השילוב המנצח בין ברונו פרננדש לפול פוגבה מעיר את יונייטד

// מאת רועי אורן

שתי הבעיות המרכזיות של מנצ'סטר יונייטד לפני פרוץ משבר הקורונה היו היעדר חלוץ טבעי וחוסר יצירתיות בקישור. אלו שתי הסיבות המרכזיות לכך שהיא דורגה רק באמצע הטבלה והייתה רחוקה מאוד מארבע הגדולות.

 

אילתורים בהתקפה

בקיץ שעבר מכרה מנצ'סטר יונייטד את חלוץ נבחרת בלגיה רומלו לוקקו לקבוצת הפאר האיטלקית אינטר מילאנו תמורת 73 מיליון לירות שטרלינג, אך היא לא השכילה להחתים חלוץ מרכזי במקומו. לכן, היא הסיטה את שחקני הקו מרקוס ראשפורד ואנתוני מרסיאל לעמדת החלוץ המרכזי כאשר מאחוריהם שיחקו קשרים דוגמת חואן מאטה, פול פוגבה, פרד ועוד. מבט אל הנתונים מראה שמרכוס ראשפורד כבש בסך-הכל 13 שערים ואילו אנתוני מרסיאל כבש העונה שלושה שערים, כאשר השניים היו פצועים תקופה ארוכה. בחלון ההעברות האחרון החתימה יונייטד את איגלו שהגיע מהליגה הסינית ושיחק לפני שלוש שנים בווטפורד. עדיין לא השחקן האידיאלי לסגל של סולשיאר.

הקישור של יונייטד היה אפור ברוב שלבי העונה. הוא כמעט ולא מסר מסירות מפתח ולא ייצר מצבים לחלוצים ולשחקני הקו כדי לבלבל את הגנות הקבוצות היריבות. בנוסף, לא היה קשר אחד שארגן את מרכז המגרש וניהל את המשחק מאחורה תוך כדי סיוע לשחקנים הקדמיים. לכן, בינואר האחרון החתימה יונייטד את הקשר ברונו פרננדש אשר הפך ללהיט בקרב אוהדי יונייטד מהרגע הראשון. לפורטוגלי יש עד היום ששה שערים ושבעה בישולים ונראה שיש בעל בית במרכז המגרש. מאז שפרננדש במגרש יונייטד צברה 21 נקודות מ-27 אפשריות ויונייטד חזרה בגדול להיאבק על מקום בליגת האלופות בעונה הבאה.

עם החזרה למגרשים בפגרת הקורונה, מקבל פרננדש שותף חדש במרכז המגרש. מדובר בקשר נבחרת צרפת פול פוגבה ונראה כאילו השניים משלימים האחד את השני. על פי המערך של אולה גונאר סולשיאר, פוגבה ממוקם כקשר אחורי, כאשר פרננדש משחק לפניו בקישור הקדמי (אך הם יכולים גם להחליף מקומות בקישור). הנתונים מראים שכאשר השניים נמצאים על המגרש יונייטד כמעט ולא סופגת והיא מייצרת הרבה מצבי הבקעה. כך למשל, במשחק הבית מול ברייטון, שהסתיים בנצחונה המוחץ של יונייטד 3:0, פוגבה בישל שער לפרננדש והוא זה שניהל את מרכז המגרש, בעוד הקשר הפורטוגלי שיחק בעמדה קדמית יותר. במשחק הניצחון מול בורנמות, פרננדש היה דומיננטי יותר בניהול המשחק (דבר שבא לידי ביטוי בשני בישולים ובכיבוש שער בבעיטה חופשית). חשוב לציין כי שני הקשרים הם חברים טובים גם מחוץ למגרש (דבר אשר בא לידי ביטוי בכך שפוגבה, למרות שהיה פצוע, עזר לפרננדש להתאקלם אצל "השדים האדומים").

פרננדש, פוגבה, חדר הלבשה
Credit: Manchester United Official Facebook Page

 

החשש הגדול היה שבגלל שמדובר בשני קשרים התקפיים יונייטד תהיה פגיעה מאחור ותספוג הרבה שערים. הפתרון בא בעקבות שיפור ביכולתו של הקשר הסרבי נמניה מאטיץ'.

בתחילת העונה היה מאטיץ' קשר כבד ומסורבל שלא הצליח להחזיק את מרכז המגרש (מה שהפך את יונייטד לקבוצה פגיעה מבחינה הגנתית).
ניתן לראות כי בתחילת העונה לא הצליחה מנצ'סטר יונייטד להתמודד במשך תקופה ארוכה מול יריבות שלחצו אותה ולא נתנו לה לפתח את המשחק המהיר אליו היא מורגלת. דווקא השילוב המפתיע בין שני הקשרים ההתקפיים שנחשבים גם לשחקנים עם ראיית משחק גבוהה ומסירה מדוייקת שיפר מאוד את יכולתו של מאטיץ', אשר חזר להיות "הגרזן במרכז המגרש" כפי שהוא היה בצ'לסי והדבר מקשה על קבוצות יריבות ליצור מצבי הבקעה מול השער שעליו מגן השוער הספרדי דויד דה-חאה.

נכון לעכשיו מנצ'סטר יונייטד ניצבת בפני שלוש חזיתות: לסיים באחד מארבעת המקומות הראשונים כדי להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה הבאה, לזכות בגביע האנגלי בו היא תשחק בחצי-הגמר באמצע חודש יולי מול צ'לסי באצטדיון "וומבלי" בלונדון ולהתקדם כמה שיותר בליגה האירופאית שתחודש בתחילת חודש אוגוסט. אם היא תמשיך ביכולת הזאת, היא תעמוד בשלוש המשימות.

סולשיאר, ברונו פרננדש, מנצסטר יונייטד
Credit to "Manchester United" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח