העתיד כבר כאן – אילו קבוצות נאהד ביום שהכדורגל שלנו ייעלם?

השנה היא 2035 ולאחר עשרות שנות דשדוש והידרדרות, יום הדין של הכדורגל הישראלי הגיע וגורלו נחרץ. אחרי שבעשור האחרון נותרו רק שש קבוצות פעילות שהצליחו לעמוד בדרישות הפיננסיות של הבקרה התקציבית, גם הן דעכו אט אט. הבולטות שבהן, מכבי ת"א, בית"ר ירושלים ומכבי חיפה, אשר נשאו את דגל הניהול הנכון של העידן המודרני, התמוטטו אף הן לאחר שבעלי הבית נאלצו להכריז לאחרונה על פשיטת רגל.

Credit to easy.co.il

"המוצר פשוט לא טוב והקהל הצביע ברגליו. לא ניתן לנהל מועדון רציני ולשאוף להתקדם עם כמויות הביקוש המגוחכות בישראל, ההכנסה פשוט לא מספיקה" מסר לנו אחד מבעלי הבית המותשים.

האוהדים בארץ אמנם איבדו את אמונם בקודקודי הכדורגל ובהתנהלותם הכושלת, אך אותם אוהדים לא יעזו לוותר על אהבתם למשחק. פניהם לעבר העתיד, שאמנם קודר מתמיד בישראל, אך בהחלט מצית את הדמיון בכל פעם מחדש, כשמדובר בכדורגל משאר העולם. לכן בחרנו עבורכם, אוהדי הכדורגל הישראלי המותשים, קבוצה חדשה לאהוב ולעודד, כזו התפורה למידותיכם.

 

אם אתה אוהד בית"ר, אתה צריך קבוצה שמזוהה עם העם. קבוצה אטרקטיבית המשחקת כדורגל התקפי, בעלת קהל קנאי, כזה שלא יקבל יכולת ירודה, או הפסד ליריבה מרה. קבוצה עם ערך לסמלים ושחקן אחד מעל כולם, שהוא בגדר אלוהים בעיר. לבית"ר הקהל הגדול במדינה (אז מה אם טדי ריק ברוב העונה?), וכך גם לאהובה החדשה שלך. אז תכירו – בוקה ג'וניורס, הקבוצה בעלת הקהל הגדול בארגנטינה, מה אתם אומרים? נשמע כמו תחילתו של סיפור אהבה.

צפו בקהל של בוקה ג'וניורס באצטדיון הביתי

אם אתה אוהד ב"ש, יש לנו פתרון מצוין. מצאנו קבוצה שרגילה להילחם על מקומה ומעמדה בליגה. בשנות ה-2000 המתקדמות אף התמקמה בצמרת הליגה הספרדית לאחר שמאמנה הצעיר והנמרץ הציב רף של קשיחות ויחד עם אצטדיון חדש האנרגיות היו בשיאן. יחד עם זאת, כבאר שבעי אתה יודע מצוין שאסור לחגוג יותר מדי שמא עמה יעמיק. ב"ש אאוט, אתלטיקו מדריד – אין.

אתלטיקו מדריד, סופר קאפ
Credit to "Atlético de Madrid" Facebook page

 

אם אתה אוהד מכבי ת"א, אתה רגיל לשליטה ועוצמה. השילוב הקלאסי עבורך הוא מועדון שבו תרגיש שיש מקום להתנשאות על שאר הליגה, הרי לכולם ידוע שבלי זה, אין טעם לאהבתך את הקבוצה. ועזוב הכל, מה יותר כיף מלקחת אליפות בליגה חלשה ולא תחרותית? בעיה אחת קטנה עדיין נותרה, תיאלץ להחליף את המלתחה ולהמיר את דתך בכל הנוגע לצבע האהוב עלייך, בבאיירן מינכן לובשים אדום – לבן.

Credit to the official Facebook page of Bayern Munchen @fcbayern

 

אם אתה אוהד הפועל ת"א, תארוז מזוודה עם צעיפים עבים וז'קט מהודר, אתה נוסע לבירת האופנה. מצאנו עבורך מועדון עם שם גדול, בעל היסטוריה עשירה, אך כזה שבלא מעט שנים מעורב בשערוריות ניהול ושחיתות המונעות מהמועדון להתאושש. אבל כל זה מתגמד עבור האוהד המילאנזי, מה שבאמת חשוב בסופו של יום הוא שרק יביאו לו את הדרבי.

AC Milan players celebrates with the UEFA Champions League Trophy


אם אתה אוהד נתניה,
אתה כמעט תמיד קרוב לצלחת. הרבה שנים של הצלחה יחסית המאופיינת בכדורגל חיובי ואטרקטיבי וגם לא מעט קהל, אך כמעט תמיד, נשאר ללא כלום. הצלחתך ישנה מלהכיל והתחושה של "הנה, אולי הפעם" מוכרת לך טוב מדי. אתה תרגיש ממש בבית בארסנל כי כמו שאומרים ביציעי אצטדיון האמירויות, "לונדון – העיר שלנו".

Credit to goonernow.co.uk


אם אתה אוהד חיפה
(כן כן ברור שמכבי, מספיק עם הקשקושים), הכל יותר מורכב. הדיסוננס בין מכבי חיפה כשהיא גדולה לבין מכבי חיפה כשהיא נעלמת, הוא אולי הגדול ביותר שנראה במחוזותינו. מועדון במאניה דיפרסיה חמורה, שאוהדיו מתוסכלים ורגילים לכשלונות באותה מידה שהם רגילים להצלחה מפוארת. הבייבי החדש שלך הוא מועדון הכדורגל של ליברפול. תתחדשו, תהנו, אתם הבחורה החדשה (ישנה) בבלוק, אבל אל תשכחו, לוזריות היא דפוס חוזר.

Credit to liverpoolfc.com

ידידיי אוהדי הכדורגל, אל תיפול רוחכם! נכון שבית הדין כושל, ניהול הספורט חסר חזון ואופק, אך אם נודה על האמת, כדורגל ממילא לא הייתה הסיבה העיקרית לאהדה שלנו, אלא בעיקר הסיפור שמאחורי הקבוצה. כל שנותר כעת הוא לספר לעצמנו סיפור חדש.

 

Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. וואלה אהבתי ת'קטע

  2. עידו שטראוס

    חזק ומעלה חיוך.
    מכבי תל אביב גרמנים? מפתיע…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח