השבלונה של רוני לוי

"שבלונה מאפשרת לעשות שימוש חוזר ולייצר במהירות הבזק את אותו עיצוב" (ויקיפדיה)

במבחן הרישמי הראשון של מכבי חיפה החדשה לא הייתה שום בשורה. וזה בעצם כל הסיפור. אחרי שנה בתפקיד ושתי הזדמנויות לבניית הקבוצה, אחרי מחנה אימונים שהגדיר כ–"מוצלח מאוד, אני מרוצה מהגישה של השחקנים, ורואה שינוי משמעותי מהשנה שעברה", רוני לוי לא סיפר לנו שום דבר חדש. נהפוך הוא, הוא היה תקוע בשבלונה של 4-5-1, במשחק ביתי מול יריבה נחותה מאירופה בו צריך להשיג יתרון משמעותי. איזו סיבה הייתה לפתוח עם נטע וגארי בצוותא במשחק שכזה? איך יכול להיות שבכל התקפה היו ברחבת היריב 2.5 שחקנים בירוק? ראינו אתמול מכבי חיפה אנמית, שפרט למצב אחד אמיתי של גילי ורמוט וגול שנפסל, לא הגיעה לשום דבר מול יריבה נחותה. הצורך בקלינקה און לפתרון אין אונות של קבוצה ולא יחידים מעולם לא הדהד יותר.

על אף כל מה שכתוב בפסקה הקודמת אני מעריך מאוד את רוני לוי. הקבלות שלו לא משאירות הרבה מקום לביקורת, אבל בתחום היצירתיות רוני טרם הוכיח את עצמו – וכאן הוא יצטרך להתעלות, כי ללא יצירתיות הוא יסיים את תפקידו במחזור העשירי. זה עד כדי כך פשוט. אז איך יוצאים מהשבלונה?

Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

ברור לכל הדיוט שהבעיה בהתקפה. ואם דנים בהתקפה נתחיל בחוד. רוקאבציה הוא רכש מבטיח, אבל הוא הרבה פחות אפקטיבי מגליינור פלט כחלוץ 9 בודד. בקבוצה כמו מכבי חיפה, שמחזיקה רוב הזמן בכדור ולא מתבססת על מתפרצות, רוקאבציה צריך עוד חלוץ לידו או לשחק בכנף. הנגיעות שלו לא מספיק טובות ולא משחררות צווארי בקבוק בהתקפה כמו במקרה של פלט. רוני בחר להישאר באותה שיטה עם שחקנים שפחות מתאימים וזה עלה לו בכיבוש שער אחד בלבד במשחק בית מול קבוצה נחותה.

נעבור לקישור. במערך שרוני מתעקש עליו, אוברניאק הוא השחקן הכי חשוב בהתקפה. הוא הקשר המרכזי שאמור לאיים מרחוק, לספק כדורים מתוחכמים פנימה ולחלץ כדורים בלחץ. ממה שראינו ממנו עד כה, אוברניאק לא מתאים לציפיות הללו. רוני אוהב את המשמעת הטקטית שלו, אבל עליו לצאת מהשבלונה ולנסות שם שחקן כמו מוגרבי (שהתרגש אתמול וקצת ניסה יותר מידי) שיודע לשחק לעומק וליזום בלי הפסקה. חוסר התפקוד ההתקפי של מרכז הקישור מעלה געגוע עז לחן עזרא. אותו שחקן שהצטיין רק בגארבג' טיים ומכבי  חיפה לא הצליחה להוציא ממנו בעצם שום דבר אמיתי, הולך לפרוח אצל גוטמן. אתם מוזמנים לקטול אותי בסוף העונה, אבל עזרא הולך להיות בנבחרת העונה בסוף השנה והוא מתאים כמו כפפה לעמדה המרכזית היצירתית בקישור בקבוצה שמתיימרת לכבוש הרבה שערים. רוני לא ידע לצאת מהשבלונה ולחבק אותו בד בבד עם הרצון לזרוק את כל היתר ש"אינם מחויבים". חשוב לציין כי השחרורים הרבים של רוני היו במקום. אם לצטט ראשי ממשלה אחרי כל קיץ: עזיבת בניון הייתה "מהמוצדקות שידענו", אך רוני היה חייב לנהוג אחרת עם עזרא. לחבק אותו ולהפוך אותו לבורג המרכזי בקישור במקום לחפש שחקנים בנרות כל הקיץ.

נעבור לחלק האחורי של הקישור בו מכבי חיפה סבלה אתמול מעומס יתר. רוני לא יצא מהשבלונה של גרזן מאחורה + נטע לביא, אבל התפקוד של קגלמאכר היה מיותר אתמול. הוא לא היה משמעותי בהנעת הכדור, לא איים כלל על השער פרט להזדמנות מקרית בכדור קרן ולא הייתה לו עבודת תיקולים רלוונטית. הוא נראה לא מחובר, והיה עדיף שיפתח כבלם במקום אבו-עביד חסר הניסיון.

אפרופו שחקנים מיותרים, איסמעיל ריאן היה חייב לקבל אתמול יותר דקות. השחקן אחרי עונת השתלבות טובה בבוגרים, צבר בטחון, מלא תשוקה למשחק וכל דקה שהוא לא על המגרש העונה היא בזבוז בוטה של המשאבים שמשקיע יענקל'ה בכפר גלים. אם אין לו מקום בכנפיים הוא חייב לשחק כמגן ימיני – בליגה כמו שלנו, עם יכולת ההגבהה בתנועה שלו, שהיא מהטובות שראינו כאן, איסמעיל יפרח. אבל כדי שזה יקרה רוני יצטרך להשתחרר מהשמרנות שלו ולצאת מ.. נכון השבלונה.

Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח