למה אין כאן גולים?

נתחיל דווקא בארץ המגף – נאפולי רשמה את תוצאת השבוע כשניצחה 1-7 בחוץ את בולוניה. למה זה מעניין אותנו? כי במסגרת המחזור ה-21 בליגת העל כולה הובקעו רק שמונה שערים ב-7 משחקים, בדיוק אותה כמות כמו זו שהובקעה באותו משחק באיטליה.

והנה המועמדים לשער המחזור:

שער חצי עצמי שהובקע כשהיריבה ב-10 שחקנים, שלושה פנדלים, נגיחה לאחר מצב נייח, שער שהובקע אחרי החזרה לא מוצלחת לשוער ועוד שני שערים רגילים. כלומר ב-810 דקות לא ממש אפשר למצוא שערים שהובקעו מאשכרה מהלכי כדורגל. נכון לרגע זה בתום 21 מחזורים מובקעים בליגה בממוצע רק 2.18 שערים למשחק. רק בארבע ליגות באירופה (רוסיה במפתיע, אלבניה, ארמניה ומונטנגרו) הממוצע נמוך יותר(!) – זאת לא רק התחושה שלנו, הכדורגל באמת חלש ומשעמם ואין כאן גולים. 6 מתוך 14 קבוצות (43%, כמעט חצי) כבשו פחות משער למשחק, אז איך אתם מצפים לראות שערים?

אז למה זה קורה? ההגנות כל כך טובות? השוערים מעולים? הקישור האחורי משתק את היריבה? כנראה שלא. סיבה אחת אובייקטיבית היא שבליגה של 14 קבוצות הפערים יחסית קטנים יותר ולכן כל הקבוצות קרובות ביכולתן ולכן אין הרבה משחקים חד צדדיים.

רב"ש קיבל טר"ש

אבל האמת היא פשוט פחד. מעבר לחוסר היכולת וריבוי הליגיונרים, בעיקר המאמנים שמפחדים ליזום, להתקיף, לנסות, כי הם יודעים שהם זמניים כמו עובדי קבלן בחברת ניקיון. עד כה כשאנחנו ב-2/3 מהדרך לא פחות מ-8 קבוצות כבר החליפו מאמן, וזה מבלי להתייחס לזה שעל הקווים של הפועל ת"א ועירוני ק"ש עמדו כבר שלושה מאמנים, ויוסי מזרחי הוזעק להחזיק את היד לרוני אוואט באשדוד. עוד נתון אבסורדי? שני מאמנים שפתחו את העונה (מימר ואלי כהן) בקבוצה אחת, כרגע נמצאים בקבוצה אחרת.

מעמד המאמן ברצפה והוא הגיע דווקא לשיא עם הפיטורים של רן בן שמעון. אז כן, רב"ש לא מתאים לבית"ר וזה לא עבד מההתחלה, אבל בסופו של דבר הוא עוזב קבוצה במקום החמישי/רביעי, קבוצה שדווקא נמצאת בתקופה טובה והתחזקה מעט בינואר. אבל זה לא מספיק טוב, ורב"ש, שהיה מעומד לנבחרת ונחשב למאמן מוכשר, נזרק הביתה.

המחאה של לה פמיליה נגד שרון מימר מכוערת, אבל היא מובנת במקום מסוים. זה לא שלה מפיליה או אנחנו לא מאמינים בשרון מימר או במנחם קורצקי, אלא מי שלא מאמין בעצם הם הבעלים – טביב ושות'. בגלל זה הם ממנים מאמנים צעירים וחסרי ניסיון שיגידו תודה על "ההזדמנות" לאמן "קבוצה גדולה" תמורת כסף קטן וככל הנראה הם יהיו הראשונים לעזוב בעת "משבר" כשקבוצה עם הנהלה נוראית, שמכרה את הכוכבים שלה מגיעה למרכז הטבלה, משיגה תוצאות סבירות, אבל ללא "חיבור לאוהדים". גועל נפש.

אז מה כן טוב?

עוד סיבה לדלות השערים הגבוהה יחסית לממוצע במחזור הזה היא שהיו כאן הרבה קרבות על 6 נקודות – משחק עונה, משחק בין מקומות 3-4, קרב על פלייאוף בין סכנין להפועל חיפה וקרבות תחתית בין אשדוד-רעננה וכפ"ס-הפועל. איך שהטבלה נראית אחרי המחזור הזה נראה שימשיכו להיות הרבה קרבות קריטיים עד תחילת הפלייאוף, וכנראה גם לאחריו. ארבע קבוצות נאבקות על שלוש מקומות בפלייאוף העליון, וחמש קבוצות (לפחות) שיאבקו על ההישארות. זה אומר שלא נראה בהכרח יותר גולים, אבל לפחות לא יהיה משעמם.

לסיום, הצגת המחזור:

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח