קיץ הנ.ב.א שלא נגמר – ראסל ווסטברוק וג'יימס הארדן שוב ביחד

אפשר לרשום פסקת פתיחה שתנסה לצמצם את הטירוף לכמה שורות. אבל לפעמים העובדות הפשוטות מדברות הכי טוב: ראסל ווסטברוק נשלח בטרייד ליוסטון רוקטס, וחובר לג'יימס הארדן לראשונה אחרי 7 שנים בנפרד. כריס פול עושה את הדרך ההפוכה לאוקלהומה סיטי ת'אנדר, קבוצה שלא זקוקה לשירותיו, לא רוצה אותם, ולבטח כבר מנסה למצוא דרך להיפטר ממנו.

כריס פול
Via NBA Facebook page

"שקרים" של תקשורת שהופכים למציאות

לפני שנתיים, קצת אחרי הפסד בסדרת הגמר של קליבלנד לגולדן סטייט, החלו לצוץ דיווחים על הרצון של קיירי אירווינג לברוח מלברון ג'יימס. התגובות הראשונות, בעיקר מצד ג'יימס, היו כל מיני ציוצים ופוסטים מסתוריים באינסטגרם, כביכול כדי להרגיע את המצב ולהראות שהכול בסדר בינו לבין האישיות הלא ברורה של קיירי. הסוף היה שאירווינג באמת נשלח בטרייד, וכנראה היה צל של אמת בסיפורים על חוסר האהבה בקליבלנד.

תריצו קדימה שנתיים. קצת אחרי שיוסטון שוב לא הצליחה להכניע את גולדן סטייט בפלייאוף, החלו לצוץ דיווחים על טריז בין פול לבין הארדן. ויכוחים על איך לנהל את ההתקפה, החלפת האשמות לגבי מהלכים ומשחקים ספציפיים. גם דברים יותר הזויים, כמו זה שפול צחק על ה man boobs של הארדן. מצד אחד, זה נשמע טיפשי לחלוטין. מצד שני, פול ידוע בתור אחד האנשים הפחות חביבים בליגה.

גם פה היו הכחשות דרך המדיה החברתית. גם פה זה הסתיים בטרייד, עם הארדן שמהווה גורם מדרבן לחבור לווסטברוק.

אז מה יש לנו כאן? מהצד של או.קיי.סי זה ברור: מהרגע שפול ג'ורג' הלך, זה היה רק עניין של זמן עד שווסטברוק ילך לו גם כן. אישית, לרגע חלף לי בראש הרעיון של להחליף את ווסטברוק ופול, אבל ההיגיון של להחליף חוזים גרועים שהקבוצות יהיו תקועות איתם לא ממש הסתדר לי. אבל זה קרה. ופול עכשיו מחכה לראות מה סם פרסטי ישיג עבורו, אם בכלל הוא יוכל. תמיד יש את האופציה לעשות buyout או סטרץ', אבל החוזה של פול, עם 124 מיליון דולר ושלוש שנים שנותרו, הוא בעייתי להעביר עוד פעם. אבל אם יש משהו שלמדנו מהחודש האחרון, שטריידים עם פוטנציאל בעייתי הם רק קרקע פורייה להחלפות יצירתיות בין מנהלים של קבוצות.

אותה נוסחה, שחקן חדש/ישן

ובזמן שפרסטי זומם לו איך הוא ממשיך לפרק את הקבוצה ומשיג לעצמו עוד בחירות דראפט וקנבס נקי לקראת עתיד לא ברור, דריל מורי שוב מערבב את הקלפים, ומצרף לג'יימס הארדן כוכב חדש-ישן, שעל פי השמועות שניהם עבדו ביחד כדי לשחזר את הימים התמימים כשנראה היה שהת'אנדר הצעירים יכבשו את העולם.

ה-MVP של 2017, וה-MVP של 2018. שני שחקנים שסוחבים על הגב ערימות סטטיסטיקה, טריבל דאבלים, שיאים, איבודי כדור והמון מקטגרים. ווסטברוק שנוא במיוחד על אוהדי יוסטון, שברגע זה מוחקים מהטוויטר ושלל חשבונותיהם את כל הלכלוכים והטינופים שרשמו עליו בשנים האחרונות. מייק ד'אנטוני מתחיל לשבור את הראש, או אולי לחכך בידיו, בנסיון לחשוב איך השילוב של שחקנים שמתים על הכדור בידיים שלהם יכול לעבוד.

ווסטברוק לא מרווח משחק, בניגוד לכריס פול. הוא כן שיפר את היעילות שלו עונה שעברה, והיה מוכן לוותר על הכדור לטובת פול ג'ורג', אבל שלל מגרעותיו שנטחנו דק דק לאורך השנים עדיין קיימות. האם ההזדמנות המחודשת, בהיררכיה שונה ממה שהייתה לו עם הארדן באוקלהומה, תהיה זו שתשנה סוף סוף את ווסטברוק, שיתאים את עצמו למוביל הכדור הדומיננטי בליגה? לא היה לו מאמן התקפה כמו ד'אנטוני בקריירה, אבל כבר שמענו אין ספור פעמים על איך ווסטברוק עומד להשתנות.

ולמרות שזו הקבוצה של הארדן, אולי השינוי כן יצטרך לבוא ממנו, לפחות קצת. ווסטברוק לא קלעי שאפשר לסמוך עליו. הארדן דווקא כן. לווסטברוק לא הייתה סוללת צלפים כמו שיוסטון תאפשר לו, ולא שיטת ריווח כמו שד'אנטוני יתן לו. כן היה לו קווין דוראנט פעם, ממש לא מזמן, אבל זו נראית כמו פרהיסטוריה רחוקה. ועוד לא דיברנו על הגנה.

נהוג לומר בסיום כל עונה – "זו הייתה הסדרה הכי טובה אי פעם", "זו הייתה העונה הכי טובה אי פעם", "זה היה הקיץ המטורף אי פעם". האמת, באמת לא היה קיץ כזה.

עכשיו הוא לא רק קיץ של ציוותים חדשים ומרעננים של כוכבים, אלא גם איחוד של חברים שרודפים אחרי תארים. רק לא ברור איך כל זה יעבוד בלי לפחות שני כדורים.

ווסטברוק הארדן
Via NBA Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח