מאוהב לאויב – פרנק למפארד חוזר לסטמפורד ברידג'

פרנק למפארד הוא אחד השחקנים היחידים שבאמת גרמו לי להתאהב במשחק. הוא עולה בקנה אחד עם אגדות כדורגל שהערצתי בימי פיפ"א 2006 העליזים, כמו דויד וייה, פיליפו אינזאגי ואבירם ברוכיאן.

למפארד לא היה פנומן גדול כמו רונאלדיניו ולא היה וירטואוז כמו זינאדין זידאן. למרות כמות השערים המדהימה שכבש עונה אחר עונה, הוא אף פעם לא נכנס לטייטל של "כוכב על". אבל הוא היה מסוג השחקנים שיכולתי לשבת ולצפות בהם במשך משחק שלם, להתפלל שיבקיעו, רק כדי שלא ירדו מאוכזבים מכר הדשא, רק כדי שלא יפסיקו לחייך. היה לו קסם אישי ואופי מיוחד, כזה שאי אפשר באמת להסביר במילים.

פרנק למפארד, צ'לסי
שחקן ייחודי ויוצא דופן – למפארד. Credit to "Chelsea Football Club" Facebook page.

למפארד התחיל את דרכו בווסטהאם יונייטד, עם אייל ברקוביץ’, ואחרי עונת הפריצה עבר לשחק בצ'לסי תמורת 11 מיליון פאונד. במהלך הקריירה ניפץ למפארד הרבה תקרות זכוכית, למרות שאף פעם לא באמת יצא מאיזור הנוחות שלו. למעשה, למעט המעבר לקבוצת ניו יורק סיטי בשלהי הקריירה, הוא לא יצא מגבולות הממלכה הבריטית, ולעד יהיה שמור לו מקום של כבוד בהיסטוריה של צ'לסי, כמלך השערים שלה בכל הזמנים, עם 211 כיבושים, וזכיות בגביעי ליגת האלופות והליגה האירופית, לצד שלוש אליפויות וארבעה גביעים.

אחרי שפרש ב-2017, היה ברור שזה לא סופו של למפארד בעולם הכדורגל. הוא תלה את נעלי הפקקים ועבר לחליפה ועניבה, נדד מפגישה לפגישה, ניסה למכור את שירותיו ויכולותיו כמאמן – וחיכה להזדמנות הנכונה להפוך לאיש על הקווים. בסוף העונה שעברה זה קרה – למפארד מונה למאמן דרבי קאונטי מליגת המשנה, אותה ינסה להצעיד עתה לפרמיירליג.

פרנק למפארד, דרבי קאונטי
חיכה להזדמנות – והיא הגיעה. למפארד מוצג כמאמן דרבי. Credit to "Derby County" Facebook Page.

בשבוע שעבר "סופר-פרנק" חזר לכותרות כשהצעיד את קבוצתו לניצחון דרמטי, בדו-קרב פנדלים, על מנצ'סטר יונייטד וז'וזה מוריניו באולד טראפורד במסגרת גביע הליגה. כן, דווקא נגד מאמנו לשעבר, ז'וזה מוריניו, שאימן את למפארד בעונותיו הגדולות בקריירה – ודווקא למפארד הוא זה ששולח את הפורטוגלי הביתה. מה שמדהים באמת בכל הסיפור הוא המשחק בסיבוב הבא, בשלב שמינית הגמר. בהגרלה נקבע משחק החזרה של פרנק למפארד לסטמפורד ברידג', הפעם כיריב של הקבוצה בה שיחק במשך 13 שנה – וזה, חברים, יהיה רגע ששווה לנצור.

איך אומרים, צרות של עשירים? בתור אוהד הבלוז, יהיה מאוד מכעיס אם יודחו בשלב כה מוקדם בגביע הליגה האנגלית, בטח ובטח אחרי שגברו בסיבוב הקודם על סגנית אלופת אירופה, שצועדת לעבר אליפות הפריימרליג – הלא היא ליברפול של יורגן קלופ. ועדיין, אם כבר מפסידים – אז רק לפרנקי.

פרנק למפארד, צ'לסי, ליגת האלופות
יצליח כמאמן כפי שהצליח כשחקן? למפארד ברגע השיא בקריירה. Credit to "Chelsea Football Club" Facebook page.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח