כל מה שלא רציתם לדעת על גמר ליגת האלופות 2015

הנה כל המספרים המוזרים והסטטיסטיקות שיתנו לכם מבט קצת אחר לקראת הגמר:

גמרים

זהו הגמר ליגת האלופות השמיני של כל אחת משתי הקבוצות, בארסה עם 3-4 לטובתה לעומת 5-2 לרעת האיטלקים. זה גם גמר חמישי של כל אחת מהן בעידן הצ'מפיונס והן מתקרבות למילאן השיאנית עם 6.

בארסה גם ניצחה את שלושת הגמרים האחרונים שלה, בעוד שיובה הפסידה את שלושתם.

אם ברצלונה תנצח:

יהיו לה 5 זכיות כמו לליברפול ולבאיירן מינכן, רק למילאן וריאל מדריד יש יותר.

זה יהיה גמר ליגת אלופות רביעי ברציפות שלה שהיא מנצחת, השיא הוא של ריאל מדריד עם חמישה.

זה יהיה תואר אלופות רביעי שלה מאז שינוי הפורמט, כמו השיאנית (ריאל).

זה יהיה תואר אלופות רביעי ב-10 שנים, הישג שנרשם בעבר רק על ידי ליברפול ו… אתם יודעים מי.

עדיין אין קבוצה שזכתה באלופות מאז שינוי הפורמט פעמיים ברציפות, אבל אם הקטלונים ינצחו זו תהיה שנה שנייה ברציפות שנציגה ספרדית זוכה וזה גם משהו שלא קרה בפורמט הצ'מפיונס. למעשה, לא קרה מאז עונת 81-82' כשאסטון וילה הניפה גביע שנה אחרי ליברפול.

ההישג הכי מדהים של ברצלונה אם תזכה – היא תעשה זאת כשהיא מדיחה את אלופות אנגליה, צרפת, גרמניה ואיטליה. לא בדקתי את זה, אבל אני לא חושב שיש קבוצה שהדיחה בדרכה לתואר את ארבעת האלופות הגדולות האחרות באותה עונה.

אם יובנטוס תנצח:

יהיו לה שלוש זכיות, כמו לאינטר ולמנצ'סטר יונייטד.

היא תעזור לאיטליה לצמצם את הפער במקום השני מספרד שבפסגת הזוכות באלופות ל-13-14.

היא תדיח גם את ריאל מדריד וגם את ברצלונה באותה העונה. האחרונה, וכנראה גם היחידה, שעשתה זאת בעבר הייתה יובנטוס בעצמה, כשהעיפה את שתי הענקיות לפני 12 שנים, לפני שהפסידה בגמר בפנדלים למילאן.

אם תפסיד, זה יהיה הפסד שישי שלה בגמר האלופות. אין עדיין קבוצה שהפסידה שש פעמים בגמר. בנפיקה ובאיירן מינכן נוצחו 5 פעמים גם כן. למעשה, יובנטוס ובנפיקה, עם מאזן של 5-2, הן שתי הקבוצות היחידות שהפסידו יותר גמרים מאשר זכו. הפסד רביעי ברציפות יקרב אותה לשיא של הפורטוגזים שהפסידו בכל חמשת הגמרים האחרונים.

ראש בראש

מפתיע, אבל שתי הקבוצות נפגשו רק לשלושה עימותים כפולים בעבר. האחרון שבהם כאמור ב-2003 אז יובנטוס ניצחה 1-2 בקאמפ נואו בהארכה משער של זאלייטה. צ'אבי ובופון שיחקו באותם משחקים, כשהספרדי אפילו הכניע את השוער הענק.

בשני המקרים האחרים ברצלונה ניצחה. זה קרה בגביע אירופה לאלופות ברבע הגמר ב-86' ובחצי הגמר בגביע המחזיקות ב-91'. למעשה, בכל שלושת המפגשים הקודמים, זו שניצחה המשיכה לגמר אבל שם הפסידה. הפעם המנצחת ביניהן תניף את התואר.

את הגמר היחיד שלה מול קבוצה ספרדית הפסידה יובנטוס כשנכנעה 1-0 לריאל מדריד ב-98'.

ברצלונה גם כן הפסידה בגמר האחרון שלה נגד קבוצה מאיטליה ב-4-0 המוחץ מול מילאן ב-94', אבל מצד שני יש לה זיכרון טוב מהזכייה הראשונה שלה מול סמפדוריה ב-92'.

הגמר הזה מאוד מזכיר לי את גמר יורו 2012. הספרדים עשו את שלהם והעפילו, האיטלקים עם פירלו ובופון היו המרענן הרשמי והאנדרדוג, עד שבגמר הם ניגפו עם רביעייה. לא פחות מ-6 שחקנים מכל צד השתתפו בגמר החד צדדי ההוא, סימן לבאות?

שיניים בכתף

נראה שהמפגש בין קייליני לסוארז ידחה בעקבות הפציעה של האיטלקי, אבל חלוץ נבחרת אורוגוואי יפגוש צ'ילבה נוספת בדמותו של פטריס אברה. אגב, המגן הצרפתי הוותיק הפסיד בשלושה מארבעת הגמרים בהם השתתף.

אלברו מוראטה יכול להפוך לרביעי שזוכה בתואר Back to back עם שתי קבוצות שונות. הקודמים – דסאיי, אטו ופאולו סוזה.

אם מסי יכבוש הוא יהיה הראשון שכובש בשלושה גמרים שונים אחרי שעשה זאת בשתי הזכיות האחרונות של בארסה.

אם בארסה תזכה אז למסי, צ'אבי, אינייסטה ופיקה יהיו 4 זכיות בעידן האלופות, שווה לשיא של קלרנס סיידורף שעשה זאת ב-3 קבוצות שונות. השיא הכולל שייך לפרנסיסקו חנטו שהיה שותף לכל ששת הזכיות הראשונות של ריאל מדריד.

אם בארסה תזכה זאת גם תהיה שנה שנייה ברציפות ששיטת ה"שוער לליגה, שוער לצ'מפיונס" עובדת.

תחושת בטן

מבחינתי שתיהן, יחד עם מנצ'סטר יונייטד, מהוות את השילוש המקולל – שלושת הקבוצות השנואות עליי, כך שלא אשמח בשום מקרה. אם כבר אז הלב קצת הולך עם יובה כי היא אנדרדוג והיא גם קצת וינטאג' ואני הרי טיפוס נוסטלגי. מצד שני, ברצלונה היא לא בדיוק גוליית. היא אסתטית מדי, אפילו מושלמת וכנראה שמגיע לה לזכות.

מצד שלישי ולא סתם רשמתי תחושת בטן, חזרתי משבוע באיטליה ונהניתי מנופים מהממים, אנשים חמים ומאוכל נדיר- בקיצור, מדינה מושלמת. מסי הוא אולי בן האלים, אבל אלוהים הוא איטלקי.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח