המסע של אביב בצון – מנג'ר עונה 11

בעונה הקודמת פספסנו את הכרטיס לליגת האלופות בדקה ה-90. האכזבה מהעונה השנייה שלי בולנסיה מורגשת. כך גם הלחץ מהאוהדים וההנהלה, שדאגו לציין בסיום העונה שהם לא מרוצים מתפקודי כמאמן העטלפים. בעונת 2011/2012 אונאי אמרי הוביל את ולנסיה למקום השלישי ולחצי גמר הליגה האירופית. בכדי לשחזר את ההישג הזה החלטתי ללכת על הכוכב הגדול ביותר שהסכים להגיע למסטאייה- סרחיו אגוארו מאתלטיקו מדריד, שנחת בולנסיה לאחר שהסכמתי לשלם עליו לא פחות מ-32 מיליון יורו (סכום עתק במונחים של Championship Manager). שניים ממצטייני העונה האמיתית, רוברטו סולדאדו וסופיאן פגולי, הגיעו תמורת סכומים נמוכים, יחד עם מיגל טורס מחטאפה ואלכסנדר קולארוב מלאציו. על מנת להחזיר קצת מהכסף שהושקע על אגוארו, מכרתי את ג'רמי מת'ייה, אדינסון קבאני וסטפן ליכשטיינר. בנוסף, המשכתי לפתח את קבוצת המילואים במטרה לעלות אותה לליגה השנייה וחיזקתי אותה בשחקני בוסמן צעירים ומוכשרים: רוברט לבנדובסקי מלגיה ורשה, חביאר פסטורה מפלרמו, בניאט אצ'ווריה מבילבאו וחואן קואדראדו מאודינזה.

סגל המסע של אביב בצון – מנג'ר עונה 11
לחץ להגדלה

מי יעצור את ההתקפה הקטלנית באירופה?

דויד סילבה, חואן מאטה, אלכסיס סאנצ'ז, דויד וייה, סרחיו אגוארו. חמישיית ההתקפה של ולנסיה נראית בלתי ניתנת לעצירה. למרות מחנה אימונים גרוע בהולנד, שכלל ארבעה הפסדים, פתיחת העונה הייתה מעולה עם שישה נצחונות ליגה רצופים, כולל 2:0 יוקרתי על ברצלונה. הסיבוב הראשון בגביע אופ"א הפגיש אותנו עם אסטון וילה החזקה, ולמרות פיגור 0:2 במשחק הראשון באנגליה, התפוצצנו עם 5:0 ענק במסטאייה וכרטיס לשלב הבא. הפסד הליגה הראשון הגיע לאחר חודשיים עם תבוסה 0:3 בחוץ לבטיס.  ההפסד לאנדלוסים לא עצר את המומנטום ואת הסיבוב הראשון בליגה סגרנו במקום השני, נקודה מתחת לריאל מדריד, עם מאזן מושלם בבית. באירופה זה הלך קשה יותר בגלל הגרלות קשות: בסיבוב השני חיכתה לנו אלופת פורטוגל, פורטו (4:2 לולנסיה בסיכום שני המשחקים) ובסיבוב השלישי- יובנטוס (0:0 בחוץ וניצחון 2:1 בבית). מי שחיכתה לנו בשמינית הגמר הייתה מאיורקה, לדרבי ספרדי לוהט.

מסדר פצועים במסטאייה

פציעות. זו התשובה לשאלה שבכותרת הפסקה הקודמת. בתחילת 2017 הקבוצה סבלה ממשבר פציעות חמור של לא פחות מ-11 שחקנים מהסגל הבכיר, ומי שנקראו לדגל היו שחקני קבוצת המילואים, שדרסו את הליגה השלישית ונאבקו על הכרטיס לפלייאוף העלייה לליגה השנייה. אגוארו, שחקן ההתקפה היחיד שלא היה במניין הפצועים, להט עם שלוש שלישיות בחודש פברואר, כולל אחת בניצחון 3:1 בקאמפ נואו על בארסה, אך נפצע בתחילת חודש מרץ, ממש לפני המפגש הכפול מול מאיורקה בגביע אופ"א. המשחק הראשון היה מבטיח עם 1:1 בחוץ, אך שער חוץ בודד של היריבה במסטאייה סגר את הסיפור האירופי שלנו כבר בשמינית הגמר.

בגביע המלך המזל שיחק לנו, עם הגרלות קלות בדמות קבוצות מליגות נמוכות ודילוג קליל לגמר הגביע, בניצוחו של חבייאר פסטורה מקבוצת המילואים, שלהט עם שישה שערים בשבעה משחקים. בליגה זה הלך קצת פחות טוב ולחודש מאי הגענו במקום הרביעי עם סכנה ממשית לאיבוד הכרטיס לליגת האלופות- בדיוק כמו בעונה שעברה. שני מחזורים לסיום אירחנו את אספניול ובן שהר, שהובילו 2:0 וכמעט הרסו לנו את חלום הצ'מפיונס, ורק מהפך מדהים של הקבוצה עם שער ניצחון של דויד סילבה בדקה ה-90 החזיר אותנו למקום הרביעי, שנקודה בודדה במחזור הסיום תספיק להבטחת המקום הרביעי. רק שהמשחק האחרון בעונה היה בסנטיאגו ברנבאו של האלופה הטרייה, ריאל מדריד.

תואר ראשון בספרד

בלי אגוארו ודויד וייה הפצועים, כיבוש שער בברנבאו היה נראה כמשימה בלתי אפשרית. מי שעמד במשימה בגבורה ועצר התקפה אחרי התקפה של הבלאנקוס היה קלאודיו בראבו הענק, שחסם את השער במשך 90 דקות וקיבל ציון 9 בסוף המשחק. המקום הרביעי שלנו. ליגת האלופות, הנה אנחנו באים. במקביל, עלתה קבוצת המילואים מהמקום השני לפלייאוף העלייה על הכרטיס לליגת השנייה. כל שחקן סגל שלא היה בתכניות ההרכב לקראת הגמר, כולל השוער דייגו אלבס, הורד לעזור לקבוצת המילואים, שעמדה במשימה והעפילה לליגת המשנה.

טבלה המסע של אביב בצון – מנג'ר עונה 11
לחץ להגדלה

כשבוע וחצי לאחר התיקו מול ריאל, חזרנו לברנבאו לקרב על הגביע מול מי שהנחילה לנו את ההפסד הראשון העונה, בטיס. רשימת הפצועים כללה את וייה, אגוארו, ראול אלביול, חאבי מרטינז וחואן מאטה. בטיס שלטה במשחק ללא עוררין, ברבאו השוער שוב נתן משחק ענק ודייגו קוסטה, החלוץ השלישי, עקץ עם שער ניצחון בדקה ה-71 והעניק לי תואר ראשון כמאמן ולנסיה.

גמר גביע המסע של אביב בצון – מנג'ר עונה 11
לחץ להגדלה


לשאר הטורים בסדרה

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח