זה הקטן גדול יהיה – הצעירים המבטיחים באירופה

חודש ינואר מהווה סוג של נקודת אמצע בעונת הכדורגל באירופה. בשלב הזה של העונה כבר מקבלים מושג טוב לגבי הכוכבים הגדולים, ומי פחות מרשים. שחקנים כמו דה בריינה, סלאח, מסי או ניימאר מכירים גם אלה שלא עוקבים באדיקות אחרי הליגות באירופה. אבל במקביל לכוכבים הנוצצים, מתחילים לבצבץ להם גם שמות אחרים, וחלקם אפילו תורמים לא פחות לקבוצותיהם מהשמות הגדולים שהוזכרו קודם.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

זה הזמן לדבר על אותם שחקנים, ולצורך כך אציג לכם חמישה שחקנים צעירים ומוכשרים שעשו קפיצת מדרגה ענקית בחצי הראשון של העונה, ואת שמותיהם אתם צפויים לשמוע לא מעט בשנים הקרובות. אז תחזיקו חזק ותתכוננו לצלול לעולם מלא בכישרון.

לאון ביילי
הג׳מייקני בן ה-20 ערך את הופעת הבכורה שלו בגנק כשהיה בן 18, אותו מועדון בו גדלו שחקני על כדוגמת קורטואה ודה בריינה. משחק כבר שנה במדי לברקוזן ועשה העונה התקדמות מרשימה. הוא תפס מקום של קבע בצד השמאלי של הקישור אך משחק בעת הצורך גם בימין, כבש שמונה שערים להם הוסיף חמישה בישולים שהם שער או בישול בערך כל 92 דקות על כר הדשא. הוא מצטיין במגוון אספקטים – דריבלים מוצלחים מהאגפים לתוך רחבת היריב (32), קרוסים לתוך הרחבה (36) ומסירות מפתח (30) לחבריו לקבוצה.

ביילי זכה שלוש פעמים בתואר איש המשחק, כולל בתיקו המרשים מול דורטמונד ובניצחון הענק בהופנהיים במחזור האחרון, בו הוא כבש, בישל, ביצע שישה דריבלים מוצלחים ודייק ב-85% מהמסירות שלו. על המשחק הוא זכה לציון 10 מושלם בעיתונים רבים בגרמניה ו-9.9 ב – whoscored. הג׳מייקני כבש כ-32% משערי הקבוצה שממוקמת במקום השני בטבלת הבונדסליגה ומחוזר על ידי מועדוני על כמו צ׳לסי, מנצ׳סטר סיטי ודורטמונד כאשר שוויו מוערך בכ-40 מיליון יורו.

מיטב הביצועים של ביילי הצעיר בעונה הנוכחית.

רישארליסון
רישארליסון דה אנדרה, או בקיצור רישארליסון. ברזילאי בן 20 אשר הגיע לווטפורד בקיץ האחרון לאחר שהספיק לערוך 42 הופעות במדי פלומיננזה, בהן היה אחראי לתשעה שערים ושני בישולים. למרות שהוא משחק בעיקר כקשר התקפי בשני האגפים או כחלוץ, הוא מתמחה גם במשימות הגנתיות כאשר רשם 89 זכיות בקרבות אוויריים עד כה בנוסף ל-47 תיקולים מוצלחים ו-19 יירוטי כדור. משחק ההתקפה שלו מתבסס בעיקר על פריצות מהאגף (השמאלי בעיקר) לתוך הרחבה כאשר הוא עושה זאת באמצעות הדריבל המצויין שלו (33 דריבלים מוצלחים העונה).

רישארליסון
Via Premier League Facebook page

התרומה ההתקפית שלו מתבטאת גם במספרים: חמישה שערים וארבעה בישולים, אחראי לכ-28% משערי קבוצתו, שמחזיקה מעמד במקום ה-10 באנגליה למרות תקופה פחות טובה לאחרונה. רישארליסון גם נבחר לאיש המשחק ארבע פעמים העונה ומקומו בהרכב נותר יציב על אף הירידה במספרים בשמונת המשחקים האחרונים. אני צופה שכבר בקיץ הוא יתקדם למועדון פרמייר ליג בכיר יותר כדוגמת לסטר או אברטון, ובעתיד הלא רחוק יוכל אף להגיע למועדוני הצמרת האירופאיים.

מיטב הביצועים של רישארליסון בווטפורד

מאלקום
מאלקום פיליפה סילבה דה אוליביירה, או בקיצור מאלקום, הוא ברזילאי בן 20 אשר משחק זו העונה השלישית בבורדו הצרפתית. לבורדו הגיע מקוריאנתיאס הברזילאית, שבמדיה ערך את הופעת הבכורה שלו כבר בגיל 17 והיה אחראי בעונתו הראשונה לשבעה שערים וארבעה בישולים ב-34 משחקים. הוא משחק בעיקר באגף הימני, לעתים כווינגר ולעתים כקשר התקפי. בעונה שעברה היה אחראי ל-11 שערים ב-37 הופעות, והעונה הוא אחראי כבר ל-13 שערים ב-15 הופעות פחות.

הברזילאי הצעיר מתמחה בבעיטות מחוץ לרחבה וכבש כך 72% משעריו העונה (5 מ-7). הוא ידוע בפריצות שלו מהאגף (54 דריבלים מוצלחים). אספקט נוסף בו הוא מצטיין הוא המסירות לחבריו – הוא אחד המוסרים הבולטים בקבוצה עם 41 מסירות מוצלחות למשחק ב-81% הצלחה, כשמסירות אלה הן לעיתים קרובות מסירות מפתח (48) ומתורגמות גם לבישולים (5). הוא אחראי באופן ישיר למחצית משערי קבוצתו בליגה (12 מ-24) וזכה כבר 6 פעמים העונה בתואר איש המשחק. כבר זמן רב נשמעים קולות על כך שהוא מועמד לארסנל ולא אופתע כלל אם כבר בקיץ הקרוב הוא והפוטנציאל הענק שלו יעברו לקבוצה גדולה בהרבה.

מיטב הביצועים של ילד הפלא הברזילאי העונה.

ראיין ססניון
השחקן הצעיר ביותר ברשימה וגם בעל הפוטנציאל הרב ביותר לטעמי. האנגלי בן ה-17, שערך את הופעת הבכורה שלו במדי פולהאם כשהיה בן 16 בלבד, משחק בעמדת המגן השמאלי ומעורב כבר ב-13 שערים העונה. הוא יכול לשאוב השראה מהקריירה של שחקן אחר שהתחיל כמגן שמאלי באנגליה, הפגיז בצרורות ושבר את שיא ההעברות העולמי, גארת׳ בייל. האנגלי הצעיר והמוכשר מצטיין באספקטים רבים של המשחק – תיקולים (52), זכייה בקרבות אוויריים (35), הרחקות כדור (38), דריבלים (41), מספר מסירות למשחק (42) ומסירות מפתח (25) לחבריו לקבוצה.

ריאן ססניון
Via Fulham FC Facebook page

בנוסף, על כל 1.2 בעיטות למסגרת הוא כובש שער, יחס פנומנלי, בטח כשמדובר במגן שמאלי. במחזור האחרון בניצחון 0:6 על בארטון הוא הצטיין כאשר כבש צמד משלוש בעיטות למסגרת, הוסיף 2 דריבלים מוצלחים, 3 תיקולים ו-88% דיוק במסירות. מדהים לדמיין לאן הוא יכול להגיע כאשר הוא כבר זוכה לחיזורים מצד קבוצות כמו פ.ס.ז׳, יונייטד וטוטנהאם, ולאוויר נזרקים סכומים הנעים סביב ה-50 מיליון יורו.

מיטב הביצועים של בייל האנגלי בעונה הנוכחית

גונסאלו גדש
גונסאלו מנואל גאנצ׳יניו גדש, או בקיצור גונסאלו גדש, ערך כמו האחרים את הופעת הבכורה שלו בבוגרים בגיל צעיר מאוד (17). הוא השתתף בכל ששת המשחקים של בנפיקה בשלב הבתים בעונת 15/16 ואף התכבד בכיבוש שער במפעל היוקרתי. עונה אח"כ הוא נרכש ע"י פריז סן-ז'רמן (30 מיליון אירו), בה הספיק לשחק 13 משחקים לפני שהושאל לולנסיה.

הפורטוגלי מתאים כמו כפפה למערך של מרסלינו כאשר הוא משחק כקשר, בעיקר בצד שמאל. הוא מעורב ב-10 שערים, מצטיין בדריבלים מוצלחים (36), תיקולים (18) ומוסר לחבריו באחוזים מעולים (80%), כשהוא רושם 27 מסירות מפתח. נתון מסקרן נוסף הוא אחוז הדיוק שלו כשכל 1.5 בעיטות הופכות לשערים. הוא גם נבחר פעמיים לאיש המשחק, מול סביליה ובטיס החזקות (במקרה גם קבוצות מאותה העיר). לא פלא שולנסיה כבר החליטה לשלם עליו כ-40 מיליון יורו בכדי להשאיר את התכשיט הפורטוגלי אצלה.

מיטב הביצועים של היהלום הפורטוגלי העונה

בונוס: פאביו קווארליארלה, צעיר ברוחו
החלוץ בן ה-34 שרשם 27 הופעות וכבש שבעה שערים במדי האזורי, והספיק לעבור בין היתר בקבוצות פאר כמו נאפולי ויובנטוס, חווה העונה רנסאנס מרתק במדי סמפדוריה. הוא כבש העונה 15 שערים להם הוסיף 5 בישולים, שער או בישול בכל 83 דקות. הוא גם כובש בכל 1.8 בעיטות למסגרת ואחראי לכ-65% משערי הקבוצה בליגה העונה. הוא עושה עבודה גם בפן ההגנתי כאשר זוכה בלא מעט קרבות אוויריים (20) ותיקולים (18) ומצטיין במסירות מפתח (22) לחבריו לקבוצה. בארבעת המשחקים האחרונים של הקבוצה הוא כבש שישה שערים ונבחר פעמיים לאיש המשחק. שלא ייגמר לעולם.

Credit to Sampadoria FC Facebook page

מה דעתכם? לאן יגיעו השחקנים הללו? אילו שחקנים נוספים אתם צופים שיפרחו בשנים הקרובות? תענו בתגובות ואנסה לסקר אותם בטורים הבאים.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח