מדד העוצמה של ליגת העל – מחזור 20

שפע הנתונים הסטטיסטיים שהמנהלת החלה לספק לנו, מאפשר לנו, אוהדי הכדורגל, לצלול עמוק יותר אל נבכי הנתונים. בעזרת נתונים אלה ובעזרתכם (תודה לכל מי שענה על הסקר) יצרנו אלגוריתם שמעניק לכל קבוצה ניקוד על הביצועים הסטטיסטיים, לכל מדד יש ערך ייחודי רק לו. ככל שהנתונים הסטטיסטיים יהיו טובים יותר כך הניקוד של הקבוצה יהיה גבוה יותר.
(לקריאה נוספת על המדד).

טיקטיק מונדיאל

והרי תוצאות המחזור ה – 20 של "מדד העוצמה":מדד העוצמה מחזור 20

מ.ס אשדוד התמקמה השבוע במקום הרביעי במדד העוצמה לאחר שניצחה בחוץ את הפועל אשקלון. חניכיו של עמיר תורג'מן סיפקו נתונים סטטיסטיים טובים ואף השיגו את ציון מדד העוצמה הגבוה ביותר עבורם העונה. 50.27% החזקת כדור, 9 איומים לשער, 5 איומים למסגרת ו – 2 שערים הם רק גולת הכותרת. לכך תוסיפו 112.25 ק"מ משותפים (נמוך רק ב – 300 מטר מנתון השיא שהושג במחזור ה – 19), 515 ריצות מהירות (השני הכי טוב עבורם העונה), 78% דיוק במסירות, 47% ניצחון במאבקי אוויר, 78% תיקולים מוצלחים, 55% דריבלים מוצלחים ו – 64 חילוצי כדור מהם 9 בחצי היריבה.
בסך הכל אשדוד מראה שאשקלון זו הליגה שלה והיא יכולה להיות בה גם טובה. לאשדוד נותרו 8 משחקים נגד קבוצות הפלייאוף התחתון ו–4 נגד קבוצות פלייאוף עליון. האם אשדוד תצליח לשרוד בליגה?

טבלת הנתונים של אשדוד מול קבוצות הפלייאוף העליון לעומת קבוצות הפלייאוף התחתון:

מס אשדוד נתונים

ניתן לראות כי אשדוד משחקת בצורה יותר התקפית נגד קבוצות הפלייאוף התחתון, היא לא חוששת להחזיק בכדור וכך מצליחה גם לספק 3 איומים יותר על שער היריבות, היא מכפילה את מסירות המפתח שלה, מוסיפה 6 כדורי רוחב לרחבה, מעלה את דיוק המסירות שלה ב–5% ועושה בממוצע ארבעה דריבלים מוצלחים ובאחוזים יותר טובים מאשר מול קבוצות הפלייאוף העליון.

למרות שנראה כאילו אשדוד יותר דומיננטית מול קבוצות הפלייאוף התחתון הרי שהיא לא באמת מצליחה לקחת נקודות באחוזים גבוהים משמעותית מולן. רק 28% הצלחה יש לאשדוד מול הקבוצות במקומות 7 – 14, לא רק זאת אלא שאשדוד מחזיקה מולן ביחס גרוע מאוד של 18 איומים כדי לכבוש שער. דווקא נגד הקבוצות שמחזיקות בהגנות חלשות, שחקני אשדוד לא מצליחים לדייק. ראו כיצד רמת הדיוק והריכוז עולה כאשר הם משחקים נגד קבוצות הפלייאוף העליון, או אז שחקני אשדוד כבר מחזיקים ביחס מצוין וזקוקים רק ל–8 איומים על מנת למצוא את הרשת.

אם נתבונן רק על המשחקים מתחילת הסיבוב השני, אשדוד קיימה 5 משחקים מול יריבותיה העתידיות לפלייאוף והצליחה להשיג 8 נקודות, 53% הצלחה!
בהתאמה במשחקים אלו אשדוד הצליחה להעביר את יחס ניצול האיומים שלה גם למשחקים נגד יריבותיה במרכז/תחתית הטבלה, 8 איומים בממוצע כדי להבקיע שער.
אם מ.ס אשדוד תתמיד בצורת המשחק שלה מול קבוצות החלק התחתון ובנוסף תצליח לשמר את היחס איומים/שערים הרי שהיא תצליח להבטיח לעצמה עוד עונה בליגה. מכיוון שיש לה עוד 4 משחקים נגד קבוצות החלק העליון היא צריכה להעז ולנסות להוציא גם מהם נקודות בונוס להמשך הדרך. היא תוכל לעשות זאת כבר השבוע במשחק נגד בני יהודה.

דן ביטון, מועדון ספורט אשדוד
קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון ספורט אשדוד – הדף הרשמי"

בני יהודה מצידם תופסים השבוע את המקום האחרון במדד העוצמה לאחר שהצליחו לא לייצר אפילו נתון סטטיסטי אחד חיובי וראוי לציון. בשביל זה צריך באמת כישרון נדיר או לפחות בחירה מודעת בשיטת משחק מתגוננת, הדוקה, אלסטית וחזקה. אני מדבר פה על כדורגל כן ולא על פרסומת לקונדום. אז תעשו מין בטוח, אבל תשחקו כדורגל שיש בו מינימום שאיפה להבקיע. כי בכדורגל כמו במין, מי שלא מבקיע, סופו להישכח אי שם בספר הטלפונים כ"רק אם אין שום אופציה אחרת".

רגע, מצאתי נקודה חיובית, בני יהודה לא ספגה. בכך הצליחה להתקרב בעוד נקודה אל הפלייאוף העליון, שיהווה הישג מעולה עבור הקבוצה של אבוקסיס.
אז איך אפשר לייצר סקס משעמם?

28.93% החזקת כדור (הכי נמוך שלה העונה ומדובר פה על קבוצה שבשבעה משחקים החזיקה בכדור פחות מ – 33.3% מהזמן), 5 איומים מאולצים לשער, 1 בטעות הופנה למסגרת, 0 (אפס) קרנות, 3 כדורי רוחב, 73% מסירות מדויקות, 55% מאבקי אוויר מוצלחים, 44% ניצחון במאבקים, 3 חילוצים בחצי מגרש היריבה ו – 15 איבודים בחצי הקבוצה.

אני מניח שאם היו אומרים לשחקנים, שופטים, הקהל והצופים שכך ייראה המשחק, אז כולם היו מסכימים שאפשר לעשות שימוש טוב יותר בזמן הזה. נגיד סתם ככה, אפשר היה אולי לשחק דוקים עם הילדים או ליצור קווה קווה ולקוות שלא יצא לך לקפוץ על רגל ימין 359 פעמים כי הגב כבר לא סוחב. אולי ללכת לבקר את החבר שאף פעם אין זמן בשבילו או את סבתא בבית האבות. סוף סוף היית תולה את המדף שהבטחת לה כבר לפני חודשיים או לוקח את הכלב לסיבוב גדול שייזכר בימיו כגור אנרגטי.
בקיצור זאת הייתה יכולה להיות במינימום שעה וחצי מאוד פרודוקטיבית, אבל לא, תודה יוסי!

איתן טיבי
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב

טבלת "מדד העוצמה" לאחר 20 מחזורים:מדד העוצמה מצטבר מחזור 20

המשחק המרכזי של המחזור יפגיש מכבי ת"א והפועל ב"ש שמאיישות את שני המקומות הראשונים גם בליגה וגם ב"מדד העוצמה" (בסדר הפוך). לכולם זה ברור שהסיבוב השני של מכבי ת"א עד כה מעולה, אך איך זה בא לידי ביטוי בנתונים הסטטיסטיים ומהם הנתונים שגרמו לה להיצמד להפועל ב"ש, שמצידה נמצאת בתקופה קצת פחות טובה? האמנם? ייתכן והריצה של מכבי ת"א פשוט מצלה על נתוניה של ב"ש?
טבלת נתונים סטטיסטיים של הפועל ב"ש ומכבי ת"א בחלוקה לסיבובים:מכבי תל אביב הפועל באר שבע

מכבי ת"א הצליחה לשפר כמעט את כל הנתונים הסטטיסטיים שלה ועושה זאת בצורה מרשימה ביותר, בעיקר כדאי לשים לב למסירות המפתח.
בסיבוב הראשון מכבי ת"א התעקשה להתמסר לרוחב ובאיטיות ופחות השקיעה בעומק ובמהירות. היא הצליחה לספק רק 72 מסירות מפתח בכל הסיבוב הראשון והייתה זקוקה ל – 94 מסירות מדויקות עד שהצליחה למסור מסירת מפתח אחת. בסיבוב השני, בעקבות חזרת דסה ושינוי המערך ע"י ג'ורדי קרויף, מכבי ת"א השוותה אחרי 7 מחזורים בלבד (!) את כמות מסירות המפתח שמסרה בסיבוב הראשון. עכשיו היא מצליחה לספק מסירת מפתח בכל 49 מסירות מדויקות.
למרות שמכבי ת"א הגדילה את זמן החזקת הכדור שלה בכמעט 4% היא מצליחה לייצר עם הכדור הרבה יותר הזדמנויות לסיכון השער.
בקשר ישיר לנתון מסירות המפתח מכבי ת"א מצליחה לאיים יותר על השער, למצוא באחוזים טובים יותר את המסגרת ובהתאם לכך גם להבקיע יותר שערים. אם בסיבוב הראשון מכבי ת"א הייתה זקוקה ל – 11 איומים על מנת לכבוש שער, בסיבוב השני היא זקוקה רק ל – 9.

מכבי תל אביב, וידאר קיארטנסון
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

הפועל ב"ש חווה ירידה סטטיסטית ברוב הנתונים שלה בסיבוב השני. אמנם הירידה איננה דראסטית ברוב הנתונים, אך הם מצביעים על מגמה.
שימו לב לכך שב"ש מתקשה מאוד בחלק ההתקפי. היא כבשה רק 8 שערים עד כה, רחוק מאוד מה–26 שכבשה בסיבוב הראשון. ב"ש מאיימת פחות על השער, אך מוצאת את המסגרת באחוזים טובים יותר. הבעיה היא שהכדורים למסגרת לא עוברים מספיק פעמים את השוער. בסיבוב הראשון ב"ש כבשה שער בכל 8 איומים לשער, מאז תחילת הסיבוב השני היא זקוקה כבר ל–12 איומים כדי להבקיע. יחד אם הירידה במספר האיומים, הרי לנו סיבה אחת לחוסר ההצלחה היחסי של ב"ש.

בנוסף, יש ירידה מינורית בנתון של מסירות המפתח. כעת ב"ש מוסרת 58 מסירות מדויקות עד שמגיעה מסירת מפתח, זאת לעומת 56 בסיבוב הראשון. האם חנן ממן הוא האיש שיכול לעזור למליקסון לייצר יותר מסירות מפתח, בקצב יותר גבוה ובכך לעזור לקבוצה לשפר את מצבת הכיבושים?
ככל הנראה זאת המחשבה של ברק בכר. ממן מגיע מקבוצה שלא רצתה כהצהרה לשלוט בכדור והתבססה על מעברים מהירים להתקפה, תוך ניצול יכולת המסירה של ממן והתנועה של החלוצים. לשמחתו של בכר, התנועה של בן שהר דומה לתנועה שעושים תורג'מן ובן בסט, אך מנגד האוויר ההגנתי של הקבוצות היריבות יותר סמיך…
מה שבטוח הוא שיהיה מעניין מאוד מאוד ביום ראשון

דוידזאדה, מכבי תל אביב, הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח