השדים אכלו ק״ש

/מאת רועי זגה

זה לא סוד שהפועל תל אביב נמצאת בעיצומה של אחת העונות הקשות ביותר בשנים האחרונות, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה פיננסית. את העונה המסויטת הזו ניתן לאפיין בעיקר דרך מפגשים מול קבוצה אחת – ולא, היא לא מכבי ת״א, חיפה או ביתר, אלא דווקא עירוני ק״ש. בסופו של דבר, המפגשים עם הקבוצה הסימפטית מהצפון מספרים את סיפור העונה של השדים האדומים.

ראשית, במחזור הרביעי של העונה, נפגשו הקבוצות באצטדיון המושבה בפתח תקוה, שמשמש כבית הזמני להפועל תל אביב במהלך השיפוצים בבלומפילד. הפועל תל אביב הגיעה למשחק לאחר בצורת של כ-580 דקות ללא שער זכות. הקבוצה הצפונית עלתה ליתרון בדקה ה-11 משער עצמי של בלם הפועל (שכבר הספיק להיחתך בינואר) מרקו סימיץ׳ המונטנגרי ואז הבליץ החל – שלושה שערים אדומים ב-9 דקות – 35׳, 40׳, 44׳ – שנכבשו על ידי אלטמן, שוינפלד ושובשיץ׳ כאשר רק אחד מהם נשאר עוד בקבוצה וגם הוא (אלטמן) לאחר שכשל בהליך בוררות כנגד המועדון וניסה לעזוב לפנאתנייקוס היוונית. כצפוי, אפשר לומר, קריית שמונה חזרה למשחק משערים של אנדוסאל (שעוד הספיק לעבור להפועל, לכבוש במדיה ולהיחתך) ושלומי אזולאי הקשר.

לאחר המשחק, ואיבוד היתרון המשמעותי, עברה הקבוצה זעזוע ראשון מני רבים, כשאלי גוטמן ביקש לעבור לעמדת המנג׳ר ומינה תחתיו את גיא לוזון, בטענה ש"זו לא קבוצה של אלי גוטמן, אלא קבוצה שמתאימה יותר לגיא לוזון". משחק הבכורה של לוזון היה בדרבי, שבדיעבד תוצאתו ההיסטורית (5-0 לצהובים) רמזה על העונה העגומה שבדרך.

עמרי אלטמן הפועל תל אביב2
קרדיט לדף הפייסבוק "Hapoel Tel Aviv FC – מועדון הכדורגל הפועל תל אביב"

המשחק השני הגיע כארבעה חודשים לאחר מכן, במחזור ה-17. המשחק התקיים ביום חמישי במסגרת מחזור אמצע שבוע ורק ממבט על הסגל איתו הגיעה הקבוצה למשחק ניתן היה להבין עד כמה המצב של הפועל החמיר במהלך החודשים הספורים שעברו – 7 שחקני בוגרים בלבד בסגל (!!) מתוכם גם צליל חתוכה, השוער המחליף ואוסטוינד שהצטרף במהלך אותו שבוע. המצב המקצועי הקשה הגיע בעקבות מצב פיננסי איום ונורא – הקבוצה הלכה להקפאת הליכים וצברה חובות רבים, ובעקבות כך נדרשה לשחרר שחקנים רבים ואף לקצץ בשכר לאלה שנשארו. ראוי לציין גם שזה היה משחקו האחרון באדום של המאמן גיא לוזון (שהספיק לסרב לבית״ר ולחתום בצד הירוק של הכרמל), לפני שמנחם קורצקי החליף אותו.

המשחק, שעל הנייר יחסי הכוחות בו היו משמעותית לטובת הצפוניים בביתם, הסתיים בתוצאה הסולידית 2-1 לק״ש, כשלהפועל כובש שוינפלד באחד ממשחקיו האחרונים באדום (לפני המעבר ליריבה העירונית), מבישול של איציק שולמייסטר המגן השמאלי הצעיר והנהדר.

הפועל תל אביב הפועל באר שבע מחזור 2
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של הפועל תל אביב

עברו כחודשיים נוספים, ובמחזור ה-27 הקבוצות נפגשו שוב בצפון. הפעם לאחר הורדת 9 הנקודות לאדומים בעקבות הליכה רשמית לפירוק, רכישת הקבוצה על ידי קבוצת ניסנוב ורכישת שחקנים רבים – בניהם: ביטון, תמוז, הירש, צ׳יבויקה, ברשצקי, אנדוסאל, סיטון, משומר, אוסטוינד, בנבנישתי, גנדה ואבו-זייד.

הקבוצה המתחדשת, שבעקבות עונש הורדת הנקודות הייתה תקועה במקום האחרון כמעט חודשיים, ולאחר ארבעה מחזורים רצופים ללא ניצחון – חזרה פעמיים מפיגור עם צמד נהדר של מוטי ברשצקי הצעיר שהגיע מהלאומית מהפועל רמת-גן, והפכה פיגור לניצחון משער של ג׳ון צ׳יבויקה – הזר המושמץ שנכנס כמחליף. זהו המשחק הראשון העונה שבו הפועל הפכה פיגור לניצחון והפעם הראשונה מאז המחזור הרביעי (שכבר הוזכר בכתבה) שהיא כובשת 3 שערים במשחק. בעקבות הניצחון במשחק הקבוצה עלתה זמנית מאז הקו האדום מזה זמן רב, וגם בעקבות הצמד של ברשצקי הצעיר, שבהמשך גם נבחר לשחקן המחזור, האוהדים החלו להאמין שאולי זה עוד יכול לקרות, והקבוצה תוכל להישאר כנגד כל הסיכויים.

הפועל תל אביב
Credit to "Hapoel Tel Aviv FC" Facebook page

לסיכום, על ידי סקירה של מצב הקבוצה האדומה מתל אביב בראיה של משחקיה מול הפועל קרית שמונה, ניתן לראות את התהליך שעברה הפועל ת״א במהלך העונה המשמעותית הזו ואפשר בהחלט לקוות לסיום חיובי ולהישארות הירואית של השדים האדומים בליגת העל.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח