לברוח או להיצמד: הכל לקראת הקלאסיקו הגדול של אנגליה

// מאת בן הנל

עונת הפרמייר ליג הנוכחית היא שיכרון חושים אחד גדול כרגע. תוצאות בלתי צפויות, קאמבקים מטורפים, שערים, אכזבות ומלא מלא מעידות. ביום ראשון, העונה הזו תגיע לנקודת רתיחה, כשליברפול תארח את יריבתה המושבעת, מנצ'סטר יונייטד, לעוד פרק ענק ביריבות המופלאה הזאת, למשחק שבו כל תוצאה עלולה להשפיע על אחת מהקבוצות הללו בהמשך דרכן. מדובר במשחק בין שתי ההתקפות הכי טובות בליגה, ליברפול עם 37 שערים, יונייטד עם 34, אבל עם הגנות מאוד פגיעות, כך שאפשר לפנטז על משחק אטרקטיבי רווי מצבים.

ליברפול, בורנמות
via "echo liverpool" facebook page

האלופה המכהנת, ליברפול של יורגן קלופ, מגיעה למשחק הזה אחרי 1-4 קליל על צעירי אסטון וילה בגביע, אבל בליגה המומנטום שונה לגמרי. דווקא אחרי שליברפול כתשה 0-7 את בוגרי קריסטל פאלאס בחוץ, רבים סברו כי זהו תחילתו של מומנטום שמזכיר את ליברפול של העונה שעברה, שכמעט השוותה את שיא הנקודות של מנצ'סטר סיטי, אך הרדס צברו שתי נקודות בלבד במשחקי חג המולד, המאזן הכי נמוך שלהם במשחקי הכריסמס מאז יורגן קלופ הגיע. האחרון שבהם הסתיים בהפסד 1-0 לסאות'המפטון. עכשיו, ליברפול חוזרת לביתה, וחובת ההוכחה על השחקנים של קלופ כדי להשכיח את הרצף הזה ולחזור למקום הראשון בטבלה.

האלופה, עם אליסון כמובן בשער, כשחוליית שחקני ההגנה תורכב מאלכסנדר ארנולד, שפרט למספר משחקים טובים העונה, אינו מזכיר את אלכסנדר ארנולד של 2019-20, פאביניו שממלא את תפקיד הבלם בהצלחה, מאטיפ, שצפוי לחזור להגנה אחרי שנעדר בהפסד לסאות'המפטון (את מקומו בעמדת הבלם מילא אז ג'ורדן הנדרסון) ורוברטסון, שחוזר לפורמה והוא היה זה שבישל את שער הניצחון הדרמטי מול טוטנהאם לפירמינו.

בקישור המגוון של יורגן קלופ צפויים לפתוח תיאגו אלקנטרה, הקוסם הספרדי שלאט לאט מתחיל לספק את כישורי המסירה והכדרור שראינו ממנו במדי באיירן מינכן, מג'ורג'יניו וינאלדום שממשיך להיות שחקן הרכב קבוע בצל השמועות כי הוא מסרב להארכת חוזה בליברפול, וכמובן בקפטן ג'ורדן הנדרסון, כשחוליית ההתקפה תורכב מסלאח ופירמינו, שמחפשים להבקיע אחרי שלושה משחקים ללא כיבוש, ומסאדיו מאנה, שאותו ואת חבריו להתקפה ליברפול צריכה חד מאוד מול יונייטד.

שחקן המפתח של ליברפול: מוחמד סלאח. דיי מדהים, אבל רק בעונה שעברה כבש מו סלאח את שערו הראשון אי פעם מול מנצ'סטר יונייטד. אחרי שלא הרשים, בלשון המעטה, במשחקי חג המולד, ליברפול תהיה חייבת אותו חד ומפוקס מול השער, בכדי לבלום את ריצת החוץ הנהדרת של השדים האדומים ולנשל אותם מהמקום הראשון.

5 עובדות שלא ידעתם על ליברפול לקראת המשחק:
ליברפול מחזיקה במאזן של 66 ניצחונות על מנצ'סטר יונייטד לאורך ההיסטוריה, כשהכובש המוביל שלה במשחקים האלה הוא סטיבן ג'רארד עם 9 שערים. אפרופו ג'רארד, הוא עושה חייל בריינג'רס ובדרך לאליפות.
ג'יימי קראגר, הבלם האגדי של ליברפול, כבש צמד שערים עצמיים במשחק בין הקבוצות בספטמבר 1999. אז ניצחה מנצ'סטר יונייטד 2-3.
המשחק הראשון בין שתי הקבוצות הללו הסתיים בניצחון ליברפולי של 0-2, אז, מנצ'סטר יונייטד שיחקה תחת השם ניוטון הית'.
ליברפול כבשה פעמיים שביעיות למנצ'סטר יונייטד, פעם אחת ב-1895, ופעם אחת ב-1908.
ארבעה שחקנים בלבד לאורך ההיסטוריה ביצעו מעבר ישיר ממנצ'סטר יונייטד לליברפול: ג'קי שלדון, פרד הופקין, תומאס מקנולטי ופיל צ'יסנל.

 

מי שרוצה למנוע מליברפול לעקוף אותה בדרך לראשות הטבלה, זאת מנצ'סטר יונייטד האדירה, שהשכיחה את פתיחת העונה האיומה שלה (2 ניצחונות בלבד ב-6 המשחקים הראשונים) ומאז רק פורחת. ניצחון רודף ניצחון, בדרך כלל תוך כדי תצוגות כדורגל מרשימות, ומאז ההפסד לארסנל באולד טראפורד (הפסד ראשון ליונייטד מול התותחנים באולד טראפורד מזה 14 שנה), השדים מעדו רק פעמיים, מול מנצ'סטר סיטי ולסטר. אחרי חודש דצמבר גדול, כולל 2-6 ענק על לידס, שני מהפכי חוץ, ושער ניצחון דרמטי של ברונו פרננדש מול וולבס, יונייטד פתחה את ינואר עם שני ניצחונות, גם אם בדרך הקשה, אבל אלו ניצחונות חשובים על אסטון וילה וברנלי, שהקפיצו את השדים למקום הראשון בטבלה. אז איך יונייטד תוכל להישאר על כיסא הנהג בתום המחזור?

בשער צפוי לפתוח דויד דה חאה, שמתאושש מתקופה רעה, בהגנה יתנו את הטון ארון ואן ביסאקה, שכבר נחשב למגן ההגנתי מהטובים ביותר בפרמייר ליג, אריק באיי, שמתחיל לקבל קרדיט אחרי פציעות ממושכות, הארי מגוויר הקפטן, ובצד השמאלי של ההגנה צפוי מאבק בין לוק שואו המתקאמבק לבין אלכס טלס החדש. שעדיין מוצא את עצמו.

בקישור האיכותי של יונייטד, ניתן למצוא את פול פוגבה, שכבש את שער הניצחון מול ברנלי, את נמניה מאטיץ', שלעיתים קרובות ממלא את מקומו בהצלחה סקוט מקטומיניי הנפלא, כשגם דוני ואן דה ביק תמיד יכול לתרום. ההתקפה של יונייטד משתפרת פלאים העונה, ובהתקפה הכל כך מגוונת שלה ניתן למצוא את מרקוס ראשפורד, אנתוני מרסיאל, שמנסה להתאושש מהפתיחה הלא טובה שלו, כשבחוד נמצא אדינסון קבאני, שחוזר לאחר עונש ההשעיה המיותר. מייסון גרינווד הצעיר תמיד יכול למלא את מקומם של שלושת השחקנים הללו בהצלחה, ומי שמאחוריהם, הוא כמובן, ברונו פרננדש המצויין, שחווה עונת שיא עם מעורבות ישירה ב-18 שערי ליגה, רק הארי קיין רשם מספר מעורבות יותר גבוה העונה! טכניקת המסירה, בעיטות לשער, השפעה על התקפה מהירה, פנדלים, ברונו פרננדש הוא השחקן השלם שיונייטד חיפשה, ומצאה אותו, שגם אם לא הולך לו טוב, הוא ברגע אחד יכול לשנות את פני המשחק.

דויד דה חאה DEA GEA
דה חאה
Credit to Manchester United Facebook page

שחקן המפתח של יונייטד: דויד דה חאה. השוער הספרדי מתחיל קצת לחזור לעצמו, וספג רק שער אחד בשלושת המשחקים האחרונים. מנצ'סטר יונייטד תצטרך את דה חאה בשיא כושרו ובטח שלא תרצה את דה חאה של תחילת העונה. על השוער הספרדי תהיינה עבודה רבה כדי לתסכל את ליברפול שבטח לא רוצה לרשום משחק ליגה רביעי רצוף בלי ניצחון.

5 עובדות שלא ידעתם על מנצ'סטר יונייטד לקראת המשחק:
הניצחון האחרון של מנצ'סטר יונייטד על ליברפול באנפילד הושג בדיוק לפני 5 שנים, ב-17 בינואר 2016, אז כבש ויין רוני את שער הניצחון בדקה ה-78.
מלכי השערים לאורך ההיסטוריה של יונייטד במפגשים מול ליברפול הם ג'ורג' וואל וסנדי טרנבול. ראיין גיגס, הסמל האגדי של השדים, הוא שיאן ההופעות של המשחק הזה לאורך ההיסטוריה, עם 48 משחקים.
השער האחרון של מנצ'סטר יונייטד שנכבש באנפילד נכבש על ידי ג'סי לינגארד, כשיונייטד נוצחה באותו משחק 1-3 לאחר צמד שערים מאוחרים של שרדאן שאקירי. המשחק הזה הוביל בדיעבד לפיטוריו של ז'וזה מוריניו.
הניצחון האחרון בפרט של מנצ'סטר יונייטד על ליברפול הושג ב-10 במרץ 2018, אז מרקוס ראשפורד כבש צמד ענק, בעוד שאריק באיי רק צימק עם שער עצמי.
מנצ'סטר יונייטד מסיימת את המחזור בשלמותו במקום הראשון בפעם הראשונה מאז פרישתו של סר אלכס פרגוסון, ואולה גונאר סולשיאר יהיה נחוש לשמור עליו גם לאחר המשחק באנפילד.

*****

ההימור שלי לקראת המשחק: עוד פרק יוצא לדרך ביריבות ארוכת השנים בין ליברפול למנצ'סטר יונייטד. יורגן קלופ וליברפול חייבים לעצור את רצף שלושת המשחקים ללא ניצחון ולעלות למקום הראשון, מצד שני, מנצ'סטר יונייטד, שמצויה בכושר מצוין במשחקי חוץ. כיאה למשחק הענק הזה, יהיו הזדמנויות לשתי הקבוצות, המשחק יהיה אטרקטיבי ושקול, שתי הקבוצות יודעות שרק ניצחון בא בחשבון, ותוצאת תיקו לא תעשה טובה עבור אף אחת מהן. ליברפול לא הפסידה משחק ביתי בליגה מאז ה-23 באפריל 2017, אבל מול מנצ'סטר יונייטד הכוחנית היא תופתע ותפסיד – 1-2 למנצ'סטר יונייטד.

סולשיאר, ברונו פרננדש, מנצסטר יונייטד
Credit to "Manchester United" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

6 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עדכוני ספורט

  2. בן יתותח אחלה כתבה

  3. תיקון: מרקוס ראשפורד כבש את שער הניצחון מול וולבס, לא ברונו פרננדש. פרננדש היה זה שבישל.

  4. בן, זאת פעם ראשונה שאני פה, ואיך נהניתי מהכתבה שלך! יישר כח!
    אני מאחל לך שתמשיך לעשות כאן חיל ולכתוב לנו עוד כתבות יפות ומקצועיות כאלו!

  5. כתבה מעולה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח