טיקי טאקה נוסח מנצ'סטר

כבר זמן רב שאני מתכנן לכתוב על הקבוצה של פפ. יש בה פשוט את כל מה שאני אוהב בכדורגל – מאמן מבריק שמתבסס על משחק שוטף והתקפי, משחק אגפים ומגנים תוקפים מעולים, קשרים יצירתיים ששולחים מסירות אמן מדהימות וחלוצי חוד חזקים ואיכותיים. במשחק בשבת מול סטוק סיטי, מצאתי סוף סוף את ההשראה לכתוב.

זה היה אחד המשחקים הקבוצתיים וההתקפיים ביותר שזכורים לי בעת האחרונה. הקבוצה של פפ כבשה שבעה שערים, כאשר בארבעה מתוכם היה מעורב ישירות קווין דה בריינה הבלגי המופלא, במסירות שלא היו מביישות שחקנים ברמתם של צ'אבי ואינייסטה הגדולים. הוא שלח 54 מסירות ב-89% דיוק והוכיח למה הוא נחשב כבר שנים לשחקן ברמה עולמית. וזה לא היה רק הוא כמובן, ז'סוס סיים עם צמד, סאנה וסטרלינג התכבדו בשער ובישול כל אחד, המגנים, ווקר ודלף, סיימו עם בישול כל אחד, צמד הסילבות –  ברנרדו ודוד הוסיפו שערים, וכך גם פרננדיניו – בבומבה אדירה מחוץ לרחבה.

כדי להדגיש את הבדלי הכוחות העצומים במשחק, נציין כמה סטטיסטיקות ונתונים נבחרים –  79% החזקה בכדור למפלצת של פפ, שהוסיפה לכך 91% דיוק במסירות ו-71% ניצחונות במאבקים אוויריים. מרשים מאוד.

התצוגה הנהדרת של פפ וקבוצתו מול סטוק במחזור האחרון

אמנם המשחק מאמש היה בעיניי הטריגר לכתיבת הטור המשתפך על האיכויות של התכולים, אבל ראוי לציין שהקבוצה של פפ מספקת תצוגות כאלה כבר מתחילת העונה. היא השיגה 22 נק' מתוך 24 אפשריות (92% הצלחה), ומחזיקה ביחס שערים מפלצתי של 29-5, כאשר הקבוצה האחרונה בפרמיירליג שכבשה כמות שערים כזו בשמונה מחזורים הייתה אברטון, לפני מספר בלתי נתפס של 123 עונות. ניתן לצפות גם בנתונים המפלצתיים של הקבוצה מכל העונה עד כה, כאשר הקבוצה שמרה על רשת נקייה ב-7 מ-11 משחקיה עד כה בכל המסגרות, מחזיקה באחוזי דיוק במסירות של 89% ובהחזקת כדור של 65% בממוצע למשחק. הקבוצה כבשה 35 שערים ב-11 משחקיה בכל המסגרות, כאשר 11 שחקנים שונים נמצאים ברשימה – שהמובילים בה הם כמובן החלוצים אגוארו וז'סוס, והמובילים בבישולים הם הקשרים ההתקפיים סילבה ודה בריינה.

פרמטרים אחוזי דיוק במסירות מספר מסירות למשחק מספר בישולים מספר מסירות מפתח
דוד סילבה 90% 80 6 25
דה ברויינה 85% 69 5 27
פרננדיניו 91% 93 0 5

אם מדברים על הטיקי טאקה, נתחיל את הניתוח מעמדות הקישור – שמורכב מדה בריינה, דוד סילבה ופרננדיניו. הברזילאי משחק בעמדה מעט אחורית יותר, ועל כן ניתן לראות שהוא מוסר יותר ובאחוזים גבוהים, אך מעורב פחות במשחק ההתקפה שמתבטא במספרי הבישולים ומסירות המפתח. הצמד דה בריינה-סילבה משחקים בתפקידים דומים מאוד כקשרים התקפיים שמנהלים את משחק ההתקפה ואמונים על מסירת כדורי אמן לחלוצים ושחקני הכנף. ניתן לראות שהם מספקים מעל ל-3 מסירות מפתח למשחק, וסיפקו עד כה יחד 11 בישולים ב-8 מחזורים בלבד, קצב מטורף של 52 בישולים משותפים עד סיום העונה.

פרמטרים מספר שערים מספר בישולים מספר דריבלים מוצלחים
אגוארו 6 3 6
ז'סוס 6 1 5
סטרלינג 6 2 10
סאנה 4 3 8

ארבעת השחקנים לעיל, שמשחקים בעמדות ההתקפה, אחראיים עד כה לכיבוש של 76% משערי הקבוצה, כאשר לכך הם הוסיפו תשעה בישולים, רק שניים פחות מאשר צמד הקוסמים ממרכז המגרש. למעט הארגנטיני, הגיל הממוצע של השלושה האחרים הוא 21 בלבד, והם עשויים לשחק יחדיו עוד שנים רבות.

כחלק מרגעי השיא בהתקפה התכולה, ניתן להתמקד בין היתר בספרינט האדיר שקבע הגרמני הצעיר לירוי סאנה ששבר את שיא הפרמיירליג כאשר רץ במשחק מול צ'לסי במהירות בלתי נתפסת של 35.48 קמ"ש. ניתן גם להתמקד בז'סוס ואגוארו, שפפ חשב תחילה שלא יוכלו לשחק יחד על המגרש במערך של שני חלוצי חוד, אך הוכיחו לו אחרת כאשר שניהם כובשים בצרורות מפתיחת העונה וכבשו יחד עד כה 12 שערים, בקצב בלתי נתפס של 57 שערים משותפים עד לסיום העונה.

המכונה התכולה הצליחה גם להתגבר נהדר על פציעות של שחקנים משמעותיים, כדוגמת אגוארו ומנדי, כאשר גם בלעדיהם הקבוצה הצליחה לגבור על צ'לסי בברידג' ולהביס את סטוק סיטי בבית בתצוגות כדורגל אדירות. דלף נכנס כראוי לעמדת המגן השמאלי בעוד שפרננדיניו נכנס להרכב בכדי להוסיף עוצמה ומחץ במרכז הקישור כאשר ז'סוס משמש כחלוץ מרכזי בודד.

ההצגה של סיטי מול ליברפול

המפלצת של פפ הותירה עליי רושם מצויין, ואני לא אתפלא כלל אם הקבוצה התכולה ממנצ'סטר, שמשחקת טיקי טאקה ספרדי, תלך עד הסוף בכל המסגרות העונה ואולי אף תזכה בכל התארים האפשריים. וגם אם לא, שמו של גווארדיולה כבר חקוק בהיסטוריה כמי שמספק בכל שבוע "תוצאות של ליגה ספרדית" בפרמיירליג החזקה.

משחקי הכס גרסת הפרמייר ליג
יחייך גם בסוף העונה?
Credit to "Manchester City" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח