הכל סבירסקי טודו בום – על בני סכנין לקראת עונת 2017/8

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2017-2018, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. ממשיכים עם מורן כהן ובני סכנין

על פי ההתנהלות של בני סכנין עד כה בקיץ הזה, אל תתפלאו אם אי שם במאי היא תהיה עמוק במאבקים על ההישרדות בליגת העל.
בני סכנין איבדה הרבה מאוד בחודשיים האחרונים. היא איבדה את אחד המאמנים הכי טובים בליגת העל, איבדה את השחקן המצטיין שלה וזר מהטובים בליגת העל ואיבדה לפציעות את השוער שלה ואת הבלם הפותח, היא איבדה את מגרשה הביתי לפחות עד אוקטובר עקב שיפוצים, וכן, היא איבדה גם שני קילו שניצלים.

איך היא מתכוונת למלא את כל האבידות האלה? ובכן, הביטו, ראו, זה לא בדיוק זה, זה…. אהם, טוב, אני לא ממש יכול לנתח את המהלכים של הנהלת סכנין כי לרוב זה נראה כאילו גם אצלם המהלכים לא מתוכננים והם זורמים. זה אחלה לזרום. אם אתה נהר, אבל אם אתה לא אז כדאי להיות יותר אגם, כמו הכנרת. ובכנרת יש המון עופות ואין בה תרנגולות, כך שבעיה אחת לפחות נפתרה. בסכנין העיר על תושביה וסביבתם יש לא מעט תשוקה לכדורגל, כדורגל מקומי, של פעם, של שחקנים שגדלו בסימטאות הבתים, למרגלות המגרש ויודעים שיש להם מקום לשאוף ולהגיע אליו. זה יהיה מצער אם קבוצת הכדורגל היחידה מהמגזר הערבי בליגת העל, תהיה זו שתגדע את התקווה של בניה להראות שגם הם יכולים. בדיוק כמו כל האחרים.

הצטרפו: פאיז סעדי (נוער ויאריאל), ישראל זגורי (בית"ר י-ם), מוחמד כליבאת (הפועל רעננה), לוקאס גאושו (אל שבאב), מתן עמבר (מכבי שעריים), בר אביטן (הפועל עכו).

עזבו:  יובל אבידור, אסף רז, ז'אורזיניו, לסינה דאו, סראז' נסאר.

סבירסקי בני סכנין
(צילום מסך)

בכמה שורות: אחרי סאגת סבירסקי, נחת בדוחא פליקס נעים. עושה רושם שנעים הצליח לחדור את קליקת "מאמנים שאפשר להנחית בכל קבוצה ושרק יגידו תודה שנותנים להם לאמן". הוא עשה זאת בעבודה קשה, מתמשכת ואפילו מוצלחת בעיקר בכפ"ס (כולל עליית ליגה). האם פליקס נעים יצליח להוציא מהסגל שלו יותר ממה שאבוקסיס הצליח? קשה להאמין. בחוליית ההגנה, אין שינויים שזה לאו דווקא דבר רע לכשעצמו, אך פאס כבר ממש קרוב ל – 40, סארי פלאח לא מצליח לממש פרומיל מההבטחה, עלי עותמאן יותר מכסח מאשר מגן, ווונדרסון יחכה עוד שנה כדי לעבור לקבוצה טובה יותר. הקישור הסכנינאי ימשיך להסתמך על חאלד חלאיילה ותתפלל שעטאא ג'אבר יפסיק להיפצע ויתחיל לשלוח מסירות לשני סילוני הכנפיים, פיראס מוגרבי ומוחמד כליבאת כשבחוד יעמוד לו אחד לוקאס גאושו, טודו בום!

פליקס נעים
(צילום מסך)

למי כדאי לשים לב: לוקאס דה סוזה גונסאלבס ובשבילכם: לוקאס גאושו, חלוץ ברזילאי בן 26 שגדל במחלקות הנוער של סאו פאולו והיה שייך לנבחרות ברזיל עד 18, עד 19, עד 20 ואפילו הבקיע שבעה שערים בתשעה משחקים במדי ברזיל עד גיל 20. פוטנציאל יש? יש! לא ממומש כמובן.
מאז 2010, לוקאס עבר בתשע קבוצות כולל ביקור באספניול, בכל השנים ובכל הקבוצות לוקאס לא הצליח לקבע את מקומו בהרכב או להבקיע יותר מדי. אין לו יותר מ – 15 הופעות באף קבוצה ואין לו יותר משלושה שערים למעט הבלחה אחת בעונה הראשונה שלו באל שבאב מעומאן, שבה הבקיע עשרה שערים. סכנין צריכים לקוות שהתחנה העשירית בקריירה של הברזילאי תהיה המוצלחת מכולן. אם הייתי מהמר על תרנגולת אחת שתטיל ביצי זהב, הייתי בוחר בחלוץ הברזילאי.

איפה יהיו בסוף העונה? עסוקים במאבק נגד הירידה עד שלושה מחזורים לסיום. רשימת החוסרים, הסגל החסר, המאמן החדש וחוסר הביתיות יגרמו לכך שסכנין תתקשה להתרומם העונה. לצערה היא תפגוש את חברותיה לפלייאוף התחתון הפועל עכו, הפועל רעננה ומ.ס אשדוד בארבעת המחזורים הראשונים. הדבר היחיד שיכול לעבוד לטובתה של סכנין הוא שיש קבוצות יותר גרועות ממנה. זה מה שהציל את אשקלון בעונה שעברה (והפחתת תשע נקודות להפועל ת"א). סכנין אל תגידי נואש. רבות הן הדרכים לרדת ליגה בישראל.

הפועל בני סכנין

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח