זה הקטן גדול יהיה – דור הזהב ההולנדי

כמו בחלקים הקודמים של סדרת הטורים גם הפעם כתבתי על כמה מהצעירים המבטיחים באירופה. הפעם החלטתי לשים את הזרקור על הכישרונות הצעירים של האוראנג׳ ולערוך לכם היכרות מעמיקה עם חמישה צעירים מוכשרים שצפויים להתפתח ולהשתלב בסגל הנבחרת הבוגרת בשנים הקרובות.

הטור הקרוב לא יכלול שמות כמו פרנקי דה יונג, מתייס דה ליכט ודוני ואן דה ביק שהופיעו בחלק השני של סדרת הטורים שהתמקד באייאקס ונחשבים כבר היום לשחקנים משמעותיים בנבחרת של קומאן, אלא צעירים נוספים שצפויים לשחק לצידם בעתיד הנראה לעין.

 

מיירון בואדו

החלוץ בן ה-18 נולד בדרום אמסטרדם להורים מהגרים מגאנה והחל את דרכו בבוטנפלדרט המקומית הקטנה. הוא נחשב לילד כשרוני, אך לא התקבל לאקדמייה של אייאקס ולכן הצטרף, כבר בגיל 12, למחלקת הנוער של אלקמאר.

הנער הכישרוני הספיק לערוך עשרות הופעות בנבחרות הצעירות של הולנד עוד בטרם מלאו לו 16 וקיווה להשתלב במהרה בקבוצה הבוגרת, אך עבר שתי פציעות ברכיים חמורות שהשביתו אותו ל-464 ימים במצטבר ועיכבו את הפריצה שלו. אחרים בגילו אולי היו מחשבים מסלול מחדש ומורידים הילוך, אבל לא בואדו. הוא לא ויתר לרגע, עבר שיקום מבוקר והתאמן קשה כדי להפוך העונה לאחד השחקנים המשמעותיים ביותר בסגל הקבוצה בעונה הנוכחית (14 שערים ו-8 בישולים).

המשחק שלו מאופיין בחוש מיקום וזריזות המאפשרים לו לגבור על שחקני ההגנה של היריבות ולכבוש ביעילות – 34 איומים, 41% הצלחה, 13.26 xG (כובש יותר ממה שאמור לפי מדד השערים הצפויים לפי איכות המצבים). הנחישות שסייעה לו להתגבר על הפציעות מגולמת בכל פעם שהוא מקבל כדור ברחבת היריבה – לא מוותר אף פעם ועושה הכל כדי לכבוש. בכל דרך אפשרית.

אני צופה שימשיך בגרף השיפור, יתקדם בקיץ למועדון בכיר יותר כדוגמת ווסטהאם ופ.ס.וו שכבר הביעו עניין במקביל להשתלבות בסגל של קומאן, אליו זומן לראשונה לקראת צמד משחקי מוקדמות היורו בשבוע הבא.

מיירון בואדו
credit to "AZ Alkmaar" facebook page


מוחמד איהטארן

הקשר המוכשר נולד באוטרכט להורים מהגרים ממרוקו והצטרף כבר בגיל שמונה לאקדמיה של פ.ס.וו, במדיה ערך את הופעת הבכורה בבוגרים עוד בטרם מלאו לו 17, במקביל לעשרות הופעות בנבחרות הצעירות של הולנד.

הוא משחק בעיקר כווינגר ימני וקשר התקפי ונוהג לבצע חיתוכים רבים מימין למרכז ולהיפך (תלוי כמובן בעמדת המוצא בה הוא מוצב, 2.9 דריבלים מוצלחים פר 90 דקות ב-62% הצלחה בכל המסגרות העונה), מכסה שטחים נרחבים ומבצע תנועות עומק רבות (מפת החום העונתית הלקוחה מ-SofaScore מצורפת מטה), יוצר מצבים לחבריו (2.1 מסירות מפתח פר 90 דקות) ומרבה לאיים למסגרת מחוץ לרחבה (1.5 פר 90 דקות) – שחקן שלם ומגוון מאוד.

מפת חום איהטארן

בחודש האחרון התרחשו בחייו שני אירועים משמעותיים שיכולים ללמד אותנו הרבה מאוד על איהטארן האדם. בתחילת אוקטובר נפטר אביו, רבאט, ממחלת הסרטן. הוא כמובן נעדר מהמשחק מול ונלו שהתקיים באותו הערב וגם ממשחקי הנבחרת הצעירה שנערכו בהמשך השבוע (כולל אחד בישראל), אבל חזר להרכב במחזור שלאחר מכן והוכיח בגרות ואופי.

בשבוע שעבר נדרש הקשר הצעיר להחליט אם ייצג את נבחרת מרוקו של הוריו (במדיה הוא ככל הנראה יהפוך לשחקן המשמעותי ביותר, בדומה לבחירות של זייך ודסט) או את הולנד בה נולד וגדל, הוא בחר לייצג את האוראנג׳ ובכך הראה כמה הוא מאמין בעצמו וביכולותיו. בהתלבטות בין זנב לאריות לראש לשועלים הוא בחר להיות ראש לאריות, לשם הוא מכוון מגיל צעיר.

איהטארן הצעיר זוכה לאחרונה לחיזורים ממועדוני פאר רבים בניהם ריאל מדריד, ברצלונה, אינטר, צ׳לסי ומנצ׳סטר סיטי ואני סמוך ובטוח שעד קיץ 2021 (בו יהיה בן 19 בלבד) הוא יגיע לאחת מהן וישתלב במקביל בסגל הנבחרת הבוגרת.

credit to "PSV" facebook page


קלווין סטנגס

הווינגר בן ה-20 שמכונה ״סאנה ההולנדי״ (חכו שתראו את התמונה) נולד באמסטרדם להורים מהגרים מסורינאם, החל לשחק בהארלם הקטנה והצטרף בגיל תשע למחלקת הנוער של אלקמאר. הוא הופיע לראשונה בבוגרים עוד בטרם מלאו לו 18 ותרם 2 שערים ו-2 בישולים בששת משחקיו הראשונים שהראו כמה פוטנציאל יש לו ברגליים לפני שקרע את הרצועה הצולבת ונעדר מהמגרשים למשך שנה ושלושה חודשים. בדומה לחברו בואדו גם הוא לא ויתר, עבד קשה והצליח לשוב להרכב הקבוצה הבוגרת. העונה הוא תפס את המושכות, מעורב בשערים רבים (9 שערים ו-10 בישולים) ומוביל את אלקמאר לפתיחת עונה נהדרת.

סטנגס משחק בעיקר כווינגר ימני (ולעתים רחוקות גם בשמאל, מאחורי החלוץ ובמרכז השדה), נוהג לחתוך למרכז (2.5 דריבלים מוצלחים פר 90 דקות ב-66% הצלחה), ניחן בראיית משחק (2.7 מסירות מפתח פר 90 דקות), זריזות וטכניקה גבוהה ובעל משמעת הגנתית גבוהה (1.3 תיקולים מוצלחים ו-3.6 חילוצי כדור פר 90 דקות).

הוא זוכה לחיזורים ממספר מועדוני פאר אירופיים בניהם מנצ׳סטר יונייטד (מולה בלט למרות שהמשחק הסתיים בתיקו מאופס) ובורוסיה דורטמונד ולא מן הנמנע שכבר בקרוב יצטרף לאחת מהן במקביל להשתלבות בסגל של קומאן, אליו זומן לראשונה לקראת המשחקים בשבוע הבא. הכישרון קיים, בזה אי אפשר להטיל ספק.

AZ Alkmaar
credit to "AZ Alkmaar" facebook page


אוואן ויינדל

המגן בן ה-19 נולד בזאנדאם שבפרברי אמסטרדם להורים מהגרים מסורינאם ובדומה לחברו סטנגס החל לשחק בהארלם הקטנה והצטרף בגיל עשר למחלקת הנוער של אלקמאר. הוא הופיע לראשונה בבוגרים כבר בגיל 17 במקביל לעשרות הופעות במדי הנבחרות הצעירות של הולנד, שימש כמחליף בשתי העונות שלאחר מכן וקיבע את מעמדו כמגן השמאלי הבכיר של הקבוצה כבר בפתיחת העונה הנוכחית.

הוא מוסר נהדר (62 פר 90 דקות ב-88% דיוק), מרוכז וממעט לאבד כדורים (2 איבודים ב-3 משחקים בממוצע), יוצר מצבים בכדורי עומק (4.5 כדורים ארוכים מדוייקים ו-1.7 מסירות מפתח פר 90 דקות), מתגבר על שחקני היריבה גם בכדרור (1.2 מוצלחים פר 90 דקות ב-62% הצלחה), מכסה שטחים רבים וחורך את האגף השמאלי (כפי שניתן לראות במפת החום המצורפת מטה הלקוחה מ-SofaScore).

ויינדל הצעיר משפיע באופן משמעותי על משחק ההתקפה של קבוצתו גם מעמדת המגן, דוחף קדימה במסירות ותנועות עומק ובלט בצמד הניצחונות האחרונים מול פ.ס.וו וטוונטה בהם תרם 3 בישולים ו-7 מסירות מפתח ואף נבחר באחרון לאיש המשחק.

אני צופה שיתקדם בקרוב מאוד לקבוצה בכירה יותר כדוגמת פ.ס.וו או אברטון שהביעו התעניינות ויתקע יתד באגף השמאלי של הגנת האוראנג׳ כמחליפו של בלינד.

דונייל מאלן

נסיים עם הדובדבן שבקצפת, השחקן המוכח ביותר מבין אלה ברשימה וגם היחיד מבניהם שכבר שיחק בנבחרת הבוגרת.

החלוץ בן ה-20 נולד בויירינגן הקטנה הממוקמת כ-70 ק״מ צפונית לאמסטרדם להורים מהגרים מסורינאם (בדומה למרבית השחקנים המופיעים ברשימה), הוא החל לשחק בקבוצה המקומית הולנדיה וכבר בגיל תשע הצטרף לאקדמיה של אייאקס. שבע שנים אחר כך הוא נדד ללונדון והצטרף למחלקת הנוער של ארסנל, שמכרה אותו כעבור שנתיים לפ.ס.וו תמורת 600 אלף יורו בלבד.

כבר בעונתו הראשונה הוא שיחק כמחליף בקבוצה הבוגרת במקביל להופעות רבות במדי הנבחרות הצעירות של הולנד. בעונה שעברה הוא כבר רשם 42 הופעות בבוגרים, מרביתן מהספסל (31 דקות בממוצע למשחק) והיה מעורב ב-15 שערים (11 כיבושים ו-4 בישולים).

 

העונה הגיעה ההתפוצצות – 16 שערים ו-5 בישולים ב-18 משחקים, חמישייה מדהימה ב-70 דקות מול ויטסה ומעל הכל – ההשתלבות בנבחרת הבוגרת, כולל השער שקבע מהפך בגרמניה במשחק הבכורה. אומרים שלפעמים מבינים עד כמה מישהו חסר דווקא כשהוא לא נמצא – את ארבעת משחקיה האחרונים מהם נעדר מאלן בשל פציעה בקרסול סיימה פ.ס.וו ללא ניצחון (2 הפסדים ו-2 תוצאות תיקו מול לאסק לינץ, אלקמאר וספרטה רוטרדם) ועם שלושה שערי זכות בלבד.

הוא ידוע בשל חוש המיקום, התנועה ללא כדור והסיומת החדה שלו מול השער – בדיוק התכונות שמאפיינות חלוץ רחבה אמיתי. לכך הוא מוסיף גם אספקטים נוספים כמו שליטה בכדור (1.5 דריבלים מוצלחים פר 90 דקות ב-63% הצלחה), ראיית משחק (1.7 מסירות מפתח פר 90 דקות) ואיומים מחוץ לרחבה (1.5 פר 90 דקות, 3 שערים העונה) שהופכים אותו לחלוץ מגוון וקטלני יותר.

מאלן המוכשר מחוזר על ידי קבוצות קבוצות באירופה ונראה שלבחירת התחנה הבאה שלו השפעה משמעותית על מסלול הקריירה שלו (לראייה הבחירה בארסנל שעיכבה את ההתקדמות). כבר בגיל 20 הוא נכלל ברוטציית החלוצים של קומאן בנבחרת, מצדיק את מקומו בכל משחק מחדש ונראה כמועמד הבכיר להמשיך את השושלת החלוצים ואן באסטן-ניסטלרוי-פרסי. אם ירצה להגדיל את סיכויו, אולי כדאי שיבקר במשרד הפנים הקרוב לביתו וישנה את שמו לדונייל ואן-מאלן.

דונייל מאלן
credit to "PSV" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח