יומנו של אוהד טראומטי

והנה עבר לו עוד משחק מורט עצבים של מכבי ת"א ושוב מצאתי את עצמי נתקף ב"לוניפוביה" – פוביה ידועה בקרב אוהדי מכבי ת"א שתקופת לוני הרציקוביץ' תחזור, שכל הצלחה של הקבוצה היא זמנית.

זאת מחלה לא קלה, קשה מאוד לספק אותי. גם בעונה כזאת, עונה כל כך חד משמעית, עונה שבה מכבי ת"א אפילו מול עצמה כבר לא מתחרה, עדיין קשה לי לשמוח בלי לחשוש, קשה לי לשים גול כי אני פוחד שנקבל עוד שניים.

אלירן עטר ואיתן טיבי מכבי תל אביב
אלירן עטר ואיתן טיבי יורדים מאוכזבים אחרי עוד הפסד (קרדיט: Maccabi Tel Aviv Facebook Page)

לפני שארחיב עוד, אולי כדאי לחזור רגע לתקופה ההיא. בשנת 1995 לוני נכנס כמשקיע ביחד עם קבוצת מופת שרכשה את הקבוצה, אך בסוף אותה שנה שהסתיימה בדאבל נהדר, הקבוצה התפרקה והוא נשאר הבעלים היחיד. למרות כמה רגעי אושר עם אליפות, 3 גביעי מדינה וגם העפלה לשלב הבתים של ליגת אלופות, אני חושב שלא אטעה אם אומר שהתקופה הזו זכורה לאוהדי מכבי כתקופת שפל של המועדון. אולי זו עונת ה"עגלקטיקוס" המבזה, אולי דמותו המעט לוזרית של לוני, הפיטורים המהירים של שלמה שרף, המריבות ביציעים בין ארגוני האוהדים. כל אלו היו יותר מדי לשאת כאוהד צהוב.

בסוף תקופת לוני עוד היתה תקופה משונה עם רוני מאנה ואז הגיעו התקוות עם מיליארדר קנדי בשם הישראלי אלכס שניידר, אבל גם איתו זה לא עבד. אפילו עם גולדהאר, בתקופה הקצרה שלפני קרויף, לא כל כך הצלחנו.

ואת כל הטראומה הזאת אתה סוחב במשך שנים ואולי כל הציניקנים שקוראים עכשיו את הטור יצליחו רגע אחד להבין איך ראש של אוהד מכבי ותיק חושב, כזה שלפעמים פוחד מהצל של עצמו. היחסים עם קבוצת הכדורגל שלך, כמו במערכות יחסים אחרות, לפעמים מרפאות ומשחררות את הכאב מתקופות קודמות וכך גם עשה ג'ורדי להרבה אוהדים, אבל התקופה האחרונה בשלטונה של ב"ש, החזירה להרבה אוהדים, מתוכם גם אני, את הלוניפוביה הקשה.

 

מדהים עד כמה זה קשה, שגם בעונה כזאת, עונה שבה הקבוצה שולטת ועוד ע"י צעירים, שחקני בית, פיבן, כהן, ברסקי, גלזר, פרץ וכמובן דור מיכה וייני שכבר לא צעירים, אבל תמיד כיף לראות, מככבים בקבוצה, מובילים אותה קדימה ויש בסיס ממש טוב לשנים הבאות. גם בשנה כזאת קשה לי להתנתק מהפחד. כל ניצחון של ב"ש בליגה מעלה לי את הלחץ דם, בפנדל אתמול בכלל הייתי בטוח שזהו, הנה עפים מהגביע והתחלנו עוד משבר. שלא נדבר על הרגע שזהבי עזב ואז הרגע שג'ורדי, אפילו שקיארטנסון עזב, שחקן שבכלל לא אהבתי, היה לי קשה לשחרר מהפחדים.

אפשר עוד להביא המון דוגמאות, אבל אני רוצה להגיע לפואנטה, מה הפואנטה אתם שואלים? להיות אזרח טוב ולהזהיר את אוהדי מכבי חיפה, אתם כרגע בתקופה שיהיו לה השלכות מרחיקות לכת על חייכם.

מכבי תל אביב, מכבי חיפה, שכטר, רוקאביצה, מנז'יק
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח