השמש זורחת מעל הגודיסון פארק

//מאת מור שפייר

ניהול חלון ההעברות שזכה לשבחים, שיבתו של הגדול מכולם וגם ההסכם הדרקוני עם הבנק הגדול בעולם – כל אלו יכולים להצביע על פתיחתה של תקופה נפלאה מבחינת אברטון, אך האם הכחולים יוכלו לממש את הפוטנציאל?

"פעם כחול, תמיד כחול!" זו הייתה הסיסמה שזעקו כל כלי התקשורת בממלכה עם חתימתו של וויין רוני באברטון. ווין רוני בן ה-31 חוזר למקום בו הכל התחיל – הצד הכחול של ליברפול. הילד הקטן שהדהים ממלכה שלמה ועלה על הכביש לכיוון מנצ'סטר בתור חלוץ העתיד, חוזר לליברפול בתור מלך השערים הן של השדים האדומים והן של נבחרת שלושת האריות. אך למרות הרזומה הנפלא, חובת ההוכחה היא על רוני עצמו – רוני הראה יכולת פושרת למדי במדי האדומים בשנתיים האחרונות והדחתו מהקבוצה ע"י מוריניו מראה עד כמה חמור היה מצבו של החלוץ שכבש בעונה שעברה 8 שערים בלבד. עכשיו תורו של רוני לטרוף את הקלפים, לכבוש שערים בצרורות, למלא את החלל שנפער בחלק הקדמי של אברטון עם לכתו של לוקאקו ומעל הכל – להראות למוריניו שהוא הספיד את ה"וואזה" מוקדם מדי.

וויין רוני אברטון
Credit to Everton Football Club
official Facebook page

אך לא על הרוני לבדו עומד חלון ההעברות הכה מוצלח של אברטון – צוות הסקאוטינג של אברטון, בראשות קווין ריבס, הצליח להביא ארבעה שחקנים נוספים בתקופה קצרצרה של פחות מחודש, והיד עוד נטויה. לראשונה מאז חזרתו של טים הווארד לארה"ב משקיעה אברטון בעמדת השוער שלה ומביאה מסנדרלנד את מי שסומן כשוער העתיד של הכדורגל האנגלי – ג'ורדן פיקפורד בן ה-23 תמורת 28.5 מיליון ליש"ט. שחקן נוסף שהגיע לאברטון בסכום זהה הוא הבלם האנגלי-אירי מייקל קין שגדל במנצ'סטר יונייטד והעביר את השנתיים האחרונות בברנלי, בה היה לשחקן מפתח בחלק האחורי. קין ישמש ככל הנראה כמענה לפציעתו של רמירו פונס-מורי וליכולתו הירודה של הקפטן פיל ג'אגיאלקה.

אברטון הראתה שיש לה ביצועים טובים מאד גם בשוק הזרים לאחר שהחתימה את דבי קלאסן וסנדרו רמירז. קלאסן ההולנדי שגדל באחת ממחלקות הנוער הטובות בעולם, זו של אייאקס, נחשב בשנתיים האחרונות לאחד השחקנים הטובים בקבוצה. קלאסן אמנם משחק במרכז המגרש, אך את העונה החולפת סיים עם 20 שערים ו-12 בישולים כך שלדעתי מדובר באחת ההחתמות היותר איכותיות שנראו בחלון ההעברות הנוכחי באנגליה. הזר השני שנחת באברטון הוא גם תוצר של מחלקת נוער מכובדת, ה"לה מאסיה" הקטאלונית. סנדרו, שעזב את הקאמפ נואו ושיחק בעונה הקודמת במלאגה, היה לשינוי מרענן בקבוצה האפורה יחסית שנבנתה ע"י הכסף הקטארי בשנים האחרונות. למרות שפציעה בברכו השביתה את סנדרו לתקופה ארוכה, החלוץ המוכשר, שיכול לשחק בכל משבצת בחלק הקדמי, סיים את העונה עם 16 שערים – הישג נפלא כשמדובר בלה-ליגה.

אברטון רכש
Credit to Everton Football Club
official Facebook page

השאלה המתבקשת כמובן היא איך אברטון יכולה להרשות לעצמה להחתים בתוך תקופה כל כך קצרה שחקנים בשווי של כמעט 100 מיליון יורו מבלי להניד עפעף? התשובה היא שלפני מספר ימים חתמה אברטון על חוזה מימון עם הבנק התעשייתי והמסחרי של סין. החוזה הנדיב מעניק לאברטון הלוואות בשווי של כ-60 מיליון ליש"ט בעת הצורך, מה שיאפשר לאברטון גמישות כלכלית וכפי שאתם רואים אברטון לא טומנת ידה בצלחת ומנצלת את הגמישות הזו.
הכסף הסיני, הצעירים המבטיחים ו-וויין רוני אחד. העתיד באברטון נראה ורוד וכל מה שנותר מבחינת החניכים של קומאן הוא לתרגם את הפוטנציאל להצלחה ענקית.

וויין רוני אברטון
Credit to Everton Football Club
official Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח