זבנג וגמרנו עם הפרמייר ליג – השחקנים הגדולים

// מאת אלכס שוורצר

שיעמום הקורונה הביא אותי להרכיב את ה-11 הטובים ביותר מבין השחקנים ששיחקו רק עונה אחת בפרמייר ליג + 7 שחקני ספסל

לפני שנתחיל, מספר הערות:
*בסגל לא נכללו שחקנים עבורם העונה הנוכחית היא עונת הבכורה
*השחקנים נבחרו לפי איכות הקריירה שלהם, לאו דווקא היכולת שגילו באנגליה.
*בסגל נכללו רק שחקנים ששותפו במשחקי פרמייר ליג במהלך עונה מסוימת אחת. קוודרדו למשל נפסל בגלל משחק אחד בעונת 2015/16, שוויני לעומת זאת נכלל, כי למרות שעזב את יונייטד עמוק לתוך עונת 2016/17, הוא לא הופיע באף משחק פרמייר ליג בעונה הזו.

הרכב פותח:
ה-11 הטובים בפרמייר ליג עם עונה אחת בלבד

ז'וליו סזאר
קבוצה בפרמייר ליג: ק.פ.ר
עונה בפרמייר ליג: 2012/13
סטטיסטיקה: 24 הופ', 5 משחקים על האפס
מי שעמד בשער ברזיל ב – 87 משחקים בינלאומיים מפורסם כמובן בזכות הופעותיו באינטר בה זכה ב – 4 אליפויות על המגרש (עוד אחת ניתנה בעקבות קלצ'יופולו) ובליגת האלופות בעונת 2009/10. לפני הוא שיחק בפלאמנגו, בה גם סיים את הקריירה והיה רשום אפילו בקייבו. בעונתו היחידה באנגליה הוא ירד ליגה ואחרי תקופה קצרה ב – MLS, הוא חתם בבנפיקה שם שותף ל – 3 אליפויות

מרקו מטראצי
קבוצה בפרמייר ליג: אברטון
עונה בפרמייר ליג: 1998/99
סטטיסטיקה: 27 הופ', 1 שערים, 0 בישולים
מטארצי הגיע לאברטון כבלם די אלמוני וזכור באנגליה בעיקר בזכות הכרטיסים שקיבל. אברטון שרדה ברגע האחרון והוא חזר לאיטליה כדי בהמשך הדרך לפרוץ באינטר, להפוך לגיבור גמר מונדיאל 2006 וכמובן גם שותף לאותם אליפויות וזכיה בצ'מפיונס כמו ז'וליו סזאר.

פרננדו היירו
קבוצה בפרמייר ליג: בולטון וונדררס
עונה בפרמייר ליג: 2004/05
סטטיסטיקה: 29 הופ', 1 שערים, 1 בישולים
היירו הגיע לבולטון לעונת פרישה וקבע שיא לשחקן הזר המבוגר ביותר שעורך הופעת בכורה בפרמייר ליג, שיא שנשבר לפני מספר עונות ע"י בן ארצו ברונו סאלטור. היירו כמובן הוא אחד הסמלים הגדולים של ריאל, במדיה שיחק 14 שנים וזכה ב- 5 אליפויות ו – 3 תארי ליגת האלופות, כמו כן כבש 29 שערים ב – 89 הופעות בנבחרת ספרד.
אגב בולטון באותה עונה זכתה במקום השיא שלה בעידן פרמייר ליג – 6

ונסאן קאנדלה
קבוצה בפרמייר ליג: בולטון וונדררס
עונה בפרמייר ליג: 2004/05
סטטיסטיקה: 10 הופ', 0 שערים, 0 בישולים
חברו של היירו לאותה קבוצה נפלאה של בולטון, הגיע גם הוא כבר אחרי השיא. קאנדלה שותף לזכיות של נבחרת צרפת במונדיאל 1998 ויורו 2000, אומנם בעיקר צפה במשחקים מהספסל. בשיאו שיחק 8 שנים ברומא וזכה איתה בסקודטו. אחרי שעזב את בולטון, חזר לאיטליה ושיחק עוד באודינזה, סיינה ומסינה.

כריסטיאן פאנוצ'י
קבוצה בפרמייר ליג: צ'לסי
עונה בפרמייר ליג: 2000/01
סטטיסטיקה: 8 הופ', 0 שערים, 0 בישולים
אחד המגנים הימניים הגדולים שידע הכדורגל פרץ במילאן וכבר בגיל 21 זכה בליגת האלופות והוסיף לכך שתי סקודטו במדי הרוסונרי. ב – 1996 המשיך לריאל עם קאפלו ואחרי אליפות עם המאמן האיטלקי, הוא המשיך לעוד עונה כדי לזכות גם בליגת האלופות בפעם השנייה בקריירה. הוא נפרד מריאל ב – 1999 כדי לחתום באינטר של ליפי, אך לא הפסיק לריב איתו והקבוצה לא הצליחה. בקיץ 2000 הוא הושאל לצ'לסי, אך למרבה ההפתעה לא התאקלם בלונדון. הוא אומנם כבש שני שערים בגביע אופ"א מול סנקט גאלן הקטנה משוויץ, אך הרומן עם הבלוז היה קצר ומאכזב. הוא המשיך לעוד השאלה למונאקו, לפני שהתניע מחדש את הקריירה ברומא במדיה שיחק 8 עונות וזכה בשני גביעים לפני שסיים את הקריירה בפארמה.

דידיה דשאן
קבוצה בפרמייר ליג: צ'לסי
עונה בפרמייר ליג: 1999/00
סטטיסטיקה: 27 הופ', 0 שערים, 1 בישולים
מאמן נבחרת צרפת בהווה, דידיה דשאן, הגיע לצ'לסי אחרי שלל הישגים מדהימים בכדורגל שכללו 2 זכיות בליגת האלופות, אליפויות בצרפת ואיטליה וכמובן זכיה במונדיאל ויורו כקפטן. בעונה שקדמה ליורו הוא שותף לעונה הסטורית של צ'לסי בליגת האלופות שהסתיימה בהדחה ברבע גמר לברצלונה וגם זכה בגביע האנגלי. בליגה זה נגמר במקום החמישי ובלי כרטיס לצ'מפיונס.

דשאן, צרפת
קרדיט לעמוד הפייסבוק FIFA World Cup

בסטיאן שויינשטייגר
קבוצה בפרמייר ליג: מנצ'סטר יונייטד
עונה בפרמייר ליג: 2015/16
סטטיסטיקה: 18 הופ', 1 שערים, 0 בישולים
שויינשטייגר הפך לגרמני הראשון בתולדות הקבוצה הבוגרת של השדים האדומים ונחשב לפלופ גדול של ואן חאל איתו כמובן עבד בבאיירן, שידעה מה היא עושה כשויתרה עליו בקיץ 2015 אחרי שירות של 13 שנים בבוגרים, 8 אליפויות וזכיה בליגת האלופות. שוויני כמובן הספיק גם לזכות במונדיאל עם נבחרת גרמניה, לפני שכשל קשות באולד טראפורד. הוא סבל מפציעות ואת שערו היחיד בליגה כבש דווקא לרשת האלופה המיועדת לסטר. הוא שותף גם ב – 2 משחקים בקמפיין הזכיה בגביע. מוריניו מחק מהתוכניות ולא שיתף אותו במסגרת הליגה. שוויני שוחרר במרץ 2017 ל – MLS.

כריסטיאן קארמבו
קבוצה בפרמייר ליג: מידלסברו
עונה בפרמייר ליג: 2000/01
סטטיסטיקה: 33 הופ', 4 שערים, 4 בישולים
קארמבו הגיע לצפון מזרח אנגליה כאלוף אירופה הטרי במדי נבחרת צרפת והפך לאחד הכוכבים של מידלסברו שיכלה אולי לעשות יותר ממקום 14. לפני כן הצרפתי כיכב בנאנט איתה זכה באליפות, הצטיין בסמפדוריה, לפני שהגיע לפסגת הקריירה – ריאל מדריד איתה שותף ל – 2 זכיות בליגת האלופות, אך לא הצליח לקחת אליפות. פרט ליורו הוא גם זכה במונדיאל.
אחרי עונה אחת באנגליה הוא המשיך לאולימפיאקוס שם זכה ב -2 אליפויות, הובס ע"י מכבי חיפה בצ'מפיונס ושיחק עד סוף הקריירה גם בסרבט בשוויץ ובאסטיה.

הנריק לארסון
קבוצה בפרמייר ליג: מנצ'סטר יונייטד
עונה בפרמייר ליג: 2006/07
סטטיסטיקה: 7 הופ', 1 שערים, 0 בישולים
לארסון הפציע ביונייטד בינואר 2007 בזמן פגרה בשוודיה. כצפוי הוא הפך לחביב מאוד עד מהרה על יושבי אולד טראפורד ואפשר רק להצטער שהרומן נמשך חודשיים בלבד במהלכם כבש ב – 3 טורנירים שונים – ליגה, גביע וצ'מפיונס – שער אחד כ"א.
לפני כן כמובן ידע שנים רבות בממלכה בתור סקורר מפואר בסלטיק ואחר כך לא הלך לאיבוד בין כל הכוכבים הזוהרים בברצלונה, אלא להיפך התאים את עצמו לדרישות חדשות ולעיתים תפקיד חדש במגרש, שותף ל – 2 אליפויות וזכיה בצ'מפיונס. בשנות התשעים הוא גם שיחק בהלסינגבורג (אליה חזר בקדנציה שנייה ב – 2006) ופיינורד. כבש 37 שערים ב – 106 הופעות בנבחרת שוודיה וסיים במקום השלישי במונדיאל 1994.

אנחל די מריה
קבוצה בפרמייר ליג: מנצ'סטר יונייטד
עונה בפרמייר ליג: 2014/15
סטטיסטיקה: 27 הופ', 3 שערים, 10 בישולים
יש שיגידו שהרומן הזה נועד לכישלון שכן די מריה רצה להשאר בריאל ואחר כך כיוון בקיץ 2014 לקבוצתו הנוכחית פאריז ודי נאלץ לעבור ליונייטד ברגע האחרון של חלון העברות. די מריה התלונן על כל מה שאפשר במנצ'סטר וביתו גם נשדד מה שכמובן לא תרם להתאקלמות. הוא נכנס לתאקל עם ואן חאל ואחרי הרחקה במשחק הגביע הביתי מול ארסנל, אפשר היה להבין לאן זה הולך. במקומות אחרים זה הלך הרבה יותר טוב כמובן – אליפות בבנפיקה, אליפות וצ'מפיונס בריאל. כרגע בפריז די מריה מנסה להביא את הצ'מפיונס השני קריירה שלו. מה שבטוח את יונייטד הוא מחק מהזיכרון.

אנחל די מריה, מנצסטר יונייטד
Credit to "Manchester United" Facebook page

גונסלו היגואין
קבוצה בפרמייר ליג: צ'לסי
עונה בפרמייר ליג: 2018/19
סטטיסטיקה: 14 הופ', 5 שערים, 0 בישולים
רבים מחשיבים את בן ארצו של די מריה ללוזר, שחקן שנוטה להחמיץ הזדמנויות מעולות ברגעים מכריעים, כזה שמנע ממסי זכיה במונדיאל ובכל זאת אי אפשר להתעלם מהקריירה שעושה היגואין ומיותר מ – 300 שעריו בקריירה. מדובר בסקורר איכותי ועקבי שקרע רשתות בריאל, נאפולי ובעונות האחרונות ביובה. סארי הביא את היגואין לאנגליה בינואר 2019 בתקווה לחידוש שיתוף הפעולה הפורה מימי נאפולי. היגואין התקשה להטביע את חותמו והבלוז לא ניצלו את האופציה להפוך את ההעברה לקבועה, אך אולי טוב שכך מבחינת היגואין שעכשיו יש לו את סארי ביובנטוס

ספסל:
ברנאר לאמה
קבוצה בפרמייר ליג: ווסט האם יונייטד
עונה בפרמייר ליג: 1997/98
סטטיסטיקה: 12 הופ', 3 משחקים על האפס

ג'יקה פופסקו
קבוצה בפרמייר ליג: טוטנהאם הוטספור
עונה בפרמייר ליג: 1994/95
סטטיסטיקה: 23 הופ', 3 שערים, 0 בישולים

ז'רום בואטנג
קבוצה בפרמייר ליג: מנצ'סטר סיטי
עונה בפרמייר ליג: 2010/11
סטטיסטיקה: 16 הופ', 0 שערים, 0 בישולים

דינו באג'יו
קבוצה בפרמייר ליג: בלקברן רוברס
עונה בפרמייר ליג: 2003/04
סטטיסטיקה: 9 הופ', 1 שערים, 0 בישולים

דינו באג'יו
Via FIFA World Cup Facebook page

אטיליו לומבארדו
קבוצה בפרמייר ליג: קריסטל פאלאס
עונה בפרמייר ליג: 1997/98
סטטיסטיקה: 24 הופ', 5 שערים, 6 בישולים

יון דאל תומאסון
קבוצה בפרמייר ליג: ניוקאסל יונייטד
עונה בפרמייר ליג: 1997/98
סטטיסטיקה: 23 הופ', 3 שערים, 1 בישולים

פטריק קלייברט
קבוצה בפרמייר ליג: ניוקאסל יונייטד
עונה בפרמייר ליג: 2004/05
סטטיסטיקה: 25 הופ', 6 שערים, 1 בישולים

רבים וטובים נותרו מחוץ לסגל שלי: מייקון, פליפה לואיס, סטפן ליכטשטיינר, סטיב מנדנדה (שהתלבטתי קשות אם לשים אותו בספסל במקום לאמה), בראיין לאודרופ, פיירלואיג'י קזירגי, דייגו טריסטאן זוכה בנעל הזהב מריו ז'רדל, ז'וליו בפטיסטה, לואיס אלברטו – אולי המצטיין העונה בסרייה A, טיאגו מנדש, אסטבן קמביאסו שהחמיץ בעונה אחת אליפות מטורפת של לסטר, ריקרדו קוורז'מה, קורבנות של דרוגבה בצ'לסי – מטיאה קז'מן וקלאודיו פיסארו, אפילו אנדרס ד'אלסנדרו ברשימה ותאמינו או לא, גם לשחקן שחום העור הראשון בתולדות נבחרת אנגליה, ויו אנדרסון, הייתה עונה בודדת בפרמייר ליג – 1992/93 במדי שפילד וונסדיי.

מוזמנים להציע הרכבים ומערכים משלכם בתגובות, או סתם להעלות זכרונות משחקנים ששהייתם בפרמייר ליג הייתה קצרה מאוד.

באסטיאן שווינשטייגר נבחרת גרמניה
Credit to the official
Facebook page of Die Mannschaft
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. נמרוד קדוש

    מעולה! משום מה לגמרי נעלמה לי מהזיכרון העובדה שדשאן היה בצ'לסי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח