המופע של יואב

הפועל חיפה בעונה מפתיעה ומצויינת, המיקום בטבלה והיכולת מתחילת העונה מצביעות על זה באופן ברור. הקבוצה של קלינגר בהובלת בן בסט, ברסקי, שיימן, תורג'מן וממן הציגה (ומציגה) קצב צבירת נקודות שלרגע אף עיצב חלומות לשחזר את האליפות מלפני כמעט שני עשורים, אבל כל זה היה נכון עד ינואר האחרון. פתאום צצים להם סדקים בכל מה שקשור להתנהלות בקבוצה מה שמשפיע גם על היכולת. מה גורם לאותם סדקים לצוץ כעת? ממה נובע השינוי המשמעותי ביכולת? אז למי שלא עקב, הנה תקציר החודשים האחרונים של הקבוצה.

טיקטיק ליגת האלופות ריאל פסז

עד ינואר הפועל חיפה רצה מצוין, חלק מחבורת צמרת איכותית, נראתה טוב ופתאום, בלי הודעה מוקדמת, מגיעה הפועל באר שבע ומציעה לממן שמסיים חוזה בסוף העונה להצטרף למועדון בקיץ. חמתם של קלינגר וכץ מרקיעה שחקים על חוסר ספורטיביות, הם מנפים את ממן ומשדרים לו שאם יחתום בבאר שבע, כדאי לו למצוא כיסא נוח ביציע ממנו ימשיך לראות את משחקי הקבוצה עד סוף העונה. ממן, שהבין איך תראה שארית העונה שלו במצב כזה, פתח במשא ומתן עם הפועל חיפה (כשהפועל באר שבע לוחצת חזק מהצד שלה). משא ומתן שהסתיים, לטובת שני הצדדים כנראה, במעבר שלו כבר בינואר האחרון. עכשיו, לקראת חודש מרץ, שוב חוזר הניגון, והפעם שיימן על הכוונת של בירת הנגב. התוצאה הפעם, שיימן מסכם על חוזה לשלוש עונות החל מהעונה הבאה. מול מכבי נתניה הוא כבר הספיק להיות מסופסל ולחזור להרכב בתבוסה בשבת האחרונה מול מכבי תל אביב.

האם מדובר באמת בחוסר ספורטיביות ומי אשם במצב שנוצר בקבוצה? או יותר נכון, מי צודק?
אני חושב שהתשובה במקרה הזה, כמו בהרבה מקרים בעבר, ברורה. התוצאה, אם שאלתם, תהיה שגם העונה הפועל חיפה תהיה לא יותר מקבוצת פלייאוף עליון.

קרדיט לעמוד הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

 

 

הפועל באר שבע הפכה בשנים האחרונות לסוג של מכבי תל אביב כדורסל. היא לוקחת את כל הישראלים הכי טובים, גם במחיר שיראו משחקים מהיציע בקבוצתם הקודמת, זאת זכותם וזה יותר מבסדר. אבל לא כך רואה את זה יואב כץ. עבורו זה לא מסתדר והוא פשוט מסרב להתבגר. הבעלים האדומים יוצא כל שנה מחדש בהצהרות ומפתח ציפיות (שבמפתיע גם תאמו במידה מה את מה שראינו בפועל מהקבוצה העונה), אבל שום קשר בין ההצהרות לבין מה שהוא עושה בשטח. במועדון מקצועני לא אמורים להיות סיפורים על מים קרים במקלחות ואוכל שלא מגיע אחרי משחקים. כשדברים כאלה קורים, קשה להיות מופתע שחוזים של שחקנים מצטיינים לא מוארכים בזמן או משודרגים לצורכי מיקוח.

מר כץ, אפנה עליך בשפה שאתה מבין, ב"ביזנס" כמו כדורגל, צריך לפתוח את הארנק, ואם לא, מישהו אחר יבוא ויעשה את זה במקומך. אם אתה לא מוכן לשלם זה לגמרי בסדר, אבל בבקשה אל תתבכיין על זה, זה מוציא אותך עוד יותר רע.



טענותיו של כץ מצטרפות להתנהלות של טביב ורבים אחרים והם לא פחות מחוצפה. כשקבוצה רוצה להראות לשחקן את הדרך החוצה, היא יודעת להשתמש בכל האמצעים כולל אימונים בצד וסיפסולים לא מקצועיים, וכאן הכול כשר ותקין. כששחקן מנצל כושר מצוין על מנת להשתדרג מקצועית וכלכלית, כאן הוא "יורק לבאר שממנה הוא שותה", ובמקרה של שיימן, אפילו ממשיך לשתות למשך תקופה נוספת של חצי שנה.

חשוב להזכיר, פנייה לשחקנים שמסיימים חוזה בתום העונה כבר בינואר היא חוקית והינה חלק בלתי נפרד מהשוק העברות העולמי. דוגמאות כמו רוס ברקלי שעבר בינואר מאברטון לצ'לסי במחיר מציאה או אלכסיס סאנצ'ס מארסנל ליונייטד הן רק חלק מהדוגמאות המוכרות. הפועל חיפה עושה עונה מצוינת, וכל עוד היא תתרכז בכדורגל היא מסוגלת להמשיך ולהיות קבוצת צמרת לגיטימית, אבל עם די.אן.איי שכונתי בהובלת יואב כץ, הדרך למטה עלולה להיות תלולה וכואבת.

הפועל חיפה, גבריאל תמאש, רוסלן ברסקי
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל חיפה
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח