מבט אל הליגות המובילות באירופה

/מאת רועי אורן

ממחזורי הליגה האחרונים שנערכו ברחבי יבשת אירופה עולות מספר נקודות ששווה להתעכב עליהן:

1. יציבים בחוסר יציבות: עונה מוזרה עוברת על בורוסיה דורטמונד. מצד אחד היא מציגה משחקים מלהיבים ומרתקים אשר בהם בולט הכישרון והיכולת הקבוצתית של שחקני ההתקפה של הקבוצה, אך מצד שני היא מציגה משחקים כושלים שבהן היא מאבדת נקודות לקבוצות חלשות ממנה (דבר אשר בולט במשחקי החוץ של הקבוצה).
שלשום (ד') הורגש חסרונם של הקשר המרכזי מרקו רויס אשר ייעדר עד חודש אפריל בשל פציעה ועוסמן דמבלה ששיתוף הפעולה שלו עם החלוץ פייר אמריק אובמיאנג מביא לתצוגות כדורגל מלהיבות. למרות שדורטמונד כבשה שער מוקדם, ברוב המחצית הראשונה היא לא יצרה מספיק הזדמנויות ליד השער של בנפיקה וכאשר היא סיכנה את השער היא נתקלה ביכולת גבוהה של השוער הברזילאי אדרסון. במחצית השנייה נדמה שמשהו השתחרר בקבוצה אשר הצליחה להבקיע שני שערים תוך חמש דקות.
השאלה היא באיזה כושר תגיע דורטמונד לרגעים המכריעים של העונה?

מה עשית בקיץ האחרון?
יהיה חסר Credit to "Borussia Dortmund" Facebook page

2. חידושים בבעיטות עונשין: ביום שישי שעבר נפגשו בשווייץ חברי ארגון האמון על השינויים בחוקת הכדורגל (IFAB) אשר ניסה לחפש שיטות שיהפכו את שלב בעיטות הפנדלים למותח ומרתק יותר.
חברי הארגון הציעו להשתמש בשיטה הלקוחה במקור ממשחק הטניס המכונה בשם "טיי ברייק". כלומר, כאשר שחקן מקבוצה מסוימת בועט פנדל, אחריו יבעטו ברצף שני שחקנים מהקבוצה השנייה.
הצעה זו הועלתה לאחר שמחקרים שנערכו בנושא הראו שלקבוצה הראשונה שבועטת פנדל יש סיכוי גבוה של 80% לנצח את הדו-קרב.
דרך אגב, שיטה זו נוסתה לראשונה במשחק בליגה הברזילאית בין פלמינגו לפלומיננזה.

3. הימור מושכל: אם תבקשו ממני להמר על זוכה בליגת האלופות השנה אומר לכם שאני סבור שמירב הסיכויים הם של שתי קבוצות – יובנטוס ובאיירן מינכן.
בין שתי הקבוצות ישנן מספר קווי דמיון. הן בעלות הגנה חזקה וכמעט ולא סופגות שערים, הן קרובות להמשיך את הרצף הבלתי נגמר של אליפויות בארצותיהן, הן נוטות להכתיב את קצב המשחק, ובנוסף, הן לא נבהלות אף פעם מפיגור מוקדם. עכשיו הן רק צריכות לשמור על קצב זהה עד לשלבים האחרונים כדי שאפגע בהימור שלי.

יובנטוס
Credit to "Juventus" Facebook page

4. אופי, אבל מה עם היכולת?: קבוצה נוספת שאינה נבהלת מפיגור מוקדם היא אלופת אירופה ריאל מדריד. הראיה האחרונה לכך היא הפיגור בצמד המשחקים מול נאפולי בשמינית-הגמר שממנו היא יצאה כשידה על העליונה. למרות שהיא נמצאת ביכולת לא-טובה, תמיד יימצא השחקן שיכבוש את השער שיביא מפנה. כך קרה במשחקים בליגה הספרדית מול ויאריאל ולאס-פאלמס כאשר רונאלדו וראמוס בהתאמה הצילו אותה מהפסד.
ריאל מעוניינת לשחזר את ההישג של מילאן משנת 1990 ולזכות פעמיים ברציפות בתואר אלופת אירופה, אך עם יכולת כזו זה כנראה לא יספיק.

ריאל מדריד אתלטיקו בילבאו
Credit to "Real Madrid C.F." Facebook page

5. ההודעה הגואלת: מאז מסיבת העיתונאים של מאמן ברצלונה לואיס אנריקה שבה הודיע על-כך שהוא עוזב את הקבוצה בתום העונה, נראה שמשהו השתחרר בקבוצה.
היא חזרה בגדול למאבק האליפות ב"לה-ליגה" ושלשום (ד') היא הצליחה לעשות מה שאף-קבוצה לא הצליחה לעשות בעבר (לחזור מפיגור של ארבעה שערים במשחק הראשון).
אז נכון שהיו במשחק טעויות שיפוט, ונכון שפריס סן-ז'רמן לא הייתה בטוחה בעצמה, אך אי-אפשר לגמד את ההישג האדיר של ברצלונה שהצליחה ביום חלש של הכוכב שלה לאו מסי לגלות יכולת קבוצתית ואף לעמוד במשימה.

6. סיבוב אחרון: ביום שלישי האחרון פורסמו ברחבי אירופה ידיעות על-כך שהמאמן הצרפתי ארסן ונגר יעזוב את ארסנל בסוף העונה. ונגר מכחיש ידיעות אלו מכל וכל בנתיים.
דברים אלו פורסמו לאחר שנודע שהמאמן הוותיק הסתכסך עם כוכב הקבוצה הקשר הצ'יליאני אלכסיס סאנצ'ס וכן כי השחקן הודיע שבתום העונה הוא יעבור לקבוצה שתשחק בליגת האלופות. כתוצאה מכך, סאנצ'ס אשר פתח בשני המשחקים נגד באיירן, עלה מהספסל בשלושת המשחקים בליגה ובגביע האנגלי.
ארסנל עוברת עונה קשה שבאה לידי ביטוי בכך שמול קבוצות הצמרת האנגלית מאזנה הוא עלוב למדי: ניצחון אחד, שתי תוצאות תיקו וחמישה הפסדים וכן שהיא נשברה בשני המשחקים מול באיירן במחצית השנייה.
נראה שהדחתה של ארסנל מליגת האלופות והעובדה שהיא עשויה לשחק העונה בליגה האירופית עשויות לזרז את עזיבתו של ונגר.

ארסן ונגר ארסנל
Credit to Arsenal Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח