יניב קטן לא מפסיק לירוק לבאר ממנה שתה

// מאת אבי רוזנברג

סביר להניח שיניב קטן לא יקרא את הטור הבא, אבל יש דברים שצריכים להיאמר. גם אלו שגדלו על מס' 20 כבר לא סוגדים.

טיקטיק מונדיאל

אפשר להתווכח על התרומה של קטן השחקן למכבי חיפה, על מימוש הפוטנציאל שלו, הן מבחינת תארים ומבחינת יכולת אישית, אבל אין ממש ויכוח על כך שמס' 20 לשעבר בירוק מבייש את עצמו בשנתיים האחרונות בנסיון שלו להישאר רלוונטי בכל מחיר. כמו שסיים את הקריירה על הדשא בקול ענות חלושה, כך הוא נכנס לתפקיד "החדש" שלו בתור פרשן.

יש משהו שנע בין עצוב לפתטי בכוכבי כדורגל מזדקנים בשנים לאחר הפרישה. אהבת הקהל דועכת והאדרנלין והריגוש של המשחק מתחלפים בישיבה בבית מול המסך. קשה לתלות את הנעליים בלי להביט לאחור, אז הם עושים הכל כדי להישאר בעניינים. חלקם נשארים בתמונה בזכות פרשנות בטעם טוב (אורי אוזן הדוגמה הבולטת ביותר), חלקם הופכים לסוכני שחקנים, אחרים פונים לאימון, ויש את אלה שהופכים לאנשי תקשורת מהזן הנחות ביותר.

יניב קטן
עדיין סמל? Via Maccabi Haifa FC facebook page

למשל אייל ברקוביץ', בין שלל עיסוקיו האחרים, הפך לסייד קיק של אופירה. צריך לתהות מה קורה לשחקני מכבי חיפה שפורשים ולא נפרדים מהמועדון הירוק בצורה חיוביות. למה לא מעט מהם הופכים ל"פרשנים" שרק נהנים מלהכפיש את המקום שהיה להם לבית. ואם ברקוביץ' התמתן לאחרונה, מס' 20 לשעבר, שאולץ לפרוש (לכאורה) בגלל הגעתו של אחד, מס' 15, למדים הירוקים, עושה הכול כדי להכפיש את המועדון היחיד בו הוא שיחק בישראל.

גם ההתחלה בתור שחקן לא הייתה ורודה בשביל קטן. אברם גרנט לא תמיד האמין בו ולא פעם הושיב אותו על הספסל, וכנראה לולא יעקב שחר קטן היה מוצא את עצמו מושאל לקבוצות קטנות, לפחות בתחילת הדרך. עם האופי הבעייתי שלו, יכול להיות שהוא היה הולך לאיבוד כמו רבים משחקני מכבי חיפה לאורך השנים שלא השתלבו מוקדם בקריירה שלהם. אבל לקטן שיחק המזל, וגם כשירק לכיוון חלק מאוהדי הקבוצה, החבר'ה של יציע ג' (מהצד השני של קרית אליעזר) חיפשו בנרות סמל להיאחז בו, וקטן גילם את התפקיד מעולה.



נכון, אי אפשר לשכוח את כל התארים והאליפויות, כולל השתיים בעידן אלישע לוי, אבל הטור לא בא לעסוק בקריירת המשחק של מס' 20. העיקר כאן הוא ההתעסקות אובססיבית של קטן ביכולת של מכבי חיפה, באנשי המקצוע של המועדון, בשנאה התהומית לזרים של המועדון – על הדשא, על הספסל וביציע. הפלטפורמות של קטן למה שהיה הרבה יותר מביקורת לגיטימית כבר מהיום הראשון הן תוכנית רדיו יומית ברדיו חיפה, השתתפות בפאנל במשחקי הקבוצה וטור באתר One.

כל מי שקצת מעורה במה שקרה וקורה מאחורי הקלעים בין המועדון לשחקן העבר ובמיוחד לדרך בה סיים את דרכו במועדון וכל מה שקרה אח"כ, יודע שקטן מוכן לעשות הכול כדי לחזור ולקבל תפקיד במכבי חיפה. קטן מעוניין רק בתפקיד בכיר, בלי להתחיל מלמטה, או לפחות טיפה מעל זה. הוא רוצה שעל פיו ישק דבר. בינתיים, הוא לא מקבל את מה שהוא רוצה, אז הדרך שלו להתמודד היא לעשות הכול כדי לגדף ולהשמיץ. לדעתו, ואולי בעצת חבריו החדשים בתקשורת, ככה יסלול לעצמו דרך לתפקיד בכיר במועדון. כרגע הוא בעיקר ממאיס את עצמו על רוב האוהדים, במיוחד אלה שחושבים שמו אלאך צריך לקבל את הזמן והקרדיט כדי להוביל את הקבוצה.

לא משנה מה יקרה עם אלאך בעתיד הקרוב, אסור בשום פנים ואופן לאפשר לקטן דריסת רגל חזרה במכבי חיפה. בסופו של דבר, מתישהו, הקבוצה תחזור לגדולתה, וקטן ישאר מאחורי המיקרופון כדי להמשיך ולהשמיץ ולאכול את הלב. תודה על הגול במנצ'סטר, נשתדל לזכור רק את הדברים הטובים.

קטן סמל
Via Maccabi Haifa Online
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח