טקס החזרת השרביט

2 האלופות האחרונות של הכדורגל האנגלי נפגשו למשחק, בו ניצחה מנצ'סטר סיטי 4:1 את ליברפול באנפילד והעבירה מסר ברור לכל הליגה – אנחנו כאן כדי ללכת עד הסוף.

מנצ'סטר סיטי
Credit to "Manchester City" Faceook page

 

בדקה ה – 90 של המשחק המצלמה הלכה לכיוונו של יורגן קלופ, מאמנה המבריק של ליברפול, שידוע באמוציונאליות שאי אפשר להישאר אדישים אליה ובאהבה הבלתי נגמרת שלו למשחק. הגרמני נראה היה כבוי ונדמה כי גם הוא מבין שלאחר שאיבד סיכוי לזכות בגביע, גם סיכוייו לזכות בתואר האליפות אבדו כמעט לחלוטין.

אמנם נשארו עוד הרבה משחקים עד לסיום העונה, אך נראה כי שתי הקבוצות שנפגשו הערב צועדות בכיוונים שונים למדי. מצד אחד נמצאת ליברפול במקום הרביעי במרחק 10 נקודות מהחבורה של גווארדיולה עם משחק עודף. מצד שני, מנצ'סטר סיטי, שהשיגה הערב את ניצחונה ה- 14 ברציפות בכל המסגרות וביססה מעמדה במקום הראשון עם פער של 5 נקודות מהמקום השני וכמו שאמרנו – משחק חסר בכיס.

 

התכולים ניצלו משחק הגנתי חלש מאוד של הקבוצה של קלופ. משריקת הפתיחה הגיעו רעבים יותר ובמטרה להשיב לעצמם את תואר האליפות, ואיזה סימבולי שזה קורה דווקא מול האלופה הנוכחית, דווקא במגרשה הביתי ודווקא מול המאמן המודרני שמאיים על מאמנה שלה. דווקא.

כל זה קרה הרבה בזכות אחד השחקנים הטובים שלהם העונה, אילקאיי גונדואן. למרות החמצת פנדל רשלנית שבעט לשמים במחצית הראשונה, הגרמני כבש היום צמד, העלה את מאזנו לתשעה שערי ליגה ועומד בדד כמלך השערים של הקבוצה. חוץ ממנו, אפשר היה ליהנות ממשחק מצוין של השחקן הצעיר פיל פודן, עוד אחד מדור העתיד המבטיח של הכדורגל האנגלי שהולך ומשתפר ככל שהעונה מתקדמת וקינח היום בבישול ושער מהסרטים. אליהם מצטרף ראחים סטרלינג, שכבש היום את שערו ה–100 תחת הדרכתו של פפ גווארדיולה. רק מסי (210) ואגווארו (120) כבשו יותר ממנו כשהמאמן הקטלוני עומד על הקווים.

מנצ'סטר סיטי, גונדואן, אליסון, ליברפול
Credit to "Manchester City" Faceook page

 

מן העבר השני התייצבה האלופה (היוצאת?) במגרשה הביתי, שעד לא מזמן היה לה למבצר שלא נפרץ במשך כמעט 4 שנים, וכאמור, הציגה משחק חלש מאוד ברוב שלביו בראשותו של אליסון בקר. השוער הברזילאי אשם באופן ישיר בשערים השני והשלישי, כשמסר פעמיים לשחקנים יריבים (שעשו לחץ מושלם על כל המגרש), במשחק שהזכיר את תצוגת הנפל של לוריס קאריוס, שוער העבר של ליברפול, בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד בשנת 2018.

כל מי שקורא שורות אלה ונלחץ יכול להירגע, שכן אם לא יקרה אירוע קיצוני, גורלו של השוער הנהדר יהיה שונה מגורלו של קאריוס, אך נדמה כי בכל זאת יש דמיון בין שני המשחקים הללו. אי שם באותו גמר ליגת אלופות ששוחק מול 70,000 אוהדים נלהבים (אוהדים? מעניין הרעיון הזה), הטעויות של השוער הביאו לכך שליברפול איבדה את התואר לריאל מדריד. היום, שנתיים וחצי לאחר מכן, הטעויות של השוער ייתכן והביאו לאובדן האליפות של המרסיסיידרס לטובת הסיטיזנס.

 

אם נודה על האמת, לא רק אליסון אחראי על ההפסד הזה. למרות שער השוויון של הנסיך המצרי, ליברפול התקשתה לאיים על השער של אדרסון ונראה היה שהשער השני (והשלישי, והרביעי…) של מוליכת הטבלה הוא רק עניין של זמן. בנוסף, ככל שמתקדמת העונה, חסרונו של הבלם ההולנדי של הקבוצה, וירג'יל ואן דייק, מורגש יותר ויותר, ובשביל לסבר את האוזן נזרוק כאן כמה נתונים:

  • זה היה משחק הבית החמישי ברציפות אותו ליברפול לא מנצחת, הפעם האחרונה שזה קרה הייתה בעונת 2002/03.
  • לפני רצף שלושת הפסדי הבית, ליברפול לא יצאה מאנפילד כשידה על התחתונה מאז 23.04.2017.
  • מנצ'סטר סיטי השחילה ארבעה כדורים לרשת של האדומים. הפעם האחרונה שליברפול ספגה ארבעה שערים במשחק ביתי זכורה מאוד לקהל הישראלי. זה קרה בתיקו 4 עם ארסנל כשיוסי בניון ופרננדו טורס כבשו צמדים לזכות המרסיסיידרס אל מול הרביעייה הבלתי נשכחת של אנדריי ארשאבין.

ייתכן וקיבלנו היום את טקס העברת, או יותר נכון – החזרת, השרביט לממלכת הסיטיזנס, אך אם למדנו משהו בכל הקשור לספורט בתקופת הקורונה הוא שההפתעות רבות והכל יכול לקרות. מה שבטוח, הליגה הטובה והמעניינת בעולם לא תאכזב אותנו גם הפעם.

מנצ'סטר סיטי
Credit to "Manchester City" Faceook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח