חלומות של אחרים

"יוצא שאת תמיד שותקת
אבל בפנים זה בוער ונשרף הכל,
כל המילים שנעלמו
תמצאי אותן בחלומות של אחרים…" עידן רייכל, 2008

בחלומי אני קופץ מעל הגדר ורץ על המגרש. אלפים מסביבי בטירוף, לא יודעים נפשם מרוב שמחה. האדרנלין זורם, אין די מילים לתאר את התחושה, מה שנקרא, זר לא יבין זאת. שנים חלפו מאז הפעם האחרונה וההמתנה הארוכה עשתה את שלה. העונה הזו הייתה משוגעת, השחקנים והחיבור שלהם לקהל והסינרגיה בינם לבין עצמם הייתה מדהימה והזכירה לוותיקי האוהדים את התקופה המרגשת של חבורת ההונגרים, אוחנה וחרזי, טלסניקוב. אילו ימים. השנה סופסוף זה הגיע – הרומנטיקה חזרה.

בית"ר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים – F.C. Beitar Jerusalem"

 

ואני התעוררתי מהחלום.

בית"ר של העונה כבר לא תגשים את חלומם הרטוב של האוהדים. בית"ר בתהליך בנייה וסובלת מסף שבירה נמוך, והסגל שלה, שהיה אמור להשתפר במהלך השנה, רק הולך ודועך. לאחר העזיבה של גדי קינדה, שהיה הניצוץ העיקרי של העונה הלא יציבה של בית"ר, החלטתי להביט לאחור ולבנות את הרכב החלומות של בית"ר, כזה המורכב משלל הכוכבים שעזבו אותה במהלך העשור האחרון.

אזהרת ספוילר – לא היה כדבר הזה.

 

ארנסט שטקוס, שוער – אחרי טיולים ברחבי אירופה, הגיע לבסוף לישראל, להפועל חיפה, עמה זכה בגביע המדינה. חתם בבית"ר לשנתיים בינואר 2019 ושוחרר עוד לפני שהספיק לשחק משחק אחד.

סזאר ארסו, בלם – החל את הקריירה בויאריאל הספרדית ושיחק גם בויאדוליד ובגנט הבלגית. ביוני 2014 חתם בבית"ר לעונה אחת. היה מהבלמים היותר מוכשרים שנחתו בישראל ודרכו נעצרה לאחר פציעה קשה בברכו. לאחר מכן עזב לא.א.ק אתונה מהליגה היוונית.

חסוס רואדה, בלם –  גדל בויאדוליד הספרדית, והגיע לבית"ר בשנת 2015. היה שותף להשתתפות במפעל האירופי ולעונה מוצלחת שהסתיימה במקום השלישי. רואדה זכור לכל אוהד בית"רי כבלם ענק, כזה המשלב יכולת טכנית וראיית משחק נדירות.

מרסל הייסטר, מגן שמאלי – החל את דרכו בקבוצות הנוער והמילואים של הופנהיים הגרמנית וכשחקן בוגר שיחק בקרואטיה. בשנת 2016 חתם בבית"ר ל-4 עונות. הקהל הבית"רי התאהב בו מיד לאור הטכניקה והמהירות שבלטו מהרגע הראשון. לצער אותם אוהדים אופיינה תקופתו בלא מעט בעיות משמעת והרחקות ולבסוף נמכר לפרנצווארוש ההונגרית ב-2018.

אלי דסה, מגן ימני – הגיע למחלקת הנוער של בית"ר כבר בגיל 15 והיה לאחד משחקני הבית האהובים ביותר בטדי. את איכויותיו כולנו מכירים ולכן בעת מכירתו למכבי ת"א בשנת 2015 היה זעם גדול בקרב האוהדים. לימים הפך אלי דסה לשחקן משמעותי במכבי ת"א, אך סבל מפציעות רבות איתן הוא מתמודד עד היום.

 

דוד קלטינס, קשר – אולי שחקן הבית המובהק ביותר שגדל בבית"ר בשנים האחרונות, כזה שהיה אהוד על הקהל בעיקר בגלל לחימה בלתי מתפשרת ויכולת למלא מגוון תפקידי הגנה וקישור. בתום העונה שעברה חתם קלטינס בהפועל באר שבע בעסקת ענק, שהיממה את הקהל הבית"רי.

שלומי אזולאי, קשר – גדל במכבי חיפה, אך את פריצתו עשה דווקא בבית"ר ירושלים בעונת 2014, בסיומה נבחר לתגלית העונה. דווקא לאחר שבית"ר מימשה עליו את אופצית הרכישה, נמכר שלומי אזולאי למכבי תל אביב (באותה עסקה עם אלי דסה) במה שהוגדר על ידי הקהל כמכירת חיסול של הבעלים אלי טביב.

אבי ריקן, קשר – עוד שחקן בית קלאסי של בית"ר ירושלים שלאחר שנים יפות בקבוצה הבוגרת חתם בפ.צ ציריך השוויצרית בשנת 2013. בשנת 2015 חזר ריקן לישראל וחתם דווקא, ניחשתם נכון, במכבי ת"א.

עומר אצילי, קשר התקפי – כשרון העל של הליגה הישראלית, כיכב במדי בית"ר בסוף 2013 ולאחר עונת פריצה מדהימה, בה כיכב והוביל את בית"ר, חתם בגראנדה הספרדית בעסקה שעשתה רעש גדול. אצילי, לצערו, לא הצליח להשתלב וחזר במהרה לישראל ללא אחרת מאשר – מכבי ת"א.

גדי קינדה, קשר התקפי – הסיפור הטרי ביותר, אחרי חצי עונה מוצלחת שמהווה את הפריצה היחסית מאוחרת שלו (בן 26), חתם גדי קינדה בקנזס מליגת ה-MLS האמריקאית. לאחר פציעתו של מיכאל אוחנה, תפס קינדה את המושכות במה שהיה נראה כמו חיבור משמיים. גם כאן סיימה בית"ר זו שנאלצת לוותר על שחקן נהדר.

גדי קינדה, ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק של בית"ר ירושלים


ברק יצחקי, חלוץ
– הגיע לבית"ר בשנת 2003 והפך במהרה לכוכב בלתי מעורער ויקיר האוהדים בעיקר בזכות הוירטואוזיות והלחימה הבלתי פוסקת. יצחקי נמכר למכבי ת"א ב-2010 כשזו שילמה את מלוא מחיר כרטיסו, 2 מליון דולר, המחיר הגבוה ביותר ששולם על שחקן ישראלי דאז. פציעות רבות אפיינו את הקריירה שלו, אבל ללא ספק, ישאר תמיד זכור בקרב אוהדי בית"ר כאחת הפרידות הקשות שאיתה נאלצו להתמודד.


אלו שלא נכנסו להרכב הראשון שלי ויחכו להזדמנות שלהם על הספסל
: אריאל הרוש, איתן טיבי, דור מלול, קובי מויאל, סטיבן כהן, מאור מליקסון, איתי שכטר, יאקוב סילבסטר, ניקיטה רוקאביצה.

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. מי הפרשן הטוב בארץ?

    עוד לא השתתפתם בסקר הגדול של תקשורת הספורט הישראלית?

    https://forms.gle/LxmAj15r5GSpa8vL8

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח