מדד העוצמה של ליגת העל – מחזור 11

שפע הנתונים הסטטיסטיים שהמנהלת החלה לספק לנו, מאפשר לנו, אוהדי הכדורגל, לצלול עמוק יותר אל נבכי הנתונים. בעזרת נתונים אלה ובעזרתכם (תודה לכל מי שענה על הסקר) יצרנו אלגוריתם שמעניק לכל קבוצה ניקוד על הביצועים הסטטיסטיים, לכל מדד יש ערך ייחודי רק לו. ככל שהנתונים הסטטיסטיים יהיו טובים יותר כך הניקוד של הקבוצה יהיה גבוה יותר.
(לקריאה נוספת על המדד).

אתר הזווית בחסות טיק טיק

והרי תוצאות המחזור ה – 11 של מדד העוצמה:

מדד העוצמה מחזור 11

פגרת השזרוע או בשמה השני "להתאחדות אין כסף למשחקי ידידות, אז בואו נבטל עוד מחזור ונחליף את הדשא בכל האיצטדיונים" (המנהלת מעולים בשיווק) הסתיימה וצללנו בתשוקה כמו זבוב לתוך קערת מרק מהבילה עם שלל משחקים מעניינים שניפק המחזור ה – 11.

מהסתכלות בטבלת מדד העוצמה של המחזור ניתן להבחין בכך שזהו מחזור מיוחד.

מכבי נתניה > מכבי חיפה = תיקו.

מכבי ת"א > הפועל חיפה = תיקו.

הפועל ב"ש > בית"ר ירושלים = תיקו.

מ.ס אשדוד > הפועל רעננה = ניצחון לרעננה.

דוידזאדה (האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

בארבעה מתוך שבעת משחקי המחזור, למרות עליונות סטטיסטית מובהקת לא הצליחו הקבוצות להפוך את העליונות לניצחון. למעשה אנחנו מקבלים כאן תזכורת וחיזוק מדוע הכדורגל זה המשחק שאנחנו הכי אוהבים בעולם. הנתונים הסטטיסטיים לבדם לא תמיד יכולים להביא את הניצחון.
נכון לומר שלאורך זמן, ככל שנתוניה הסטטיסטיים של קבוצה יהיו גבוהים יותר, הסיכוי שלה לנצח הוא גדול יותר. לגבי משחק אחד נתון, הסטטיסטיקה יכולה להטעות או לא להראות את כל התמונה.

ניקח לדוגמה את המשחק המרכזי בין ב"ש לבית"ר, הגמלים שלטו במשחק ללא עוררין גם לפני שמיקי סירושטיין הורחק מן המשחק. הנתונים בסוף המשחק מראים תמונה חדה יותר מטלוויזיה K4.

מדד העוצמה מחזור 11

למרות כל הנתונים החד משמעיים הללו ב"ש לא זכתה בניצחון בגלל שתי סיבות עיקריות:

  1. בוריס קליימן שהציג משחק מרהיב ( בדומה למשחק המצויין שלו מול מכבי חיפה) עם 12 עצירות, אך יותר חשוב מכך סיפק משחק נקי מטעויות, בניגוד לדודו גורש שלא נאלץ לעבוד קשה מדי ועדיין ביצע טעות שהובילה לספיגה של שער.
  2. אחוז ניצול המצבים של בית"ר ירושלים היה פנומנלי, 28.5% מהאיומים מצאו את הרשת. הפועל ב"ש מצידה, איימה ללא הפסקה, אך רק 0.09% מהאיומים עברו את קו השער.
בית"ר ירושלים הפועל ב"ש מחזור 11 2017
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

נעבור למשחק של מ.ס אשדוד והפועל רעננה. במשחק זה היתרונות הסטטיסטייים של מ.ס אשדוד, ששיחקה יותר מ – 50 דקות מול עשרה שחקני רעננה, לא הצליחו להביא לה אפילו תוצאת תיקו.

מדד העוצמה מחזור 11

לפעמים לא משנה כמה הנתונים הסטטיסטטיים שלך טובים, מספיקה פעולה אחת טובה של קבוצת היריבה כדי לנצח אותך, גם אם היא בעשרה שחקנים. זה בדיוק מה שקרה למ.ס אשדוד. מוחמד שכר הצליח תוך 3 שניות לתקל, לחלץ, לדרבל לתוך הרחבה ולסחוט פנדל, אותו תירגם תומר סוויסה לשער ניצחון. נכון שאשדוד גם לא הייתה חדה מול השער, רק 5 איומים למסגרת, שלחה יותר מדי כדורי רוחב ונכשלה יותר מאשר הצליחה לדרבל (13 מתוך 27), אך אם לא הפעולה המאוד טובה הזאת של שכר היא יכלה לזכות לפחות בנקודה.

***

טבלת מדד העוצמה לאחר המחזור ה – 11:

מדד העוצמה מרוכז מחזור 11

*שימו לב שיש לנו מוליכה חדשה למדד העוצמה. לאחר שהפועל ב"ש השלימה את משחקה החסר מול הפועל עכו. למרות המכות שניחתו על הפועל ב"ש העונה, היא עדיין הקבוצה הדומיננטית ביותר.

זה מעניין!

# מכבי חיפה רצה 119.2 ק"מ ו – 598 ריצות מהירות, מקום ראשון במשהו לפחות.

# מכבי נתניה השיגה נתוני שיא בהחזקת כדור, איומים לשער, מרחק ריצה, ריצות מהירות, כדורי רוחב ותיקולים מוצלחים.

# אחרי ארבעה משחקים בהם סכנין איימה בממוצע 11.5 פעמים על שער יריבה ולא הצליחה לכבוש, דווקא במשחק בו איימה רק 7 פעמים (הכי מעט העונה), היא הצליחה לכבוש פעמיים.

# הפועל חיפה מחזיקה בכדור בממוצע רק 44.43% מהזמן, מקום 11 בליגה. כאשר היא לא מנצחת היא מחזיקה בכדור רק 37.26% מהזמן.

# הפועל חיפה לא ניצחה את בית"ר ירושלים, ב"ש, נתניה ומכבי ת"א שמדורגות 2 – 5. חדשות מעולות עבורה לקראת הדרבי.

פודקאסט הזווית פרק 56
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של " Hapoel Haifa FC – מועדון כדורגל הפועל חיפה"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח