ליל הסכינים הארוכות

אין אוהד בית"ר שפוי, שלא נשם לרווחה שלשום, לאחר המעצר ההמוני של ראשי לה פמיליה. כולי תקווה, שלא מדובר בעוד בלון מתוקשר של המשטרה והפעם יוגשו כתבי אישום המוניים. וכולי עוד יותר תקווה, כי מדובר בתקדים שמשנה מדיניות ומעביר מסר לכלל אוהדי הספורט בישראל – אלימות וגזענות בוטה אאוט, אהדת הקבוצה ואהבת המשחק, אין. כמי שיצא נגד הארגון הזה מעל כל במה אפשרית, כולל אתר זה, כולי תקווה שהקבוצה תחזור להיות של אוהדיה האמיתיים.

לה פמיליה לא היה סתם ארגון אוהדים, אין מה להשוות בינו לבין הקופים הירוקים או אולטראס 11. רק הקיצונים מבין אוהדי הפועל אולי התקרבו אליו במעט שבמעט. לה פמיליה היה ארגון פשע! אידיאולוגי! ארגון שהוקם במוצהר לפעולות גזעניות אלימות תחת מעטה אהדת כדורגל. הם פעלו בגלוי, ללא כל מורא. מגיעים בחולצותיהם השחרות עם הכיתוב L.F.. ושוטחים את משנתם הגזענית באין מפריע. דפוס התנהלות של ארגונים אחרים של משטרים אפלים מן ההיסטוריה. והארגון הזה, פעל באין מפריע במשך שנים, במדינת ישראל הדמוקרטית וכמה שצעקנו לא עזר. אם לא היו עוברים את הגבול ולכאורה תוקעים ליורי טליבאן גרזן בראש, היו ממשיכים עד היום.

קשה להילחם בקבוצה כזו. אוהד מן השורה לא יכול להילחם בפושעים. גם אלפי אוהדים מהשורה לא יכולים להילחם בעשרות פושעים. אז הרבה פרשו, הרבה לא הגיעו לטדי, וגם אני כשכבר הייתי מגיע, זה היה תמיד למערבי או לצפוני, רחוק ככל האפשר מאנשי החולצות השחורות במרכז היציע המזרחי העליון.

אבל כשהשר לביטחון פנים הוא אוהד בית"ר אמיתי ושפוי, שר הביטחון אוהד בית"ר וראש הממשלה אוהד בית"ר, קל יותר להסיר את הגוש הממאיר הזה מטדי ולהשיב את הקבוצה לאוהדיה האמיתיים. דווקא עכשיו כשנראה כי משהו נחמד נבנה בבית וגן, טביב מכניס יד לכיס, הקבוצה מקבלת הגרלה סבירה ועוברת סוף סוף שני שלבים באירופה ואפילו אצילי נראה כמי שחזר לעצמו,  אם אכן יתברר כי הלילה הזה שחרר את מאות אלפי אוהדי בית"ר הנורמטיבים מעונשם של לה פמיליה, הרי שליל הסכינים הזה, עשוי להיות המהלך החשוב ביותר של בית"ר לא רק בעונה הזו אלא לכמה וכמה עונות קדימה ולא רק לבית"ר. אלא לכדורגל הישראלי כולו.

אוהדים אמיתיים
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל"
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח