לקראת הנבחרת – דוח מצב ליגיונרים

עוד כשבוע נבחרת ישראל תפתח את דרכה בקמפיין מוקדמות יורו 2020 במשחקי הבית מול סלובניה ואוסטריה. מאמן הנבחרת, אנדי הרצוג, הסתמך בעיקר על הסגל שהיה שותף לקמפיין ליגת האומות. זמן טוב לראות מה מצבם שחקני הנבחרת שמשחקים בניכר. רמז – לא משהו.

בשער:

אופיר מרציאנו

השוער שעמד בשער הנבחרת בקמפיין היורו הקודם וגם הציג יכולת לא רעה, היה פצוע בחצי הראשון של העונה, וחזר לכשירות לקראת סוף ינואר. למרציאנו כבר 14 משחקים במדי היברניאן ממרכז הטבלה בסקוטלנד כשב-5 משחקים הוא שמר על רשת נקייה. הסיכויים שלו לעמוד בשער הנבחרת בקמפיין הנוכחי לא כאלו רעים לנוכח העובדה ש…

אריאל הרוש

בעוד שמרציאנו חזר סופית מהפציעות ב-26.1.19, זהו המשחק הראשון מאז ספסולו של מי שעמד ב-3 ממשחקי הנבחרת בליגת האומות. הרוש יושב כבר שישה משחקים על הספסל של האלופה היוצאת, ב-19 משחקי הליגה בהם כן שיחק הוא ספג 26 שערים ושמר רק ארבע פעמים על רשת נקייה. הוא השחקן היחיד שמשחק בליגה שלנו אליו נתייחס לאור המצ'-אפ המעניין שלו מול מרציאנו.

Credit: Hapoel Be'er Sheva FC Facebook Page

 

הגנה:

טאלב טאווטחה

כמה קשה מצבו של המגן השמאלי הפותח של הנבחרת העונה? זה שכמעט כל השיטה בנויה עליו? הוא שותף רק ב-6 משחקים, כולל אחד של דקה ואחד של 12 דקות. למעשה בליגה הגרמנית הוא פתח בשני המחזורים הראשונים ומאז שותף לדקה. מאז חזר מפגרת החורף ישב פעם אחת בספסל, ביתר הפעמים ביציע ולמעשה לא ראה דקות מאז ה-12 בדצמבר. ועדיין, כמעט בוודאות נראה אותו בהרכב הנבחרת פעם נוספת.

עמרי בן הרוש

באופן די מפתיע, בן הרוש הוא דווקא אחד הליגיונרים היציבים שלנו העונה. הוא שותף ב-19 משחקים כמגנה השמאלי של לוקרן ולרוב נחשב שחקן הרכב. הבעיה? לוקרן היא הקבוצה החלשה בליגה הבלגית וכבר הבטיחה את ירידתה לליגה השנייה. בן הרוש גם היה לא רע בקמפיין ליגת האומות והעובדה שהוא שמאלי יכולה לעזור לו לפתוח בעמדת הבלם השלישי.

 

קישור אחורי/מרכזי:

העמדה שבה אנו משופעים בהכי הרבה ליגיונרים בשנים האחרונות, למעט דור פרץ, כל השחקנים בעמדה זו משחקים בחו"ל:

ניר ביטון

שותף ב-8 משחקים העונה, 400 דקות. לאחר שהיה פצוע במשך מרבית העונה בשל פציעת ברך, חזר לאט לאט להרכב של סלטיק. לאחר שנכנס כמחליף לכמה דקות במהלך חודש פברואר, פתח בהרכב בארבעת משחקיה האחרונים של סלטיק, דווקא בתקופה שבה איבדה את המאמן, ברנדן רוג'רס, שעבר ללסטר. תחת ניל לנון, חזר ביטון דווקא לעמדה המקורית שלו – קשר אחורי. היה אחד המצטיינים בקמפיין היורו הקודם תחת גוטמן, אבל איבד את מעמדו בקדנציה של אלישע. הרצוג כבר התייחס לכך שהוא רוצה לראות את ביטון בנבחרת, גם בגלל שהוא יכול לשחק כבלם וכקשר אחורי.

ניר ביטון סלטיק
ביטון. חוזר לנבחרת. Credit to Celtic Facebook page

 

בירם כיאל

הליגיונר שמשחקת בליגה הבכירה ביותר מקבל המון מחמאות על הדקות שבהן הוא משחק במדי ברייטון, אבל האמת היא שמצבו לא מדהים. בזמן שספטנס היה פצוע הוא החליף אותו בהצלחה למשך 8 משחקים, אבל מאז הראשון לדצמבר הוא שחקן ספסל ששותף כמחליף 4 פעמים לפחות מ-10 דקות במשחק. הוא אמנם משחק קבוע בקמפיין הגביע המוצלח של ברייטון, אבל גם שם מדובר ב-4 משחקים בלבד שרובם נגד קבוצות צ'מפיונשיפ, שהאחרון ביניהם לפני חודש. ועדיין, המצטיין במדי הנבחרת בקמפיין ליגת האומות צפוי לפתוח בהרכב, ומבחינתי הוא צריך לקבל גם את סרט הקפטן.

ביברס נאתכו

ואם כבר דיברנו על הקפטן, דווקא לאחר שהיה בעל חלק כה מרכזי בקבוצה חזקה כמו צסק"א מוסקבה, קפטן הנבחרת לא ממש יכול לרשום את העונה הנוכחית במדי אולימפיאקוס כמוצלחת. נאתכו אמנם משולב כמעט בכל משחק כאחד החילופים הראשונים, אבל הוא למעשה שחקן ספסל. הוא עלה רק 11 פעמים בהרכב, וסיים 90 דקות ב-5 משחקים. יש לו שער אחד ושני בישולים בסה"כ, וכל זה בעוד עונה בינונית של אולימפיאקוס, בד"כ האלופה הנצחית ביוון, שכנראה לא תזכה גם השנה באליפות.

אלמוג כהן

קשרה של אינגולשטאט התחיל גם כן את העונה בפציעה, אבל אפשר להגיד שמאז נובמבר הוא שחקן הרכב קבוע בהרכבה של הקבוצה מתחתית הבונדליסגה השנייה. כהן שמשמש כקפטן הקבוצה, שותף ב-13 משחקים וכבש שער אחד וגם היה בכותרות בשבוע האחרון בעקבות ההודעות האנטישמיות שספג ברשת החברתית. למרות זאת, הוא צפוי לשמש כמחליף.

 

קישור קדמי:

מנור סולומון

מאז עזב את מכבי פתת תקווה בתחילת ינואר מתאמן סולומון עם אלופת אוקראינה, שחטאר דונייצק. עד כה הוא שותף בכל ששת משחקי הקבוצה, כשאמנם באף אחד מהם הוא לא משלים יותר מ-45 דקות. משמח לראות שהמאמן פונסקה נותן לו להשתפשף בכל משחק, ונקווה שהוא יוכל לתרום לנבחרת בהמשך הקמפיין.

מנור סולומון
Credit to the official Facebook page of: FC SHAKHTAR

 

ליאור רפאלוב

דווקא די אירוני שהליגיונר הכי מצליח השנה בחו"ל מלבד מונאס דאבור, הוא הליגיונר המשמעותי היחיד שלא זומן לסגל. אחרי כמה שנים בהם היה אחד הסמלים של ברוז', רפאלוב מצא בית חם במדי אנטוורפן אותה הוא מוליך לעונה מוצלחת. דווקא אחרי כמה שנים רוויות בפציעות, רפאלוב טפו טפו טפו בריא. יש לו 8 שערים ו-4 בישולים העונה, ומלבד השעיית צהובים, פתח בכל המשחקים במדי הקבוצה שהבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון בבלגיה. רפאלוב שהיה רגיל לשחק באגף הימני, מתופקד העונה דווקא כקשר מרכזי, ונראה ששיטת המשחק של הרצוג ביחד עם גילו, היא הסיבה לאי הזימון.

 

התקפה:

תומר חמד

עוד עונה לא פשוטה עוברת על החלוץ הישראלי החסון. לאחר שלא מצא את מקומו בברייטון, חשב חמד שיוכל לחזור לסביבה מוכרת ונוחה יותר במדי ק.פ.ר מהצ'מפיונשיפ, אבל למרות פתיחה סבירה ומספר שערים, איבד את מקומו בהרכב בגלל פציעה וגם יכולתו לא ממש משכנעת. מצד שני, בתקופה האחרונה החל לחזור לעצמו, ורק אתמול כבש שער שיוויון חשוב עבור ק.פ.ר. בסה"כ ב-23 משחקי ליגה יש לו 5 שערים, שניים מהם בפנדלים. לא מספיק. נראה שיחכה להזדמנות שלו מהספסל.

ערן זהבי ודיא סבע

שני הנציגים שלנו בגואנגז'ו אמנם היו בכותרות כשכבשו את שערי הקבוצה בתיקו 3-3 עם דליאן, אבל חשוב לזכור שמדובר בסה"כ במחזור השני בליגה הסינית כך שלא בטוח האם הם מגיעים למשחק בכושר אופטימלי.

מונאס דאבור

מה עוד אפשר להגיד על דאבור? 11 שערים בליגה האוסטרית, מלך השערים הזמני, עוד 8 בליגה האירופאית, אמנם הוא כבר לא יסיים כמלך השערים של המפעלך, לאחר הדחתה של זלצבורג והחגיגה של ז'ירו מול קייב, אבל גם זה מרשים. 25 שערים ו-7 בישולים ב-36 משחקים, חסרים לו חמישה שערים לשבור את שיאו האישי לעונה, שער כל 113 דקות. מחכים לגול הראשון שלו תחת הרצוג.

מונאס דאבור, ישראל, צפון אירלנד
קרדיט לדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל

 

גיבוי להרצוג

שלא תחשבו לרגע שהמטרה של הטור הזה היא לבקר את הזימונים של הרצוג. בקמפייני מוקדמות הדבר הכי חשוב הוא להישאר עקבי, במיוחד שכמעט שאין לשחקני הנבחרת ימי אימון משותפים. האימון הראשון ייערך ביום שני כשבחמישי כבר המשחק. לכן לטעמי מאמן נבחרת צריך ללכת עם סגל יחסית קבוע, להישאר עם 7-8 שחקני הרכב שהוא סומך עליהם ומדי פעם לזמן קצר צעירים, לשלב קצת שחקנים אחרים שהוא בונה עליהם. גם אם הם בכושר נקודתי קצת פחות טוב, או אפילו לא שיחקו חודש. בעיקר בחוליית ההגנה, בטח שבעמדת השוער. לכן, מבחינתי, אלא אם כן הוא אחרי פציעה, אריאל הרוש צריך להיות השוער הראשון של הנבחרת, למרות שאני מעדיף באופן אישי את מרציאנו. כן, אלירן עטר ורפאלוב לא זומנו, כן יש תמיד שחקנים שיתלוננו, אבל מבחינתי כל עוד אין שחקן שהוא לפחות ברמה אחת מעל זה שלא זומן, אין מקום להתלונן.

שוב לזכור את החשיבות של התאמה חברתית לנבחרת וגם לשיטה שמתאימה לנו. כן, נראה שהשיטה יחסית מבליטה את היתרונות שלנו, או יותר מסתירה את החסרונות, אבל הרצוג צריך להיות מוכן גם לשנות אותה בזמן אמת. הציפיות וההתרגשות קיימים כמובן, אבל חשוב לשים הכל בפרופורציות. הנבחרת לא טובה מאוסטריה, אני גם לא בטוח שהיא טובה מסלובניה. יהיה נס עם נעלה ליורו, חשוב שתהיה דרך, מחויבות וכמובן תמיכה מהקהל, אל-אל ישראל!

נבחרת ישראל מול אלבניה, תומר חמד
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח