למה כדאי לָךְ לראות כדורגל

\\אילה דולב זוארץ

בתור מי שגדלה למשפחה הכי ליברלית שיש, אהבה לכדורגל לא הייתה שאלה של בחירה. כשהאבא אוהד את מכבי תל אביב, אמא את הפועל תל אביב, האחות את בית"ר ואחי, האוהד המושבע והמסור, את מכבי חיפה, לא נותר לי אלא לבחור. וכמו כל בת קטנה וסוררת החלטתי שאני לא בוחרת. ההפך – מתנגדת ומתרחקת מהספורט כולו. אז למרות שהדבר לא היה קל, לבסוף, המשפחה הסכימה לקבל זאת. וכך, נותרתי היחידה במשפחה עם פטור מצפייה במשחקי הכדורגל המשמימים בכל שבת בערב.

חיי עברו בשקט ושלווה, עד שפגשתי את מי שלימים יהפוך לבעלי המסור. איתו זה כבר היה סיפור אחר. אף פעם לא חשבתי שייצא לי להכיר אדם שכל כך אוהב ספורט ואז הבעיה צפה לה שוב והבנתי שאם אני רוצה לכבוש את לבו יש לי שתי אפשרויות. או שאני אסבול את זה ואלמד להיות חלק מזה או שאשנא את זה כל כך עד שאגרום לו להתחנן שלא לראות שוב כדורגל. אז באמת הבחירה הייתה קשה, אבל כמו כל בת זוג מסורה החלטתי… שאני שונאת את זה! ולכן ניסיתי בכל דרך אפשרית לגרום לו לוותר על הצפייה. אפילו שכנעתי חברה טובה לקבוע את תאריך החתונה שלה על משחק העונה בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע (עד היום הוא בטוח שהתאריך נקבע במקרה). אבל למרות ניסיונותיי הרבים, הדבר לא צלח וכל שנותר לי במסע אל לבו הוא ללמוד להתמודד עם זה.




התחלתי לראות איתו משחקים… ככל שראינו יותר כך השאלות גברו. בהתחלה אלו היו שאלות פשוטות כמו: מה זה כרטיס אדום? למה לשוער יש צבע חולצה אחר? ועוד כל מיני שאלות שבעיקר גרמו לו להתחרט על הרגע שבו פתח לי את הדלת כעשר דקות לפני המשחק. ואז, הגיע השלב בו שאלתי את השאלה הקשה מכולן, השאלה שכל אישה שואלת ומתקשה להבין, מה זה לעזאזל נבדל? אז זה לקח קצת זמן, בהתחלה ממש לא הבנתי, ושאלתי שוב ושוב ושוב עד שלבסוף הבנתי! אבל אז יום למחרת שכחתי את ההסבר וזה גרם לשאלה לחזור עוד מספר פעמים עד שהיום אני יכולה לומר שב 98.227% אני כבר יודעת את התשובה.

2למה כדאי לך לראות כדורגל

לא חלף זמן רב עד שהגיע הרגע לו ייחלתי. באחד המשחקים של מכבי תל אביב נגד איזו קבוצה ישראלית משעממת אחרת לפתע צעקתי למסך, מה זה שופט?! אתה לא רואה שהיה כאן נבדל?! לפתע, הוא הסתובב אליי כשאור נוצץ בעיניו, החיוך התפשט על פניו והבנתי שהצלחתי לכבוש את היעד.

ואם בכל זאת האהבה שלכן לא שווה את הצפייה במשחק אולי כמה מהנקודות הבאות הן שייגרמו לך לרצות לראות כדורגל:

  1. אם את אוהבת בזמנך הפנוי לצפות בגברים מסוקסים, אין ספק שכדאי שתכירי את איקר קסיאס, שוער נבחרת ספרד, ובעבר שוערה של קבוצת ריאל מדריד, שלי אישית הצליח להעביר את המשחקים הספרדיים בצורה מושלמת.
  2. אם תהיי ממש מרוכזת תוכלי למצוא יותר צבעים בשיער השחקנים מאשר בדגל הגאווה.
  3. אם את אוהבת ללכת לראות הצגות, אין ספק שאת תהני מצפייה בכדורגל. אני עוד לא פגשתי שחקני דרמה טובים יותר משחקני כדורגל כשהם נופלים על הרצפה ומשחקים אותה כאילו נפצעו על ידי שחקן של הקבוצה היריבה.
  4. אחרי כל גול השחקנים מאתגרים את עצמם ואותנו בצעדי ריקוד מרהיבים שלא מביישים את הצעדים בסרט סטאפ- אפ.
  5. משחקי הכדורגל יכולים להוות עבורך חומר אנתרופולוגי ותרבותי מעניין מאוד. למשל, באחד המשחקים שחקן בשם סוארס החליט לנשוך שחקן אחר כמחווה רומנטית. אין ספק שמחווה כזו לא רואים כל יום.
  6. במידה ואינך חזקה בכל הקשור למדינות העולם, הכדורגל יכול לסייע. אני אישית למדתי על מדינה חדשה בשם וויילס שנוצרה רק כדי שתהיה קיימת נבחרת בה יוכל לשחק השחקן גארת' בייל ללא כל חשש ששחקן אחר יגנוב לו את ההצגה.
  7. אם את באמת בחורה אמיתית, אין ספק שתאהבי כדורגל! הכדורגל מלא בדרמות ורכילויות. המאמן שכב עם אשת השחקן, שחקן הכניס זמרת להריון, יריבויות בין שחקני קבוצה במחצית ועוד הרבה דרמות שלא יביישו אף פרק באנטומיה של גריי.

אז אם כל זה לא שכנע אותך, אין ספק שבשונה ממני את מאוד חזקה. חזקה כל כך שגם כשתהיי רווקה בת 40 עדיין תמשיכי לשמור על העקרונות שלך. יישר כוח.

\\אילה דולב זוארץ

2למה כדאי לך לראות כדורגל

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח