הספינה מתייצבת. אל תטביעו אותה.

אני לא שותף לקריאות ב – 24 השעות האחרונות של "מיטב פרשנינו" מקטן ועד שרף, לפטר את הצוות המקצועי של מכבי חיפה. זה מביך ומתמצת את כל מה שרקוב בכדורגל שלנו.

מעבר לזה שלא שולחים מאמן הביתה אחרי ארבעה מחזורים עם קבוצה חדשה (ולא, רדיו חיפה, אי אפשר להשוות 18 משחקים של רוטן ל – 18 משחקים של לוזון, רוטן עבר ארבעה משחקי ליגה עם הקבוצה שהוא בנה. לוזון כמעט הוריד ליגה קבוצה שהוא בנה בחצי עונה), לא שולחים מאמן הביתה שסוף סוף מתווה דרך מקצועית במכבי חיפה: מלמד אותה הנעת כדור, מייצר היררכיה ברורה בסגל, ומשלב 6-7 שחקני בית בכל משחק ליגה. במאני טיים.

פרד רוטן, מכבי חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה

הייתי אתמול בסמי עופר. אחרי הרבה זמן. היה לי חשוב לראות אם ניצני האופטימיות שהיו לי אחרי שלושה מחזורים מקבלים אחיזה במציאות. אחרי המחצית הראשונה אמרתי לאבא שלי שלא יודע כמה יגמר כאן, אבל אני מבסוט שעשינו את הדרך הארוכה והגענו לאצטדיון. ראיתי את 45 הדקות הכי טובות של הקבוצה שאני זוכר בחמש שנים האחרונות. אמצע אגרסיבי, לחץ גבוה, התלהבות, לחץ בלתי פוסק של החלוץ, מצבים קורצים, הנעת כדור מול קבוצה שמנסה כביכול להסתגר, שחקן אמצע שנראה (עד כה אמנם) בינגו רציני, הפעלות נכונות של מאבוקה, ושישה מצבים לגול שאחד מהם הפך לשער.

ההחלטה של רוטן להמשיך עם אותו הרכב שלא הרשים נגד בני יהודה מלמדת שהוא קורץ מחומר אחר. הקיבעון והבהירות הזו לגבי מי מקבל את הקרדיט כל כך חשובה לשחקן כדורגל והמאמן משדר לצעירים האלה שהוא מאמין בהם. והם כן משחקים, גם בשבילו, בניגוד לכל הפרשנים המביכים שטוענים שהם לא מצליחים להבין מה הוא אומר בגלל שיש לו ש' שורקת.

במבחן התוצאה אנחנו לא עומדים. 30 אחוז הצלחה אחרי ארבעה מחזורים, ו – 4 נקודות מתוך 12 אפשריות ו – 9 שהיינו אמורים לקחת (לא כולל מכבי ת"א בחוץ) זה מעט מידי. אבל אסור למועדון הזה להתבלבל. שני ההפסדים היו אחרי שנשארנו בעשרה שחקנים. התיקו היה במשחק חוץ נגד קבוצה שהיא כבשה שחורה כבר יותר מידי זמן. אי אפשר לתקן הכל בארבעה מחזורים. אחרי ארבעה מחזורים מסתכלים על יכולת, על דרך, על יציבות, ואת זה יש ויש. אם מאבוקה לא יוצא אתמול במחצית יכול להיות שהיינו מכריעים את המשחק לפני האדום.

אין ספק שיש בעיות. שריר ניהול המשחק של רוטן לא מספיק חזק. הוא מבצע שינויים ומגיב מאוחר למה שקורה. אבל תנו לו קרדיט שהוא ילמד. הוא חיבר כאן קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה. וזה המון. גם הקריסה הפיזית אחרי הדקה ה- 60 לא מובנת. הקבוצה שיחקה בקצב גבוה מאוד והיה נראה שאין אוויר לאזולאי וסולליך להמשיך בקצב הזה. גם לזה יימצאו פתרונות. תוך כדי תנועה, תוך תשלום שכר לימוד כמו אתמול, אבל בלי יציבות של המערכת והכלה של מה שקורה לא נגיע לשום מקום.

אם אני יענקל'ה שחר, אני מגיע לכפר גלים, לוחץ את הידיים ומחבק את כל השחקנים על ההופעה אתמול. יענקל'ה לא ראה כזה כדורגל מהקבוצה שלו בחצי הראשון כל כך הרבה זמן. אם אני יענקל'ה אני מוציא הודעה שאלאך ורוטן חתומים לעוד שנתיים ושכולם יקפצו. כאן בונים, והיסודות טובים, אז אל תפריעו לנו בבקשה.

מכבי חיפה מכבי פתח תקווה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח