חיימה מאטה, חלוץ קצת אחר

// מאת אוראל פרטוק

ביום שישי האחרון פורסם סגל השחקנים של נבחרת ספרד לקראת המשחקים הקרובים שלה נגד נורווגיה ומלטה במוקדמות יורו 2020. בין כל שמות הכוכבים שאנחנו רגילים לראות נמצא גם אחד מפתיע במיוחד, חיימה מאטה.

חיימה מאטה
Credit to "Getafe C.F." Facebook page

 

לעוקבים האדוקים של הכדורגל הספרדי השם הזה אולי מצלצל קצת מוכר, אך אפילו המבינים שבהם לא באמת יודעים עליו יותר מדי. הוא לא מהיר במיוחד, קצת גבוה יותר מהממוצע, בלי תכונות מיוחדות או יכולות בולטות, רק הרבה אמונה שלעולם לא דעכה.

החלוץ בן ה-30 נולד וגדל במדריד, בגיל צעיר הוא הצטרף לקבוצה קטנה בעיר הבירה בשם גלאקטיקוס פגאסו ועזב לקבוצת המילואים של ראיו ואייקנו לפני שהספיק לערוך הופעת בכורה במדי הקבוצה הבוגרת. את כל שנות נעוריו בילה השחקן בהשאלות בין קבוצות הליגות הנמוכות של ספרד ולאחר שדשדש בין מספר קבוצות, בגיל 21 הגיעה ״הפריצה״ הראשונה. מאטה כבש 25 שערים במדי ״מוסטוייס״ מהליגה הרביעית בספרד ושכנע את ראיו ואייקנו להחזיר אותו לשורותיה, אך בעונה לאחר מכן כבש תשעה שערים בלבד במדי קבוצת המילואים שבליגה השלישית והקבוצה ממדריד החליטה לוותר על השחקן.

ההחלטה של ראיו ואייקנו התבררה לה כטעות מוקדם מאוד, כבר שבוע לאחר השחרור חתם מאטה בליידה אספורטיו מאותה הליגה, בשתי העונות בהן שיחק בקבוצה הבקיע חיימה 29 שערי ליגה שעזרו לקבוצה להגיע פעמיים לפלייאוף העלייה אל הליגה השנייה, אך לא הצליחה להעפיל.

 

לאחר השנתיים המוצלחות עם ליידה אספורטיו, חתם חיימה מאטה בגיל 26 בג׳ירונה מהליגה הספרדית השנייה והגיע לראשונה בקריירה לכדורגל הספרדי המקצועי.

החלוץ הרשים גם בליגה השנייה וכבש בעונתו הראשונה 10 שערי ליגה, אל המחזור האחרון של הליגה הגיעו חיימה מאטה וג׳ירונה כשהם צריכים ניצחון על מנת להעפיל אוטומטית אל הליגה הבכירה לראשונה בקריירת השחקן ובתולדות הקבוצה, אך שער שוויון בדקות הסיום מנע מחיימה וחבריו העפלה היסטוריות והם נאלצו להסתפק בפלייאוף העלייה, בפלייאוף כבש מאטה שני שערים נוספים, אך קבוצתו כשלה בניסונה להעפיל.

גם בעונה לאחר מכן הגיעו ג׳ירונה ומאטה לפלייאוף, אך הפסידו בגמר. את העונה השנייה במדי הקבוצה סיים עם 9 שערים ומעבר לריאל ויאדוליד לאחר שסיים את חוזהו בג׳ירונה.

במדי הקבוצה מויאדוליד הדברים הלכו קצת אחרת לחלוץ הספרדי, חיימה לא הצליח לשחזר את היכולת מהעונות הקודמות והפך לחלוץ השלישי של הקבוצה אחרי ראול דה תומאס וחואן וילאר וסיים את העונה עם חמישה שערי ליגה בלבד. אבל כזכור, חיימה מאטה לא אחד שמוותר בקלות על החלומות שלו והחלוץ נשאר בקבוצה ונלחם על מקומו. לאחר שראול דה תומאס סיים את תקופת ההשאלה וחואן וילאר חתם בטנריפה, מאטה קיבל הזדמנות נוספת ושוב הפך לחלוץ הבכיר בקבוצה. העונה הזו הייתה הטובה בקריירה שלו כשסיים אותה כמלך שערי הליגה הספרדית השנייה עם מספר עצום של 35 שערי ליגה.

 

בגיל 29, לאחר העונה המטורפת בריאל ויאדוליד, סוף סוף הגיעה ההצעה שהוא חיכה לה במשך כל הקריירה, החלוץ חתם בחטאפה מהליגה הראשונה וחזר לראשונה מאז תחילת הקריירה למדריד, עם הר של ציפיות שיצטרך לממש. אך אף אחד, חוץ ממנו, לא דמיין עד כמה ההחתמה שלו תשתלם לקבוצה השלישית בגודלה בעיר הבירה.

העונה הנוכחית היא הראשונה של מאטה בקריירה בליגה הבכירה, את שער הבכורה שלו כבש מול סלטה ויגו במחזור השביעי ומאז הספיק גם לכבוש בהפסד קבוצתו לברצלונה ולהשלים שלושה צמדים. 15 שערים ושישה בישולים בכל המסגרות ב-28 הופעות, פרס שחקן חודש פברואר של הליגה הספרדית ומקום רביעי ביחד עם חטאפה הצנועה, הפכו אותו בגיל 30 ללהיט של הליגה הספרדית.

הוא מעולם לא נחשב לכוכב או כישרון מלא בפוטנציאל, בכל הקריירה שלו הוא התקדם לאט לאט ובדרך הקשה, וזה בדיוק מה שהופך את חיימה מאטה לחלוץ כל כך מיוחד.

חיימה מאטה, חטאפה
Credit to "Getafe C.F." Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח