לקראת הקרב הגדול בהיסטוריה

// מאת מישה שוורצמן

לקראת הקרב הגדול בהיסטוריה של ה-MMA, אכין אתכם, על קצה המזלג, על מי הם הלוחמים, ההיסטוריה ביניהם ואנסה לנחש מי מהם ייצא כשידו על העליונה.

"אנחנו לא פה כדי לקחת חלק, אנחנו פה כדי להשתלט על העסק כולו" אמר קונור "הידוע לשמצה" מקגרגור באחד מהקרבות הראשונים שלו בארגון אי שם ב 2014, כשהיה עדיין לאנשים חידה בלתי פתורה – האם מדובר בפה גדול שרק יודע לדבר? או שמדובר בדבר האמיתי?

קונור מקגרגור
Credit to "Conor McGregor" Facebook page

לא היה צריך יותר מדי זמן כדי להבין שמדובר בדבר האמיתי, ב-5 שנים שנמצא קונור בUltimate Fighting Championship, ה-UFC, שהוא ארגון הלחימה המשולבת הגדול בעולם, הספיק קונור לשבור שיאים מקצועיים וכלכליים רבים, כאלה שלא נראו לפניו. קונור הוא הכוכב מספר 1 של הארגון ללא עוררין ואחד מהסיבות לצמיחה האדירה של הספורט בשנים האחרונות. חשוב לציין שבפועל נלחם קונור בUFC במשך שנתיים בלבד (נעדר שנה בגלל פציעה, ושנתיים מנוחה – לא כולל קרב ה"ראווה" נגד מייוותר) בהם היה פעיל במיוחד ונלחם 10 פעמים (ניצח 9 והפסיד ב-1) והיה לאדם הראשון בהיסטוריה של הארגון שהחזיק 2 חגורות של 2 משקלים שונים בו זמנית. בעקבות היעדרותו של קונור מהארגון למשך שנתיים, בין היתר גם בשביל קרב האיגרוף מול מייוותר, נשללו מקונור 2 חגורות האליפות שלו אחת במשקל נוצה (עד 66 קג) והשנייה במשקל קל (עד 70 קג) בה זכה לאחר מכן יריבו הנוכחי.

את תחילת דרכו עשה קונור (יליד 1988) בשכונה קשת היום קרומלין בבירת אירלנד, דאבלין. בגיל 12 התחיל להתאמן באיגרוף במועדון המקומי, בגיל 17 עשה הסבה לMMA ובגיל 18 כבר ערך בכורה בקרב חובבני בארגון מקומי אותו הוא ניצח בנוקאאוט טכני. לפני 10 שנים בדיוק הצטרף למועדון ה- SBG של ג'ון קאבאנה, שמשמש כמאמנו עד היום.

קונור מעדיף להלחם בעמידה (סטרייקינג) והוא לוחם שמאלי. הוא מחשיב את עצמו כמאסטר של תנועה (התאמן תקופה עם עידו פורטל הישראלי) ומשלב טכניקות איגרוף וקראטה יחד עם התנועתיות הייחודית שלו. "מכת המוות" שלו היא ההוק השמאלי (תשאלו את ז'וזה אלדו שעדיין ישן שם איפה שהוא) אותה הוא מגדיר כבלתי ניתנת לספיגה על ידי הגולגולת האנושית, מה נגיד? כוכב, כבר אמרנו.

יכולות הלחימה של קונור טובות, אפילו טובות מאוד, אבל אם יש משהו שקונור טוב בו באמת ובכמה רמות מעל כל אחד בעולם ה-MMA אלו היכולות שלו לשווק את עצמו ואת הקרבות שלו, היכולת לייצר עניין סביבו, אפילו השערוריות (וניגע באחת מהן בהמשך) בהן היה מעורב נראו כאילו הן חלק מקידום הקרב וההייפ סביבו. קונור יודע להכנס ליריבים שלו לראש ומשתמש בלשון חדה ופסיכולוגיה, הוא שוחט אותם בראיונות קדם לקרב ובהחלט עושה שיעורי בית בכל מה שקשור לסודות כמוסים מהעבר/דברים שיריביו וסביבתם היו רוצים להשאיר לעצמם. מסיבת העיתונאים האחרונה שלו לקראת הקרב הנוכחי הייתה הצגה של איש אחד ודוגמא מעולה לכמה הוא טוב בזה, כשההשוואות למוחמד עלי האגדי בלתי נמנעות. קונור מצידו מודה על ההשוואות, אבל אומר שהוא רחוק מאוד מעלי, ועצם ההשוואה אליו גורמת לו אושר גדול.

בכל מקרה, פטפטנים עם פה גדול כבר היו לפניו, אבל קונור הוא משהו אחר, זה התזמון במכות, זה הסגנון, זה החשיבה האחרת. קונור הוא אתלט והכי חשוב הוא לא רק מדבר הוא עושה – ועוד איך עושה, מתוך 21 ניצחונות בקריירה, רק 2 הגיעו להחלטת שופטים כש-18 מהם הוא מסיים בנוקאאוט ו-1 בהכנעה, ואני מזכיר שוב, 9 מתוך הנצחונות האלו הגיעו מול טופ הלוחמים בעולם, בהחלט נתון ראוי להערכה.

UFC229
Credit to "UFC" Facebook page

אל מול כל הטוב הזה נמצא היריב של קונור: האלוף המכהן של המחלקה הקלה (עד 70 ק"ג) חביב "הנשר" נורמגומדוב (יליד 1988) הרוסי (דגסטני אם לדייק) הבלתי מנוצח שמחזיק במאזן מפלצתי של 0-26, לוחם קשוח, עם סגנון לחימה בלתי מתפשר וכמו קונור מחזיק ב-10 קרבות בארגון ה- UFC.

חביב התחיל את הקשר שלו לאומנויות לחימה בגיל 8 כשהחל להתאבק תחת הדרכתו של אביו עבדולמנפ, שאימן בזמנו ג'ודו וסמבו בצבא. בגיל 15 התווסף הג'ודו ובגיל 17 הסמבו. בשנת 2008 בגיל 20 עשה הסבה לMMA וגם עשה את הבכורה שלו כשתוך חודש אחד בלבד הגיע למאזן 0-4. בשנת 2012 הגיע ל UFC ומתאפיין בעיקר ביכולות היאבקות עילאיות שגורמות ליריבים שלו לרצות לפרוש. ברגע שהקרב מגיע לקרקע יריביו יודעים שיש 2 דרכים לקום: סוף סיבוב או הפסד.

אם בהתחלה היה חביב מתאבק מצויין ותו לא, אז בשנים האחרונות, לאחר שהיגר לארה"ב למועדון המפורסם AKA שבסן חוזה, ניתן היה לראות שיפור משמעותי בעבודת העמידה שלו.

חביב גדל בתנאים קשים מאוד ולא פעם התסבך בקטטות רחוב, עד שבגיל צעיר למד לתעל את היכולות שלו לזירה.
בכללי אפשר לראות הרבה קווי דמיון בחייהם של קונור וחביב, אך לא בזירה. 2 סגנונות הלחימה שלהם מנוגדים אחד לשני וניתן לראות זאת בבירור בקרבות שלהם.

ואיך אפשר בלי ריב מתוקשר בין 2 הלוחמים והמחנות שלהם, כדי להוסיף הייפ לקרב ואש למדורה?
זה התחיל עם פגישה מקרית בין חביב והחברים שלו לאימונים עם שותפו לאימונים של קונור ארטיום לובוב, על רקע זה שארטיום קרא לו פחדן, בשלב מסוים חביב אפילו סטר לו.
בתגובה קונור אסף את החברים וטס לסגור חשבון עם חביב כשהוא וחבריו תקפו את האוטובוס עליו היה חביב יחד עם לוחמים אחרים, ניפצו את אחת השמשות וגרמו בעקבות זה לפגיעה באחד הלוחמים שישב שם (לא מהפמלייה של חביב), וקונור אף נעצר למספר ימים.

חביב "הנשר" נורמאגומדוב
Credit to Khabib Nurmagomedov official Facebook page

חביב וקונור יילחמו באירוע 229 שישודר בערוץ 58 (5 + לייב) החל מהשעה 05:00 בבוקר, כשהקרב בינהם הוא המרכזי והם יעלו בסביבות השעה 06:30-07:00, למי שאין את הערוץ ורוצה להזמין אותו, ניתן לפתוח ל24 שעות בעלות של 9 שקלים.

חביב הוא האלוף המכהן של המחלקה הקלה, קונור שמעולם לא איבד בקרב את 2 החגורות שלו, אך כמו שאמרנו "הופשט" מהן עקב היעדרותו הארוכה, יזכה באירוע הקרוב לנסות ולהחזיר את החגורה במשקל הקל. אם אהיה הכי פשוט להערכות שלי לקרב ולא אסבך אתכם בנתונים וניתוחים, אז כל עוד הקרב בעמידה קונור ינצח, אם הקרב יורד לקרקע, חביב ינצח.

לדעתי (וממש אל תתפסו אותי במילה), ההיאבקות של חביב תהיה יותר מדי בשביל קונור, אבל אם למדתי משהו מהשנים שאני צופה בספורט זה לא לזלזל באף אחד, בטח לא בלוחם מצויין כמו קונור שניצח רבים וטובים והוכיח כבר לא מעט פעמים מה היכולות שלו.

נשארנו עם 2 אופציות, קונור ב KO בסיבוב ה-1/2 או חביב נורמגומדוב בכתישה של 5 סיבובים. אני אלך על אופציה ב' חביב נורמגומדוב בכתישה של 5 סיבובים.

שתהיה לכולנו צפייה מהנה ואני ממליץ מאוד לצפות בכל האירוע, יש קרבות טובים גם מלבד הקרב המרכזי.

UFC, קונור, חביב
Credit to "UFC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח