הקרב על האלופה השנייה בלה ליגה

// מאת ספיר אברהמי

עם ניימאר או בלעדיו, ביום שישי ב-22:00 תפתח הלה ליגה לעונת 19/20 באופן רשמי במשחק בין ברצלונה לאתלטיק בילבאו, שתיים מתוך שלושת הקבוצות היחידות שמעולם לא ירדו מהליגה הספרדית הבכירה (בנוסף לריאל מדריד).

הליגה הספרדית, מהליגות הפופולאריות בעולם, חוזרת לאחר עונה חד צדדית יחסית במירוץ האליפות, בה ברצלונה הייתה בטוחה מאוד במקום הראשון למעט שלושה מחזורים בלבד (1,2,13) ועם הפרש של 54 שערים, במרחק 11 נקודות מסגניתה – אתלטיקו מדריד.

מסי קוטיניו
מסי וקוטיניו. עוד אליפות לקטלונים. Via La Liga Facebook page

כמו בכל עונה, גם השנה יפתח הדיון – האם מדובר בליגה הטובה בעולם או שמא ליגה בה הצמרת נשלטת באופן מוחלט על ידי שלושת הבכירות באופן חסר עוררין, בלי שום סיכוי לסיפור אנדרדוג מעניין דוגמת לסטר בפרמייר ליג.

השנה לא נראה שההצגה תהיה שונה. ברצלונה התחזקה גם הקיץ עם שחקנים כמו גריזמאן ודה יונג שמצטרפים לאסופת שחקנים מהשורה הראשונה, ואם אכן תשלים רכש נוסף בדמות ניימאר, בארסה לא תשאיר הרבה סיכוי למתמודדות. הקבוצה שזכתה ב-8 מ-11 האליפויות האחרונות, פייבוריטית לעשות זאת שוב, למרות התלכיד המעניין באתלטיקו והרכש הנוצץ בדמות הזארד בריאל, יסלחו לי המדרידאים משני הצדדים.

 

העניין האמיתי מהלה ליגה צפוי דווקא ממרכז הטבלה, בעונה שעברה, ההפרש בין המקום הרביעי שמוביל לשלב הבתים בליגת האלופות ובין המקום השמיני שלא מוביל לאף מקום, עמד על כשמונה נקודות בלבד. הדרמה הגדולה הגיעה במחזור האחרון, בו ולנסיה עברה את חטאפה האנדרדוגית בדרך למקום הרביעי על חשבונה.

לפיכך, בטור זה נעסוק דווקא ב-"אלופה השנייה" בלה ליגה, זאת שתסיים מעל שאר הקבוצות שהן לא שלושת הגדולות. הקרב על המקום הרביעי צפוי להיות מסקרן מאוד, ואלו הקבוצות שמובילות בדרך לשם:

ולנסיה – הקבוצה שהגיעה למקום הרביעי בשתי העונות האחרונות ומחזיקת הקופה דל ריי בעונה החולפת, עשתה רכש מעניין הקיץ לאחר שנפרדה בין היתר מרודריגו שעבר לאתלטיקו. הקבוצה הצליחה לצרף את מקסי גומס, למורת רוחם של ווסטהאם ולהתחזק בעמדת השוער עם ג'ספר סילסן שהגיע מבארסה, לצד החתמות נוספות, שנועדו בעיקר לעיבוי הסגל ושמירה על מרבית הסגל. ולנסיה היא המועמדת המובילה לשמירה על המקום הרביעי.

ולנסיה, חגיגות, מרסלינו
Credit to "Valencia CF" Facebook page

סביליה – הקבוצה שהגיעה למקום השישי בעונה שעברה מגיעה לעונה חדשה עם המון ציפיות שנתמכות בהגעתו של יולן לופטגי לעמדת המאמן ומונצ'י שחזר לתפקיד המנהל המקצועי. אלה הביאו רכש רב שמוערך בלא פחות מ-134 מליון אירו שהתפרסו על כ-14 שחקני רכש.

הקבוצה שנפרדה משני נכסיה הגדולים – וויסאם בן ידר, שעבר למונאקו לאחר שכבש 30 שערים בכל המסגרות בעונה שעברה ופאבלו סראביה, שעבר לפסז' לאחר שכבש 23 שערים בכל המסגרות בעונה שעברה – החתימה רכש שבנה בעצם קבוצה חדשה לגמרי, עם המון שחקנים שיכולים לעשות שינוי משמעותי, ביניהם גם מיודענו מונאס דאבור, שיגרום ללא מעט בתים ישראלים לצפות במשחקי הקבוצה.

הפרוייקט של לופטגי ומונצ'י הוא אחד המסקרנים, אם לא הכי מסקרן, בלה ליגה וכל דבר חוץ מהעפלה למסגרת אירופית ייחשב ככישלון חרוץ.

מונצי, סביליה
מונצ'י. חוזר עם פרויקט מעניין בסביליה.
Credit to "Sevilla FC" Facebook page

אתלטיק בילבאו – לאחר שבעונה שעברה סבלה מפתיחת עונה גרועה שכמעט הובילה אותה לליגה השנייה והוציאה אותה ממועדון הלא יורדות, בילבאו ניצלה והגיעה בסופו של דבר למקום 8 לאחר שיפור משמעותי בחצי השני לעונה.

בילבאו למעשה לא עשתה שום רכש הקיץ, והסיכוי שלה להגיע למקום 4 הוא הנמוך ביותר מבין השלושה שצוינו. ההחתמה המשמעותית ביותר של הקיץ הייתה של אינאקי וויליאמס שחתם על חוזה חדש בקבוצה שבעצם מבטיח שיישאר שם בשנים הקרובות. עם הגנה יחסית חזקה, במידה ואתלטיקו תצליח לשפר את היכולת מול השער (41 שערים בעונה שעברה), היא עשויה להפריע מאוד לולנסיה וסביליה בקרב על המקום הרביעי.

אין ספק שכולם יעקבו אחר קרב האליפות האמיתי בלה ליגה, אבל כשאתם מתלבטים במה לצפות, אל תשכחו את הקרב על המקום הרביעי שצפוי ליצור לא מעט דרמות של כדורגל העונה.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח