הסיפור המוזר של לוואר בול – שוטה הכפר או גאון שיווקי?

דרך די יעילה לבדוק את הדופק של מה חם ומה לא בספורט האמריקאי היא לעקוב אחרי הממים, ובאיזה נושא הם בוחרים להתמקד. כרגע, למרות הפלייאוף בנ.ב.א ובליגת ההוקי, ולמרות שהתחילה עוד עונת בייסבול, מה שהכי מעסיק את תקשורת הספורט ואת האוהדים עצמם במדיה החברתית, לפחות עד שנגיע לגמרים האיזוריים בנ.ב.א, הוא המקרה המוזר של לונזו בול ואביו, לוואר בול.

אז איך יכול להיות ששחקן עם שנה אחת טובה במכללות, שצפוי להיבחר די מוקדם בדראפט הקרוב אבל גם מעלה חששות בגלל המגבלות שלו על מגרש הכדורסל, משיג כל כך הרבה כותרות ותשומת לב? אבא שלו, זה למה.

Image result for lavar ball gif

לוואר בול, אביו של לונזו (ששיחק עונה אחת ביו.סי.אל.איי לצד טי.ג'יי ליף), הוא שחקן פוטבול לשעבר (היה בסגל שתי קבוצות NFL בלי לשחק בליגה) שגם שיחק כדורסל במכללות, בלי להרשים אף אחד. הוא היה נשכח מדפי ההיסטוריה של הספורט לולא הבן שלו (ויש לו עוד שני בנים שמשחקים כדורסל בתיכונים; אחד מהם, לאמלו, קלע 92 נקודות במשחק אחד בעונה האחרונה), שהיה כוכב תיכונים ואחד השחקנים המבוקשים בארה"ב לפני שחתם עם יו.סי.אל.איי. במכללות הוא היה טוב, לפעמים טוב מאוד (14.6 נק', 7.6 אס', 6 ריב' למשחק). יש לו קליעה מוזרה וקצת בעייתית, הוא לא פיזי במיוחד, אבל סקאוטים מאוהבים באורך שלו, בגובה שלו בשביל רכז, וביכולת שלו בהתקפות מעבר.

אבל הסיפור פה הוא אבא שלו, שכרגע גרם לכולם לגחך עם הנעל החדשה של לונזו בול, כאמור שחקן שעוד לא שיחק דקה אחת בנ.ב.א. הנעל של הביג בולר ברנד (BBB) עולה $495 ויותר. היא נראית מאוד דומה לאחת מהנעליים מהליין של קובי בראיינט (נייקי), ועולה פי 2 מהנעל החדשה של לברון ג'יימס. יש גם כפכפים של ה-BBB, שעולות מעל $200. לוואר בול אמר כתגובה לביקורת על המחיר: מי שלא יכול להרשות לעצמו את הנעליים הוא לא Big Baller.

לוואר בול
Credit to "Bleacher Report" Facebook page

אבל זהו רק הפרק אחרון במעלליו של האבא, שנע על הקו בין מגלומניה מגוחכת לגאונות שיווקית. סטיב קר אמר עליו שהוא עושה עבודה טובה בלשים את השם של הבן שלו בכותרות, אבל לא בטוח שזה הדבר הכי נכון בשביל לונזו. אם הולכים לפי ההיגיון שלהיות מאוזכר באיזושהי צורה זה טוב, אז לוואר בול עושה עבודה מדהימה. מצד שני, נייקי, אדידס ואנדר ארמור כולן סירבו לעבוד עם האבא ולהוציא קו נעליים לבן שלו.

לפני הנעל, בול טען שבצעירותו הוא היה משמיד את מייקל ג'ורדן באחד-על-אחד (בול האב צעיר מג'ורדן בחמש שנים). הצהרה מעניינת, רק שבול האב קלע בממוצע 2.2 נקודות למשחק כששיחק במכללות. ג'ורדן? רוב אוהדי הכדורסל בעולם יודעים לדקלם את הישגיו בעל-פה מתוך שינה, והם קצת יותר מרשימים מסל וקצת למשחק בוושינגטון סטייט.

לונזו בול
Credit to Fox Sports Facebook Page

אחרי שיו.סי.אל.איי הודחו בטורניר המכללות, בול האב טען שקבוצה עם שלושה לבנים בהרכב לא יכולה להצליח ועורר סערה. הוא התנצל כמה ימים אח"כ והפיל את האחריות על הבן שלו. לפני טורניר המכללות, הוא טען שהבן שלו יותר טוב מסטף קרי, לברון ג'יימס וראסל ווסטברוק. צ'ארלס בארקלי הזמין את בול האב למשחק אחד על אחד, שעדיין לא זכינו לראות. עד הדראפט, במהלכו ואחריו. אנחנו הולכים לשמוע הרבה מאוד

אולי הנעל (שהיא באמת לא מרשימה, מעבר למחיר) תצליח. ויש מצב לא רע שלונזו בול יהיה שחקן נ.ב.א טוב, אולי אפילו כוכב. אבל בינתיים, הסיפור הגדול זה האבא, שאולי פשוט מנסה לזכות דרך בניו בתהילה שחמקה ממנו בצעירותו. היו אבות דומיננטיים בהיסטוריה של הספורט האמריקאי – אבא של סרינה וונוס וויליאמס לדוגמה; היו אבות שהיו יותר עשירים משחקנים מוצלחים (כמו אבא של ביל ליימביר, שחקן הפיסטונס בשנות ה-80 וה-90), אבל בול הוא משהו שאצלנו אנחנו די מורגלים אליו אפילו לפני הימים של יעקב בוזגלו, אבל בארה"ב הוא מעבר לעוף מוזר. כרגע, התקשורת מתייחסת אליו כמעין שוטה הכפר שמספק כותרות בקצב מסחרר. אם הבן שלו יככב ומהר בליגה, היחס אליו קצת ישתנה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח