כתם במורשת – האם פפ ישבור את הבצורת באירופה?

// מאת ג'מאל גטאס

גם אם אתם לא אוהדי כדורגל מושבעים, אתם לא רגילים לראות את פפ גווארדיולה במצב שבו הוא תופס את הראש ולא מצליח להאמין למראה עיניו אחרי עוד הדחה מליגת האלופות.

פפ גווארדיולה
Credit to "FC Bayern München" Facebook page

המיסטר של הכדורגל ההתקפי והשמח, כך מכנים אותו בקטלוניה כמו גם ברוב רחבי העולם. פפ כמעט זכה בכל תואר אפשרי כמאמן מועדון כדורגל והוא יקווה לזכות בגביע האנגלי השנה כדי שיהיו לו בכיס את כל התארים האפשריים בממלכה, אליה הגיע כמעט לפני 3 שנים. המאמן גם ינמיך ציפיות לגבי זכייה אפשרית של 4 תארים או טראבל, למרות שיש לו כבר אחד בכיס. אם זה יקרה, זה יהיה הישג היסטורי לו ולמועדון 20 שנה לאחר הטראבל של היריבה העירונית.

אך השאלה הגדולה שחוזרת על עצמה היא האם גווארדיולה יהיה אלוף אירופה בראשון ליוני. גם אם לא יודה בכך, זכייה באלופות חשובה למאמן יותר מכל תואר אפשרי אחר. האיש החכם והמאמן הפעיל המעוטר ביותר כרגע בכדורגל מרגיש פיספוס אחרי שלא התקרב לזכייה מאז 2011 אז הצליח לשים לראשונה את הידיים על הגביע עם האוזניים הגדולות.

אז למה המאמן המצליח הזה לא מצליח כבר כמה שנים לקחת את האלופות בלי מסי? רבים יגידו שמדובר בקצת חוסר מזל, או שלקבוצה בה הוא נמצא אין את האקס פקטור שגומר משחקים באירופה בשלבי הגומלין, אך לדעתי הבעיה והאויב של פפ הוא עצמו בעצם ומקורם בחילופים המוזרים ובגישה למשחקי נוקאאוט, בניגוד למשחקי ליגה בהם הוא סוגר עניין במחצית הראשונה.

 

נחזור לשנה הראשונה של פפ בבאיירן. באיירן איבדה את זה כבר בדקה ה-20 בגומלין נגד ריאל מדריד. איך זה יכול לקרות לו? שתי תשובות, אנצ'לוטי ורונאלדו, במשחק בלתי נשכח עם צמד שלו. באיירן הגיעה בטוחה בעצמה אחרי פיגור מינימלי מהמשחק הראשון, אך ברגע האמת פפ כבר היה מבואס אחרי פיגור 3 -0 במחצית לאחר שקבוצתו עלתה זחוחה ואנמית.

שנה לאחר מכן פפ חוזר לקאמפ נואו, מנסה לסחוט תיקו ובדקה ה 77 סופג שער. מה עושה פפ? מוציא את מולר, השחקן הכי מסוכן שלו על המגרש ומכניס את מריו גצה שהתייבש על הספסל לכל אורך העונה. עד לסיום פפ מוציא עוד 2 כדורים מהשער ב 10 דקות האחרונות ולגומלין נשאר רק הפרוטוקול.

עוד שנה עוברת ועוד כישלון בלהגיע לגמר מול אתלטיקו, אז בגומלין הוא נזקק ברבע השעה האחרונה לשער שלא מגיע ומסיים את המשחק החשוב עם חילוף בודד אחד בכל המשחק. אחר כך מגיעה התמוטטות מול מונאקו בשמינית גמר ליגת האלופות ושנה אחרי, הפסד כפול מול ליברפול כולל תבוסה 3-0 באנפילד.

 

פפ מאמן מסקרן שתמיד כיף לראות את הקבוצות שהוא מאמן, אחד שלא מפחד להעז בהתקפה גם אם זה בא על בשרו בהדחות כואבות בנוקאאוט של ליגת האלופות. עוד מעט יתחיל שלב רבע הגמר וינסה פעם נוספת לעבור שלב כדי שתהיה לו אפשרות לחזור לגמר השנה. עד אז, הוא יישב על הספסל וינהל את המשחק של קבוצתו, יקווה לא להיכנס לפיגור של שער כדי לא להיתקל כמו רוב הפעמים, חילוף בלחץ, הפקרת שיטה והדחה צורבת.

פפ גוארדיולה
קרדיט לדף הפייסבוק – Manchester City
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. סוקה בלאט תן כבר ליגת אלופות למה הביאו אותך לסיטי? עשית קניות ב600 מיליון יורו! שבע שקל! תביא כבר צ'מפיונס

  2. "מאז 2011 אז הצליח לשים לראשונה את הידיים על הגביע" – זה היה הגביע השני שלו, הראשון הגיע שנתיים קודם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח