הקרב על לונדון – לקראת צ'לסי טוטנהאם

// מאת בן הנל

ביום ראשון הדרבי הלונדוני יפגיש את הקבוצות הכי לוהטות כרגע בפרמייר ליג. מצד אחד, צ'לסי המוכשרת של פרנק למפארד, שסופסוף מחברת רצף ניצחונות ומממשת את הפוטנציאל הגלום בה ומצד שני, טוטנהאם המשתפרת והלוהטת של ז'וזה מוריניו, שלא מפסיקה לנצח ותפסה את המקום הראשון בתום המחזור התשיעי בפרמייר ליג. מדובר במשחק בין שתי הקבוצות עם ההתקפות הכי פוריות בליגה, כך שאפשר לצפות לשערים.

צ'לסי, קאי האברץ
Credit to "Chelsea Football Club" Facebook page

נתחיל מהצד הכחול של לונדון. לאחר פתיחת עונה זגזגנית בליגה, בין היתר בשל שטויות של קפה בשער, הקבוצה של רומן אברמוביץ' מתחילה להראות את הפוטנציאל הטמון בה.

בשער אדוארד מנדי מראה לכולם למה הוא ראוי להיות השוער הראשון של צ'לסי, כשספג שער אחד בלבד בפרמייר ליג. ההגנה מורכבת מקורט זומה הנהדר, שיודע גם להבקיע וגם להגן, וטיאגו סילבה הוותיק עתיר הניסיון, שהשתפרו מאוד מפתיחת העונה לאחר מופע הבלהות מול ווסט ברומיץ' במחצית הראשונה, ובנוסף על צמד הבלמים רשום ארבעה שערי ליגה (שלושה לקורט זומה ושער אחד לסילבה). גם המגנים ריס ג'יימס ובן צ'ילוול (שגם הם כבשו שלושה שערים במצטבר) תורמים את חלקם.
צ'ילוול מספק את הסחורה מאז מעברו מלסטר סיטי, ומצטיין הן הגנתית, והן התקפית, וריס ג'יימס חולק בהצלחה את המקום בהרכב כשהוא ממלא את מקומו של הקפטן, סזאר אספיליקווטה.

בקישור המגוון של הבלוז ניתן למצוא את אנגולו קאנטה, שתמיד מחלץ כל כדור ואחראי למעבר מהגנה להתקפה, את מתאו קובאצ'יץ', שמוסר הרבה מאוד מסירות מדויקות אשר מובילות להתקפות נהדרות, מייסון מאונט הנפלא השתפר משמעותית, ואף על פי החמצת פנדל מכרעת מול טוטנהאם בגביע הליגה, הוא מקבל אשראי בהרכב צ'לסי, ומחזיר לפרנק למפארד, שאימן את מאונט גם בדרבי קאונטי, ובענק. גם ז'ורז'יניו האיטלקי הוא אופציה לגיבוי של פרנק למפארד, ובנוסף להיותו פנדליסט מדופלם, הוא ידוע ביכולת טכנית מרשימה.

 

אבל החלק הבאמת מיוחד של צ'לסי הוא ההתקפה. מאוליבייה זי'רו, שתמיד מסוגל להבקיע שערים בנגיחה כמחליף, ועד טימו וורנר, הסקורר הגרמני, שמספק קבלות למרות פתיחה לא קלה, ויש לו כבר ארבעה שערים בפרמייר ליג. חכים זייש, הקוסם המרוקני, שמענג אותנו עם הגאונות שלו בכדור מספק גם הוא את העניינים ובענק לאחר חזרתו מהפציעה, תמי אברהם נכנס מצויין לכושר, ואסור לשכוח את קאלום הדסון אודוי הפעלתן באגפים. פרט לכריסטיאן פוליסיץ' הפצוע, צ'לסי תהנה מסגל מלא וטרי למשחק, שיהיה מבחן אופי רציני לבלוז, שכשלו לנצח עד כה את ליברפול ומנצ'סטר יונייטד.

שחקן המפתח של צ'לסי: טימו וורנר. החלוץ הגרמני הוא מלך השערים של צ'לסי עם שמונה כיבושים, וגם אם יש משחקים שבהם הוא לא במיטבו, הוא מצליח לתרום. מול טוטנהאם הכוחנית, וורנר יצטרך להיות בשיאו כדי לנשל את היריבה העירונית מהמקום הראשון.

חמש עובדות שלא ידעתם לקראת הדרבי מהצד של צ'לסי

* צ'לסי החזיקה ברצף של 16 שנה ללא הפסד לטוטנהאם בליגה.
* מלך השערים של צ'לסי במשחקי הדרבי הוא ג'ימי פלוייד האסלביינק (אחיינו הוא נייג'ל מבני סכנין), עם 12 כיבושים.
* צ'לסי הייתה זו שהעניקה ללסטר את תואר הפרמייר ליג בעונת 2015-16 לאחר שחזרה מפיגור כפול מול… טוטנהאם.
* צ'לסי הרסה לטוטנהאם במשחקה הראשון של טוטנהאם באצטדיון וומבלי, כשהבלוז ניצחו 1-2, מצמד של מרקוס אלונסו.
* ג'ימי גריבס האגדי, מלך שערי טוטנהאם בכל הזמנים, פרץ לתודעה במדי צ'לסי במדיה כבש מאזן מטורף של 124 שערי ליגה ב-157 משחקים.

טוטנהאם, סון, קיין
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page

התרנגולים של ז'וזה מוריניו שואפים להצהיר כוונות שלישית במספר מול יריבה גדולה, אחרי שכבר ניצחו בגדול את הקבוצות ממנצ'סטר. הספרס אומנם לא כובשים בכמויות במשחקים האחרונים, אבל דרך כדורגל זהיר, איכותי ויעיל, יש גם תוצאות.

בשער ניצב כמובן הוגו לוריס, שספג רק שער אחד בארבעת משחקי הליגה האחרונים. מאט דוהרטי שהגיע מוולבס פתח בצליעה, אבל לאט לאט התרגל לסגנון של מוריניו וגם בישל את שער הניצחון להארי קיין מול ווסט ברומיץ', כשטובי אלדרווירלד משתף פעולה בצורה מצויינת עם אריק דייר, רק שלרוע מזלו של הבלגי, הוא נפצע ולא ישחק מול צ'לסי, כשמי שעשוי להחליפו הוא ג'ו רודון, הבלם הוולשי הצעיר, שנרכש מסוונסי בדדליין דיי. בצד השמאלי של ההגנה, יש את סרחיו רגילון, מגן הסופה שהגיע מריאל מדריד, והתאקלם מעולה לפיזיות של הפרמייר ליג, ועל שמו רשומים כבר שלושה בישולים בכדורגל האנגלי.

מאחורי צמד הצרפתים, מוסה סיסוקו שמאופיין בפיזיות חזקה, וטונגי אנדומבלה שעומד בהצלחה במבחן העונה השנייה, ממוקם פייר אמיל הוייבירג. רבים מאוהדי טוטנהאם הרימו גבה עליו תחילה, אבל הוייבירג מראה שהוא בהחלט מתאים לרמות של טוטנהאם, עם סגנון שתואם את מוסא דמבלה, ששיחק בטוטנהאם שש וחצי עונות, הוא מספק כדורים ארוכים אלגנטיים, אחד מהם הסתיים בבישול גאוני לסרג' אורייה מול מנצ'סטר יונייטד. גם ג'ובאני לו סלסו, שכבש מול סיטי, והארי ווינקס הם אופציות. דלה עלי המצורע כנראה שוב לא יהיה בסגל.

 

ההתקפה של טוטנהאם היא אחת המגוונות בליגה, ביחוד לאחר שובו של גארת' בייל, שיהווה תיגבור התקפי מרשים ביותר, ברשימת גיבוי מרשימה שכוללת את קרלוס ויניסיוס, ותחרות על ההרכב בין סטיבן ברחוויין ללוקאס מורה, וכמובן, איך לא, הצמד האימתני, סון והארי קיין, שעל כל אחד מהם רשום מעורבות של 16 שערים, והם אחד הצמדים הפוריים בהיסטוריית הפרמייר ליג, כשבישלו אחד לשני לא פחות מ-29 שערים.

שחקן המפתח של טוטנהאם: פייר אמיל הוייבירג. בחירה קצת הזויה בלשון המעטה, אבל מול צ'לסי זה יהיה מבחן רציני לקשר הדני של טוטנהאם, שעד כה הצטיין מאוד במעבר בין ההגנה להתקפה, הרבה למסור מסירות מדוייקות, ולראייה 75% מהשערים של טוטנהאם עברו דרך הוייבירג, שזה נתון חסר תקדים. אם הוייבירג יהיה בכושר, הוא בהחלט עשוי לעשות צרות לקישור ולהגנה של צ'לסי.

חמש עובדות שלא ידעתם לקראת הדרבי, מצד טוטנהאם

* מלכי השערים של התרנגולים בכל הזמנים במשחקי הדרבי הם בובי סמית' וקליף ג'ונס, כל אחד מהם עם 11 כיבושים.
* טוטנהאם סבלה מרצף של 28 שנים ללא ניצחון מול צ'לסי בסטמפורד ברידג', עד שניצחה את צ'לסי 1-3 באפריל 2018, במשחק שלמעשה הרחיק את צ'לסי מליגת האלופות וקירב את טוטנהאם להעפלה.
* טוטנהאם אומנם לא ניצחה את צ'לסי 16 שנים בליגה, אבל בין לבין, ב-2002 היא מחצה אותה 1-5 קטלני בחצי גמר גביע הליגה.
* טוטנהאם מנעה מצ'לסי בתחילת 2017 לשבור שיא שהיה אמור לעמוד על 14 ניצחונות רצופים. דלה עלי עצר את הרצף על 13 עם צמד. הרצף בהמשך נשבר על ידי מנצ'סטר סיטי וליברפול, שהגיעו ל-18 ניצחונות רצופים כל אחת.
* במשחק גביע הליגה העונה בין טוטנהאם לצ'לסי, אריק דייר הלך להשתין באמצע המשחק. מזל שלא חטף גול באמצע (-: .

 

אז מה יהיה?

מדובר במשחק בין שתי קבוצות מאוד אטרקטיביות, בין אם זה בהתקפה המסודרת של פרנק למפארד ובין אם זה במשחק המשופר פלאים של ז'וזה מוריניו. אני מאוד נהנה לראות את שתי הקבוצות האלה.

אני רואה משחק מאוד צמוד ושקול. מדובר בשתי קבוצות שרוצות להוות איום משמעותי על אליפות הליגה, ויודעות שכל נקודה היא קריטית בדרך. אני מעריך שצ'לסי תשלוט רוב הזמן במשחק בהחזקת כדור וגם תצליח להבקיע שער, אבל לדעתי טוטנהאם של ז'וזה מוריניו שוב תפתיע, בזכות צמד העל שלה בהתקפה. אני מהמר על 1-2 לטוטנהאם שישאיר את הספרס במקום הראשון. הולך להיות דרבי לונדוני חם!

מוריניו, טוטנהאם
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח