקום התשיעי. מצד אחד זה מראה את חוסר היכולת שלה להראות דומיננטיות סטטיסטית במהלך המשחקים, מצד שני היא מנצחת פעמיים ברציפות 1:0 קטן משער בדקות האחרונות. אז הכרישים של יואב כץ וקלינגר ממשיכים לתת ביסים קטנים, אבל כואבים וצמודים חזק במאבק על אירופה (והאליפות?).

בני סכנין ממשיכים להדרדר ולמרות שהחליפו מאמן, אין שינוי בתוצאות. כלומר יש שינוי, אם במחזורים הקודמים הם היו גם מצליחים לנצח ולהוציא תוצאות תיקו, הרי שבארבעת המשחקים האחרונים סכנין מסמנת וי רק על טור ההפסדים. אמנם היא שיחקה נגד מכבי פ"ת, בית"ר ירושלים, ק"ש והפועל חיפה, אבל זה לא הולך להיות לה ולטל בנין קל יותר כי בשני המחזורים הקרובים מחכים לה מכבי נתניה ומכבי חיפה. האם זו גם תחילת סופה של קריירת האימון של טל בנין בסכנין?

סבלנות, עוד חזון למועד, עכשיו בואו נלך לצפות בקצת כדורגל ישראלי.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח