זה הקטן גדול יהיה – הכשרונות הצעירים בפרמיירליג

בחלקים הקודמים של סדרת הטורים כתבתי על הצעירים המבטיחים באירופה. הפעם החלטתי לשים את הזרקור על הליגה הטובה בעולם ולערוך לכם היכרות מקיפה ומעמיקה עם שישה צעירים מוכשרים שצפויים להתפתח ולהפוך לשחקנים משמעותיים בפרמיירליג בשנים הקרובות.

 

אמיליאנו בואנדיה

אמיליאנו בואנדיה
credit to "Norwich City FC" facebook page

הווינגר בן ה-22 נולד במאר דל פלאטה שבמזרח ארגנטינה והחל את דרכו בקבוצה המקומית הקטנה. הוא נחשב לילד כשרוני מאוד וכבר בגיל 13 עבר לספרד והצטרף לאקדמיה של ריאל מדריד שניפתה אותו לאחר מספר חודשים בטענה שהוא נמוך וצנום מדי. הארגנטיני הצעיר החליט להישאר במדריד ולהילחם על החלום ועבר למחלקת הנוער של חטאפה שהאמינה בו מאוד ושילבה אותו במשחקי הקבוצה הבוגרת בליגה הבכירה כבר בגיל 18. הוא המשיך להשתפר ולצבור ניסיון והצטרף לנוריץ׳ בתמורה למיליון וחצי יורו לאחר עונת השאלה מוצלחת בקולטורל לאונסה מהליגה הספרדית השנייה במדיה שיחק במגוון עמדות והיה מעורב ב-18 שערים.

בואנדיה תפס במהרה מקום של קבע באגף הימני בהרכב הקנריות ושיחק לעתים גם בשמאל וכקשר התקפי. הוא כבש 8 שערים והוסיף 17 בישולים (הכי הרבה בקבוצה) בדרך לעליית ליגה מרשימה. המשחק שלו מאופיין בחיתוך מימין למרכז (1.7 דריבלים מוצלחים פר 90 דקות בעונה שעברה, 68% הצלחה), ראיית משחק (2.9 מסירות מפתח פר 90 דקות) ומשמעת הגנתית גבוהה (3.7 חילוצי כדור ו-2 תיקולים מוצלחים פר 90 דקות).

אני צופה שיהיה אחד משחקני המפתח של נוריץ׳ בעונה הקרובה, ימשיך בגרף ההתקדמות גם בשנים הבאות ויתקדם למועדון בכיר יותר כדוגמת בטיס או לסטר.

 

דוויט מקניל
הווינגר האנגלי בן ה-19 הספיק לעבור במחלקת הנוער של מנצ׳סטר יונייטד לפני שהצטרף לברנלי במדיה הופיע לראשונה במחזור הסיום של הפרמיירליג כבר בגיל 18 וחצי.

הוא נוהג לחתוך משמאל למרכז (1.8 דריבלים מוצלחים פר 90 דקות בעונה שעברה, 61% הצלחה), יוצר מצבים בכדורי רוחב (1.9 פר 90 דקות) ותורם גם במשחק ההגנה (1.2 זכיות בקרבות אוויריים ו-2 תיקולים מוצלחים פר 90 דקות, 65% הצלחה). בעונה שעברה היה מעורב בשמונה שערי ליגה, צבר ניסיון וביטחון משמעותי והוביל את הקבוצה כשבמקביל הפך לחלק אינטגרלי בנבחרת הנוער האנגלית. הוא מספר שמאמנו שון דייץ׳ השפיע המון על הקריירה שלו והפך אותו לשחקן פעלתן, קשוח וקבוצתי יותר.

מקניל הכשרוני שחוזר בקיץ על ידי יובה וזכה להשוואות לכוכבים כמו סאנצ׳ו, סאנה ונרס צפוי להמשיך להתפתח בשנים הקרובות, להתקדם לקבוצה אנגלית בכירה יותר (מישהו אמר קאמבק ליונייטד?) ולהשתלב בסגל נבחרת אנגליה.

דיוויד ברוקס
הקשר בן ה-22 נולד בוורינגטון שבצפון-מערב אנגליה להורים ממוצא וולשי והחל את דרכו באקדמיה של מנצ׳סטר סיטי. בגיל 17 הוא בחר להיות ראש לשועלים והצטרף למחלקת הנוער של שפילד יונייטד בכדי להוביל ולצבור דקות משחק משמעותיות. שלוש שנים לאחר מכן הוא עלה לבוגרים, היה מעורב ב-8 שערים בצ׳מפיונשיפ וזומן לנבחרת הבוגרת של ויילס. הדבר לא נעלם מעיניו של אדי האו שצירף את הקשר הצעיר לסגל בורנמות׳ תמורת 11.3 מיליון יורו.

הוא משחק מאחורי החלוץ ובאגף הימני ומחליף בין העמדות הללו גם תוך כדי משחק. הוא קשר זריז ופעלתן המאופיין בראיית משחק (1.3 מסירות מפתח פר 90 דקות בעונה שעברה), תנועות עומק חכמות וסיומת חדה ברחבה (59% דיוק בעונה שעברה). כבר בעונתו הראשונה בפרמיירליג הוא קיבל קרדיט משמעותי ממאמנו והשיב לו עם מעורבות ישירה ב-12 שערים ותמיכה התקפית משמעותית מהקו השני.

ברוקס הצעיר הספיק לרשום 12 הופעות במדי נבחרת ויילס לצד ל-30 הופעות בפרמיירליג שגררו השוואות מחמיאות לקשרים בולטים כמו פיל פודן וניקולו זאניולו שהופיעו בפרקים הקודמים של סדרת הטורים. אני צופה שימשיך לצבור ניסיון וביטחון משמעותי בבית הגידול של אדי האו לפני שיעשה את קפיצת המדרגה, יתקדם למועדון גדול יותר ויהפוך לבורג משמעותי בנבחרת.

דיוויד ברוקס
credit to "AFC Bournemouth" facebook page


הארווי בארנס

הקשר האנגלי בן ה-21 נולד בברנלי בה שיחק אביו (חלוץ העבר פול בארנס) והצטרף לאקדמיה של לסטר כבר בגיל 9. שלושה ימים לפני שחגג 19 הוא עלה כמחליף להופעת הבכורה בבוגרים של המועדון מול פורטו במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות. בהמשך הושאל למ.ק. דונס, בארנסלי ו-ווסט ברומיץ׳ במדיהן היה מעורב ב-34 שערים בעונה וחצי וצבר ניסיון משמעותי לפני שחזר ללסטר מהדלת הראשית כבר במהלך העונה שעברה.

הוא שחקן חכם ופעלתן בעל ראיית משחק הנוהג לחתוך משמאל למרכז עם רגל הפוכה (2.8 דריבלים מוצלחים פר 90 דקות במדי לסטר בעונה שעברה, 65% הצלחה), מכסה שטחים רבים ומנצל את הזריזות שלו במתפרצות קטלניות. הוא זוכה לאמון רב מהמועדון שהאריך לאחרונה את חוזהו ב-5 שנים נוספות וממאמנו ברנדן רוג׳רס שידוע בקידום צעירים ואמר בשבוע שעבר: ״הארבי הוא כשרון גדול שיכול לשנות משחק ברגע אחד״ ונחשב לאחד השחקנים האהובים ביציעי הקינג פאוור.

בארנס המוכשר שגם השתתף ביורו הצעירות בקיץ האחרון צפוי להשתלב ברוטציה עם גריי, צ׳ודהורי ופרס ולהמשיך להתפתח בלסטר ההתקפית והמהנה של רוג׳רס ממנה יוכל להתקדם בעתיד לקבוצה אנגלית בכירה (מתאים מאוד לטוטנהאם) במקביל להשתלבות בסגל הנבחרת הבוגרת.

הארווי בארנס
credit to "Leicester City Football Club" facebook page


שון לונגסטאף

הקשר האנגלי בן ה-21 נולד בנורת׳ שילד הסמוכה לניוקאסל והחל את דרכו במועדון המקומי הקטן לפני שהצטרף בגיל עשר לאקדמיה של המגפייז. הוא הושאל לקילמרנוק הסקוטית (במדיה הופיע לראשונה בקבוצת בוגרים בגיל 19) ולבלקפול מהליגה השלישית באנגליה (בה היה מעורב ב-15 שערים ב-45 הופעות) וצבר ניסיון משמעותי לפני שחזר לניוקאסל מהדלת הראשית בפתיחת העונה שעברה. הוא זכה לאמונו של רפא בניטס והשתלב בהדרגה בהרכב הקבוצה עד שנפצע בברך מול ווסטהאם ונאלץ לסיים את העונה מוקדם מהצפוי.

לונגסטאף שמכונה ״קאריק החדש״ הוא שחקן חכם, פעלתן וטכני המשחק בעיקר כקשר מרכזי ולעתים גם כקשר אחורי. המשחק שלו מאופיין בכיסוי שטחים רבים במגרש, משמעת הגנתית גבוהה (4.6 חילוצי כדור, 1.2 זכיות בקרבות אוויריים ו-1.6 תיקולים מוצלחים פר 90 דקות בעונה שעברה, 78% הצלחה) וכדורים ארוכים מדוייקים (4.2 פר 90 דקות בעונה שעברה).

הקשר הצעיר שחוזר בקיץ על ידי מנצ׳סטר יונייטד ונשאר לבסוף בניוקאסל צפוי להמשיך ולהתפתח בשנים הקרובות, להתקדם למועדון בכיר יותר ואף לקבל זימון בכורה לסגל נבחרת אנגליה.

 

מייסון מאונט
הקשר האנגלי בן ה-20 נולד בפורטסמות׳ שבדרום אנגליה וכבר בגיל 6 הצטרף לאקדמיה של צ׳לסי. ביולי 2017 הוא הוביל את הנבחרת הצעירה של אנגליה (U19) לזכייה באליפות אירופה, תרם שער וארבעה בישולים ונבחר לשחקן המצטיין בטורניר. חודש לאחר מכן הוא הושאל לויטסה ארנהיים ההולנדית שידועה בקידום צעירים ושילוב מושאלים מצ׳לסי, רשם עונת פריצה מרשימה שכללה מעורבות ב-23 שערים וזכייה בתואר שחקן העונה של הקבוצה.

בעונה שעברה הוא הושאל לדרבי קאונטי של למפארד, פתח במרבית במשחקים, היה מעורב ב-17 שערים והוביל את הקבוצה לגמר הפלייאוף. אמברגו ההעברות שהוטל על צ׳לסי בשילוב מינוי למפארד אפשרו לו לשוב לסגל הבלוז בעונה הקרובה.

מאונט שמשחק בעיקר כקשר התקפי הוא שחקן חכם ומגוון שיוצר מצבים (2.2 מסירות מפתח פר 90 דקות בדרבי קאונטי בעונה שעברה) בכדורי עומק ורוחב, מכסה שטחים נרחבים ושולט בקצב המשחק. הוא ידוע בעיקר בשל הבעיטות החופשיות הנהדרות שלו (5 שערים בשנתיים האחרונות). רק לאחרונה צ׳לסי האריכה את חוזהו ב-5 שנים נוספות ולמפארד סיפר שהוא רואה בו את עצמו לפני עשרים שנה ומעריץ את הנחישות שלו.

הקשר המוכשר שזומן כבר באוקטובר שעבר לסגל הנבחרת הבוגרת צפוי להיאבק על מקומו בהרכב הבלוז מול בארקלי, וויליאן, פדרו ופוליסיק במטרה לצבור ניסיון משמעותי ולהמשיך להתפתח תחת למפארד במקביל להשתלבות בסגל הנבחרת.

מייסון מאונט
credit to "Chelsea Football Club" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח