זה הקטן גדול יהיה – חלק ד׳

לפני כחודש פרסמה אופ״א רשימה נוספת שכוללת 50 שחקנים צעירים שנחשבים למבטיחים ביותר באירופה. כמו בחלקים הקודמים של סדרת הטורים החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכם להכיר בצורה מקיפה ומעמיקה שישה כישרונות צעירים נוספים שמופיעים ברשימה המורחבת של אופ״א, ששווה לסמן ולהכיר כבר היום לקראת הפריצה הגדולה הצפויה בשנים הקרובות.

 

אלפונסו דיוויס
הווינגר הקנדי, שנולד בכלל בגאנה ומחזיק גם באזרחות ליבריאנית, נחשב לאחד השחקנים הכשרוניים ביותר בדור הנוכחי ולראייה נרכש על ידי באיירן מינכן הענקית תמורת כעשרה מיליוני יורו עוד בטרם מלאו לו 18. העמדה העיקרית שלו היא הכנף השמאלית, אבל הוא יודע לשחק גם בימין ושולט בצורה טובה גם ברגל החלשה.

את דרכו בעולם הכדורגל החל דיוויס במסגרת ליגת ה-MLS האמריקאית כששיחק במדי ונקובר וויטקאפס הקנדית, במדיה ערך את הבכורה בבוגרים כבר בגיל 15. הוא צבר ביטחון וניסיון משמעותי והוביל שחקנים מבוגרים ממנו בשנים רבות. ב-81 הופעות בקבוצה מדרום קנדה הוא רשם 12 שערים ו-15 בישולים, בעזרתם הוא גם זכה לזימון בכורה לנבחרת הבוגרת של קנדה כבר בגיל 16 והחזיר בענק עם 3 שערים ו-5 בישולים ב-9 הופעות בלבד עד כה.

הוא מתמחה בדריבל באמצעותו הוא חותך בהצלחה רבה מהאגף השמאלי לכיוון המרכז (4.2 דריבלים מוצלחים למשחק בתקופתו ב-MLS) וניחן גם בראיית משחק מרשימה המאפשרת לו לרשום מסירות מפתח רבות (2.2 למשחק בתקופתו בונקובר) שמותירות את חבריו לקבוצה במצבים נוחים מול השער. העובדה שהיה המנהיג הבלתי מעורער של קבוצה קטנה בגיל כל כך צעיר, הכריחה אותו לפתח גם את יכולותיו ההגנתיות כשבעונתו האחרונה הוא אף הוביל גם בנתונים הגנתיים מגוונים כמו תיקולים מוצלחים (1.8 למשחק) זכיות בקרבות אוויריים (3.9 למשחק), יירוטי כדורים (1.1 למשחק) והרחקתם (1.3 למשחק).

דיוויס הצעיר הספיק לרשום כבר 2 הופעות כמחליף במדי באיירן וצפוי להשתלב במהרה כשחקן רוטציה לגיטימי כבר בהמשך העונה. רכישה חכמה ומדוייקת של הבווארים שזיהו פוטנציאל וצירפו אותו לשורותיהם בדיוק בזמן במחיר מציאה.

אלפונסו דיוויס
credit to "FC Bayern München" facebook page

 

ניקולו זאניולו
הקשר האיטלקי הצעיר הספיק לעבור במחלקות הנוער של פיורנטינה, וירטוס אנטלה הקטנה ואינטר, אותה הוביל גם לאליפות ליגת הנוער האיטלקית בעונה שעברה לפני שנרכש בקיץ האחרון על ידי מונצ׳י ורומא תמורת כ-4.5 מיליוני יורו, עוד בטרם מלאו לו 19. במקביל, הפך זאניולו לבורג משמעותי במדי הנבחרות הצעירות של איטליה במדיהן רשם 26 הופעות וכבש 7 שערים.

העמדה העיקרית שלו היא קשר התקפי (כמספר 10 מאחורי החלוץ), בה הוא מביא לידי ביטוי בצורה האופטימלית את איכויות הבעיטה והמסירה שלו, אבל הוא משחק בוורסטיליות רבה גם במגוון תפקידים נוספים כמו החלוץ המרכזי, הווינגר הימני והשמאלי והקשר המרכזי.

ככל שמתקדמת העונה הוא זוכה ליותר ויותר קרדיט ממאמנו אוזביו די פרנצ׳סקו כשלאחרונה אף הפך לשחקן הרכב קבוע בקבוצה. הקשר הצעיר מחזיר בגדול על האמון שניתן בו עם שערים ובישולים שמובילים את הקבוצה לריצה שהחזירה אותה למאבק על המקום בליגת האלופות בעונה הבאה. זאניולו מסייע לריווח המשחק ההתקפי של הקבוצה עם כדרורים מוצלחים רבים (1.8 למשחק), סוחט עבירות מהיריבים (1.4 למשחק), מכסה שטחים רבים (כפי שניתן לראות במפת החום המצורפת) ומרבה לסכן את השער (2 איומים למשחק).

הקשר המוכשר צפוי להמשיך ולפתוח בהרכב הזאבים גם בהמשך העונה ולקבע את מעמדו כאחד השחקנים האיטלקיים המוכשרים ביותר בדור הנוכחי בדרך הבטוחה לזימון בכורה גם לנבחרת הלאומית. בכדי להבין עד כמה מחזיקים ממנו בבירת איטליה, שווה להזכיר את הציטוט של קיסר רומא פרנצ'סקו טוטי לאחר ה-2-2 של רומא מול אינטר לפני כחודשיים, "זאניולו משחק ממש כמו שחקן ותיק, יש לו כוח רב וטכניקה מעולה, יש לו את כל מה שצריך כדי להפוך לשחקן גדול. הוא פוטנציאל ענק".

 

ז׳ואאו פליקס
החלוץ הפורטוגלי בן ה-19 גדל בכלל בפורטו, ממנה עבר בהעברה חופשית בגיל 15, ליריבה המרה בנפיקה במדיה הוא משחק עד היום במקביל להופעותיו במדי הנבחרות הצעירות של פורטוגל. פליקס הצעיר משחק אמנם בעיקר כחלוץ שני, אבל יודע לשחק גם כחלוץ מרכזי, כווינגר ימני ושמאלי וכקשר התקפי.

לסגל הקבוצה הבוגרת של הנשרים הוא נכנס רק העונה ומשחק עדיין בעיקר כשחקן מחליף, אבל המספרים – מעל לכל דמיון. 8 שערים ו-4 בישולים ב-1,060 דקות בלבד, בניהם שער הבכורה החלומי שהיה גם שער שיוויון דרמטי בדרבי מול ספורטינג, שער ובישול נוספים בדרבי השני של העונה ושער ניצחון מול ויטוריה גימארייש ברבע גמר הגביע הפורטוגלי.

פליקס נחשב לשחקן פעלתן מאוד, רץ ללא הפסקה ונכנס לשטחים הריקים שמתפנים באיזור רחבת היריבה, יוצר מצבים רבים לחבריו בחוליית ההתקפה וסוחט עבירות רבות. שמו קושר לאחרונה לקבוצות פאר רבות ברחבי אירופה בניהן ברצלונה, צ׳לסי, ריאל מדריד, ליברפול ומנצ׳סטר יונייטד ולא מן הנמנע שכבר בקיץ הקרוב נראה אותו נוחת באחת הקבוצות הללו וממשיך את מגמת הפורטוגליים הכשרוניים שמשתלטים על הליגות הבכירות באירופה בשנים האחרונות.

ז'ואאו פליקס
credit to "Sport Lisboa e Benfica" facebook page

 

קאי האברץ
הקשר הגרמני בן ה-19 גדל במחלקת הנוער של באייר לברקוזן במדיה הוא משחק גם כיום. הוא רשם את הופעת הבכורה בבוגרים כבר בגיל 17 והפך לאחרונה לשחקן הצעיר ביותר שמגיע ל-50 הופעות במסגרת הבונדסליגה. במקביל, הוא הספיק לרשום 30 הופעות כשחקן הנבחרות הצעירות של גרמניה בהן כבש תשעה שערים לפני שהתקדם לסגל הנבחרת הבוגרת של יוגי לב במדיה רשם 2 הופעות.

העמדה העיקרית של האברץ היא הקשר ההתקפי, אבל הוא משחק בעת הצורך גם כקשר מרכזי, ימני ושמאלי. הוא משחק בהרכב הקבוצה כבר מפתיחת העונה ומקבע את מעמדו כאחד השחקנים החשובים ביותר שלה עם עשרה שערים ושישה בישולים ב-26 הופעות.

הוא מגלם בצורה הטובה ביותר את שחקן ההתקפה המודרני. פיזי וחסון, שמשתתף גם במשימות הגנתיות, מכסה שטחים נרחבים ומתמחה ביציאה למתפרצות קטלניות. זה בא לידי ביטוי גם במספרים, כשהוא רושם מספרים גבוהים במגוון אספקטים שקשורים במשחק ההתקפה – בין אם זה דרך איומים ישירים לעבר השער (2.2 למשחק), מסירות מפתח לחבריו לחוליית ההתקפה (1.9 למשחק), סחיטת עבירות (2 למשחק) שהופכות למצבים נייחים מסוכנים בקרבת הרחבה וריווח המשחק ההתקפי של הקבוצה באמצעות דריבלים מוצלחים (1.8 למשחק) שמסייעים לו להתגבר על שחקני ההגנה היריבים. יתרון משמעותי נוסף שהופך אותו לפוטנציאל ענק הוא השליטה האבסולוטית בשתי הרגליים שמאפשרת לו לייצר מהלכים מגוונים ומפתיעים מכל פינה במגרש.

האברץ המוכשר, שנחשב למנהיג העתיד של גרמניה וזכה כבר להשוואות למסוט אוזיל ומיכאל באלאק, צפוי להשתלב בשנים הקרובות כשחקן מוביל בדור החדש של הנבחרת ובמקביל להתקדם לקבוצה אירופית בכירה יותר, כשג'ושוע קימיך, כוכב עולה נוסף רמז כבר בנובמבר האחרון על מאפשר אפשרי (וצפוי) לבאיירן מינכן – "אם זה היה תלוי בי הייתי מחתים היום את קאי, הוא יכול מאוד להתאים לנו".

 

קאלום הדסון-אודוי
הווינגר האנגלי הצעיר של צ׳לסי הפך לאחד השמות החמים באירופה בשבועות האחרונים בעקבות פרסום הגישושים של באיירן מינכן לרכישתו תמורת כ-40 מיליון יורו.

הדסון-אודוי נולד בלונדון למשפחת מהגרים מגאנה ומשחק בצ׳לסי מיומו הראשון ככדורגלן, כשנרשם לאקדמייה של הבלוז בגיל 7. הוא נחשב לפוטנציאל ענק ברחבי הממלכה כבר מגיל צעיר ולראייה הספיק לרשום מעל 30 הופעות במדי הנבחרות הצעירות של אנגליה ולכבוש שערים רבים. השיא הגיע באליפות העולם עד גיל 17 בקיץ 2017 בה הוביל את הנבחרת שכללה צעירים מוכשרים נוספים כמו ססניון, סאנצ׳ו ופודן (שכבר הופיעו בחלקים הקודמים של הפרוייקט) לזכייה בטורניר, כשבגמר הגדול מול ספרד מול אף בישל צמד שערים.

האנגלי הכשרוני משחק בעיקר בעמדת הכנף השמאלית, אבל בעת הצורך גם בכנף הימנית, כחלוץ וכקשר התקפי. הוא נוהג לחתוך מהאגף השמאלי לכיוון המרכז בדריבלים חכמים (3.3 למשחק העונה ב-80% הצלחה) ומשם לייצר פעולות מכריעות כמו מסירות מפתח (2.2 למשחק העונה ב-90% דיוק) לחבריו לקבוצה ואיומים ישירים לעבר השער (1.8 למשחק העונה).

את הופעת הבכורה בבוגרים של הבלוז הוא רשם כשהיה בן 17 בלבד ומאז הספיק להופיע 15 פעמים נוספות במדיה ואף לתרום שני שערים וארבעה בישולים. הסירובים המתמידים של ההנהלה להצעות המפתות של הבאוורים מוכיחים שהדסון-אודוי נחשב בעיניהם ליותר מסתם שחקן מבטיח, אלא לכזה שצפוי להפוך לבורג מרכזי במשחק ההתקפה של הקבוצה כבר בשנים הקרובות. הוא צפוי לקחת חלק משמעותי גם בצמד משחקי הקבוצה מול מאלמו השוודית במסגרת הליגה האירופית, מפעל שבו הספיק להפוך לשחקן הרכב בעקבות הרוטציה הרחבה של סארי.

קאלום הדסון-אודוי
credit to "Chelsea Football Club" facebook page

 

מוסא דיאבי
שחקן הכנף הצרפתי שיחגוג 20 ביולי הקרוב משחק בפ.ס.ז׳ כבר מגיל 13, במקביל לעשרות הופעות במדי נבחרות הטריקולור הצעירות. הוא משחק בעיקר באגף השמאלי אבל מוצב לעתים גם בימין.

את הופעת הבכורה שלו במדי קבוצת בוגרים הוא רשם כשהיה בן 18 והושאל לקרוטונה ששיחקה אז בסרייה א׳ האיטלקית. הוא אמנם קיבל מעט הזדמנויות ולמעשה רשם שתי הופעות בלבד במדי הקבוצה הבוגרת, אבל אחת מהן הייתה כשפתח מאשר מול לא אחרת מיובנטוס והתמודד מול שחקני על כמו קייליני ובופון. בראיונות בצרפת הוא סיפר ש״חטף בום״, שבעקבותיו החל לקחת את הקריירה שלו ברצינות ולהתאמן קשה הרבה יותר.

השנה הוא עשה קפיצה משמעותית נוספת לאחר שהוקפץ על ידי טוכל לקבוצה הבוגרת והחל להתאמן לצד הכוכבים הגדולים ביותר, אלה שהוא מעריץ. הוא סיפר גם שאמבפה, שמבוגר ממנו בשבעה חודשים בלבד, הפך להיות המודל לחיקוי שלו, הוא מנסה לחקות את תנועותיו וללמוד את המהלכים המיוחדים שלו. למרות שהוא זוכה לפירורי דקות במדי קבוצת המיליונים מהבירה הצרפתית, הוא מצליח לנפק מספרים מרשימים בהחלט לשחקן בגילו ובמעמדו שכוללים 4 שערים ו-6 בישולים עד כה – מעורבות בשער בכל 81 דקות על כר הדשא.

 

דיאבי הצעיר הוא שחקן צנום ונמוך (1.70 מ׳ בלבד), שמחפה על חוסר הפיזיות שלו באמצעות ריצה בלתי פוסקת במהירות גבוהה. כמו רבים המופיעים ברשימה, גם הוא נוהג לחתוך למרכז בכדרורים מוצלחים (1.6 למשחק), כשהוא ניחן גם בראיית משחק חכמה המאפשרת לו לייצר מסירות מפתח מדוייקות לעבר חבריו בחולייה ההתקפית.

אם ימשיך לעבוד קשה ולשאוף גבוה, הוא עשוי להשתלב בשנים הקרובות כשחקן משמעותי במערך הקבוצה ואף להגשים את חלום ילדותו ולהצטרף לסגל הנבחרת הצרפתית.

****

לאן אתם חושבים שהצעירים המוכשרים הללו צפויים להגיע? הם יהפכו לכוכבים אמיתיים או יקרסו תחת הלחץ ויאכזבו? מה שבטוח – זה יהיה מעניין.

מוסא דיאבי
credit to "PSG – Paris Saint-Germain" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. יש כם את קאמוך מבורדו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח