הפתעה או עמידה בציפיות?

// מאת עומר כץ

מנצ'סטר יונייטד היא קבוצה מוזרה. אחרי שבעונה שעברה היא הבטיחה את ההעפלה לליגת האלופות רק במחזור האחרון עם ניצחון חוץ על לסטר, היא הוגרלה לבית המוות בליגת האלופות ביחד עם פ.ס.ז ולייפציג שאשתקד הגיעו עד לחצי גמר המפעל, והקבוצה מעיר האורות אף הגדילה לעשות כאשר נעצרה רק בגמר. איסטנבול בשאקשהיר הצנועה משלימה את הבית של השדים האדומים.

למה בדיוק הקבוצה מהאולד טראפורד היא משונה? משום שאם נסתכל על 3 משחקיה האחרונים בצ'מפיונס ליג, נגלה את התמונה הבאה – כעבור 2 מחזורים השדים האדומים היו (ביחד עם ברצלונה) בעלי מאזן הנקודות והשערים הטוב ביותר, עם 6 נקודות מ-6 אפשריות והפרש שערים של 6+. היא השיגה אותו בזכות ניצחון יוקרתי של 2-1 בחוץ על סגנית אלופת אירופה וניצחון מוחץ של 0-5 על לייפציג האומללה בבית. לאחר מכן הגיע המשחק בטורקיה מול הקבוצה שלראשונה בתולדותיה משחקת במפעל הבכיר, ולרוע מזלה של יונייטד הקבוצה הטורקית חגגה מולה נקודות ראשונות וניצחון ראשון אי פעם במפעל. כלומר, איפה שכל אדם נורמטיבי היה חושב שיונייטד לא תתקשה – קיבל את ההיפך. איפה שכל אדם נורמטיבי היה חושב שיונייטד תתקשה ואולי אף תפסיד – קיבל את ההיפך.

סולשיאר, ברונו פרננדש, מנצסטר יונייטד
Credit to "Manchester United" Facebook page

 

אבל זה לא נגמר כאן. גם הזירה המקומית מעורבת כאן. אחרי שבמחזור הרביעי הושפלה בביתה עם 6:1 לטוטנהאם (שתוך מספר ימים ניצחה 2 משחקים בהפרש של 5 שערים, ואוהדי הכדורגל פה בארץ יודעים טוב מאוד מה המשחק הראשון המדובר), במשחק הבית הבא שלה היא סיימה בתיקו 0 עם צ'לסי, ובמשחק הבית שלאחר מכן היא הפסידה 1:0 לארסנל. כלומר, ל-2 הקבוצות שמשחקות בליגה האירופית היא הפסידה, בעוד שעם הקבוצה שמשחקת בליגת האלופות היא יצאה עם נקודה ולא ספגה שער בניגוד ל-2 משחקי הבית הקודמים.

נגמר? עדיין לא. לאחר ההפסד הביתי בליגה לתותחנים ובצ'מפיונס ליג לקבוצה הטורקית, הקבוצה האדומה ממנצ'סטר יצאה היום למפגש חוץ בגודיסון פארק מול אברטון המפתיעה והרעבה להצלחה של קרלו אנצ'לוטי, שטרם המחזור הייתה 11 מקומות בטבלה מעל האורחת (עם משחק חסר). זה נגמר עם מהפך ו- 3:1 מרשים בסיום לשדים האדומים. איזו דרך לא רעה להתאושש מ-2 ההפסדים האחרונים.

אם מנצ'סטר יונייטד תודח בשלב הבתים של ליגת האלופות, אנו אמורים להיות מופתעים? ואולי אנו אמורים להיות מופתעים אם דווקא תעלה? האם היא אוהבת דווקא משחקים מול יריבות קשות על הנייר לכאורה, וצריכה אותם כדי לחזור למסלול הניצחונות? האם זו תהיה הפתעה אם גם בסוף העונה הנוכחית היא תסיים בליגה באחד מארבעת המקומות שנותנים את הכרטיס לליגת האלופות? כל אלו הן רק חלק מהתהיות שמעלה הזגזוג של הקבוצה של סולישאר.

סולשיאר
סולשייר. איזו עונה מוזרה?
Via Manchester United facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. כל מי שצופה ביונייטד בשנים האחרונות בוודאי שלא מופתע. לא יכולנו לדעת שננצח את פסז ונביס את לייפציג אבל מראש היה ברור שאלו משחקים שהסגנון שלהם נוח יותר מאשר נגד הקבוצה של ארגון. השדים האדומים זורחים נגד יריבות דומיננטיות וקמלים כשהם צריכים לקחת את המושכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח