ליגת האלופות של עולם האגרוף?

// מאת יניב בן דוד

אגרוף, על פי אלוף העולם לשעבר במשקל כבד פרנק ברונו, הוא הספורט הקשוח והבודד ביותר בעולם. הסיבה לכך היא שבאגרוף, לעומת ענפי ספורט אחרים, אין קבוצות מקצועיות שבהן המתאגרף מתאמן, מתפתח ומשחק עבורן. אין ליגה שקובעת עונות שבסופם יש אליפות, העפלה והדחה או משבצת את המתאגרפים בקרבות ואין טורנירים מחזוריים כמו בטניס וגולף, אשר בסופם יש אלוף "שנתי" או דירוג אחיד של השחקנים. לעזאזל, אין אפילו מכירה מרוכזת של זכויות שידור, אלא כל מתאגרף מנהל את המכירה של קרבותיו אם הוא סופרסטאר או מסתמך על האמרגן שהחתים אותו אם הוא לא. אבל כל זה על סף שינוי.

WBSS
Credit to World Boxing Super Series facebok page

בשנה שעברה הושק ה- World Boxing Super Series, טורניר עצמאי אשר הוקם על ידי זוג אמרגנים-ווילפריד סאוורלנד וריצ'ארד שיפר, בשאיפה להקים טורניר שנתי אשר ימשוך את המתאגרפים הבולטים ביותר בשוק וישמש כליגת האלופות של ענף האגרוף. עבור העונה הראשונה הם החליטו שהטורניר יתקיים תחילה במתכונות של שני משקלים – בינוני כבד (עד 90 ק"ג) וסופר בינוני (עד 76 ק"ג), כאשר בכל משקל יתמודדו 8 מתאגרפים. כמו כן, הם השיגו את אישור ההתאחדויות לכלול את התארים שלהם בטורניר, מה שמאפשר להם למשוך אלופים פוטנציאלים והעמידו 50 מיליון דולר במענקי זכייה כדי למשוך אלופים מכהנים.

לכל הדעות העונה הראשונה הייתה הצלחה כבירה שהרעידה את עולם האגרוף. במשקל בינוני כבד כל ארבעת המתאגרפים אשר מחזיקים בתואר אלוף עולם השתתפו בטורניר, אשר בסופו אלכסנדר אוסיק מאוקראינה הוכתר כאלוף העולם הבלתי מעורער. מדובר בפעם הראשונה שיש אלוף עולם במעמד "בלתי מעורער" מאז 2006 ובפעם השלישית בהיסטוריה. בעוד שבמשקל סופר בינוני התמודדו "רק" שני אלופי עולם, כריס יובנק ג'וניור וג'ורג גרובס, שניהם מבריטניה, השתתפו גם לא פחות מ-3 מתאגרפים בולטים אשר היו במרחק של שנה מקרב אליפות: קאלם סמית' מבריטניה, אבני יילדרים מטורקיה ויורגן ברמר מגרמניה. קרב הגמר של המשקל הסופר בינוני הצליח לקבע את הטורניר כטורניר עם כוח שיווק עולמי, כאשר הוא התקיים בסעודיה וכך נכנס לספר ההיסטוריה כקרב האגרוף המקצועי הראשון בסעודיה.



בתחילת החודש התחילה העונה השנייה של ה-World Boxing Super Series במתכונת רחבה יותר של 3 משקלים: בינוני כבד, מעורב קל (63 ק"ג) ותרנגול (עד 53 ק"ג). בפריסה גלובלית יותר עם קרבות בארצות הברית, יפן, רוסיה וסקוטלנד. ובעוד שהם אומנם לא הצליחו להחזיר את אלופי הטורניר הקודם, לא פחות משלושה מתוך שמונת המתאגרפים במשקל תרנגול הם בעלי תואר אלוף עולם. במעורב קל מתמודדים אלוף עולם, אלוף אירופה ושני מתאגרפים במעמד יריב חובה (mandatory) ולא פחות משישה מתאגרפים מהטופ- 15 באגרוף במשקל בינוני, אשר זכייה בטורניר תיתן להם זכות לקבל קרב מול אוסיק עבור התואר. כך שללא ספק יהיה מעניין ואוהדי הספורט יזכו לקרבות איכותיים. כמו כן, יש סיכוי לא רע שבסוף כלל הטורניר, עולם האגרוף יעבור טלטלה נוספת ויתקדם צעד אחד קדימה לקראת ליגת אלופות משלו.

WBSS
עונה 2 החלה. לידת ה WBSS.
Credit to World Boxing Super Series facebok page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח