ליגיונר החלומות – סיכום חודש אוגוסט

הפרויקט יוצא לדרך – מי הוא הליגיונר המוצלח ביותר בחודש אוגוסט, למי עדיין מחכים ואיפה ניצב ערן זהבי ביחס אליהם?

אז חודש ראשון של כדורגל באירופה מאחורינו וזה הזמן לבדוק מי הוא הליגיונר המוביל שלנו ביבשת על פי הקריטריונים שפורטו בטור המקדים שפרסמתי

מה נשתנה?

לאחר פרסום הטור ובעקבות דיונים נוספים עם חברי הפאנל ובחינת הדירוג ותרחישים שונים במהלך החודש האחרון, הנה כמה שינויים ועדכונים:

  1. כמו שהבטחתי, להלן פירוט דירוג הליגות כפי שמופיעות באתר אופ"א לתום עונת 2014/15, הדירוג אשר ישמש למתן ניקוד עבור השתתפות בכל מסגרת:

http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/season=2015/index.html

כמו שאתם רואים, בלגיה ורוסיה בליגות 6-10 שמקנות 5 נקודות, שוויץ ואוסטריה בדרג שמקנה 4 נקודות, וכל היתר כולל הליגות בסקוטלנד, סלובניה וגם ישראל מקנות 3 נקודות השתתפות.

  1. יצורפו כהשוואה לניקוד מספר שחקנים מליגת העל כך שתהיה נציגות לתפקידים שונים וקבוצות שונות כדי להכניס קצת עניין.
  1. מה שלמדנו ממשחק הסופרקאפ הישראלי – כאשר משחק מגיע לדו קרב פנדלים, שוער מקבל נקודה על כל פנדל שהוא עוצר ונקודה נוספת עם קבוצתו מנצחת. שחקן שיכבוש בדו קרב יקבל נקודה אם יכבוש, אך יאבד שתיים אם יחמיץ.
  1. ניקוד ממוצע למשחק – נקבע על פי מספר המשחקים של הקבוצה, לא בהכרח מספר המשחקים ששיחק השחקן, כלומר – גם אם הוא סופסל זה נלקח בחשבון לרעתו. משחקים שהשחקן מפסיד כשהוא פצוע לא נלקחים בחשבון

שלושת הגדולים:

מקום שלישי:

ביברס נאתכו, צסק"א מוסקבה– 51 נקודות, 4.59 נקודות למשחק, 10 משחקים, 2 שערים, בישול 1.

מי שבעיני רבים היה בשנים האחרונות הליגיונר הבכיר שלנו צפוי להיות בצמרת הדירוג לאורך כל העונה בעקבות העפלתה של קבוצתו לליגת האלופות והעבודה שהוא משחק בליגה בדירוג גבוה. אבל מצד שני, לאחרונה חל פיחות במעמדו של מי שהיה הברומטר של צסק"א. מול ספורטינג ליסבון, בשני משחקי פלייאוף העפלה לאלופות הכל כך חשובים לקבוצתו, הוא שיחק רק דקה והמשיך בנסיגה במחזור האחרון כשגם החמיץ מהנקודה הלבנה. כמו כן הוא סיים 90' דקות רק שלוש פעמים העונה מתוך 10 משחקים.

מקום שני:

ניר ביטון, סלטיק – 56 נקודות, 5.09 נקודות למשחק, 10 משחקים, 3 שערים ושני בישולים.

האשדודי הצעיר הפך לסנסציה בחודש האחרון בסקוטלנד ולאחד הברגים החשובים ביותר באלופה הסקוטית והוא זוכה בצדק במקום השני כשהוא מוסיף לרפרטואר שלו גם את שער החודש של הליגיונרים. אלא שכאן מגיעה בדיוק החשיבות של הדירוג היחסי – למרות הופעותיו המוצלחות, ביטון לא ממריא מספיק בניקוד משתי סיבות: א' – הוא משחק בליגה הסקוטית, בעלת הדירוג הנמוך, והעובדה שסלטיק, כבר שנה שנייה ברציפות, לא מעפילה לליגת האלופות, ב' – למרות שהיא מנצחת בקלות בליגה, הקבוצה שלו סופגת לא מעט וביטון, כקשר הגנתי, מאבד על כל שער כזה חצי נקודה, כך שגם מבחינתו יש מקום לשיפור.

מקום ראשון:

מונאס דאבור, גראסהופרס – 64 נקודות, 8 נקודות למשחק, 8 משחקים, 7 שערים, 7 בישולים.

ללא כל ספק, הליגיונר מספר אחד שלנו עד כה שבעקבות סגירת חלון ההעברות אתמול יישאר לפחות עד ינואר בשוויץ. שימו לב לכך שמחד יש לו את הניקוד הכי גבוה, אבל מנגד הוא שיחק שני משחקים פחות כך שידו עוד נטויה. מדהים שרק במשחק אחד העונה הוא לא כבש או בישל ומה שעוד יותר מדהים הוא שדאבור הוא לא הכובש המצטיין בקבוצתו בליגה. יש לו רק 5, כמו קאיו הברזילאי, שזה אחד פחות מחברם לקבוצה, Tarashaj (איך קוראים את זה?). הצרצרים כבשו 24 שערים ב-7 משחקים והם מוליכים את הטבלה בשערים, ולשם שינוי העונה הם גם בצמרת ומדורגים שניים. אז דאבור לא מגיע למכבי ונשאר במועדון שמתאים לו מבחינת סגנון המשחק והוא ליגיונר החודש שלנו!

שווים אזכור

השלישייה הזאת מובילה בפער ניכר על כל יתר הליגיונרים שלנו, אבל חשוב לזכור שהליגות של שלושתם התחילו מוקדם יותר והדברים עשויים להשתנות בהמשך. תומר חמד ובירם כיאל מברייטון, מליגת המשנה באנגליה, במקומות 4 ו-6 עם 30 ו-23 נקודות בהתאמה כשהקבוצה שלהם שיחקה עד כה רק 7 משחקים והיא מדורגת בצמרת הליגה השנייה. החלוץ, עם שלושה שערים עד כה, מרשים עם ממוצע של 4.25 נקודות למשחק, כמעט כמו של נאתכו, כך שבהחלט יהיה מעניין לעקוב אחריהם.

בין שני הברייטונים, ממוקם במפתיע מרואן קבהה ממאריבור לו יש 26 נקודות. קבהה התחיל טוב דווקא את העונה, אבל לא שותף בשני המשחקים האחרונים של אלופת סלובניה. עידן ורד, שכבש שער בכורה השבוע בכוכב האדום בלגרד, מדורג שביעי עם 20 נקודות ואחריו השוער אופיר מרציאנו, שאמנם חוטף כל משחק במדי מוסקרון, אבל משחק 90' דקות בליגה חזקה.

מחכים לכם

מכת הפציעות של הנבחרת לא פסחה על דירוג הליגיונרים שלנו – אלוף בלגיה, רמי גרשון, עדיין לא רשם דקה העונה וייעדר בחודשיים הקרובים, כשגם ליאור רפאלוב רשם רק חצי הופעה עד כה. גם עומר דמארי, שדווקא נכנס לתלם עם שלושה שערים בשני משחקיו האחרונים ברד בול זלצבורג, נפצע, ויהיה מעניין לראות את ההשתלבות שלו באלופת אוסטריה כשיחזור. בנוסף, שרן ייני ואלמוג כהן עדיין ללא דקת משחק העונה בחו"ל .

מבחן בוזגלו (וזהבי)

אז איך עומדים הליגיונרים שלנו מול ערן זהבי? האם מישהו הצליח להתמודד אתו בכלל בחודש האחרון? מה פתאום!

לזהבי יש 72 נקודות, שזה 8 יותר מדאבור, יש לו כבר 12 שערים העונה וזה בלי לכלול כאן את גביע הטוטו. גם הממוצע שלו למשחק הוא 9, הכי הרבה בדירוג, וגם הוא רשם הכי הרבה נקודות במשחק אחד (14) בניצחון הביתי על היברניאנס. בקיצור, ערן זהבי.

איזה ישראלים תכננתי לקחת עוד בחשבון? בוזגלו מב"ש עד כה עם 15 נקודות בלבד וגיא חיימוב מקריית שמונה עם 9, אבל צריך לזכור ששניהם שיחקו רק 4 משחקים העונה. תכננתי לבדוק גם את אלירן עטר מחיפה ובן רייכרט מהפועל ת"א, אבל כרגע הם לא שווים את זמני…

העשירייה הראשונה:

לגיונר החלומות אוגוסט טבלה

 

שער החודש:

שחקן החודש:

 

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח