הליגה הסינית חוזרת – על הכוכבים שאתם כנראה לא מכירים

הליגה הסינית נחשבת לכוח עולה בכדורגל העולמי בשנים האחרונות כשרק בימים האחרונים עברו אליה ניקו גאייטן ויאניק קראסקו מאתלטיקו מדריד בסכום כולל של כשישים מליון יורו והצטרפו לכוכבים רבים אחרים כאשר על קצה המזלג ניתן למנות את אוסקר, האלק, אקסל ויטסל, אלכס טישיירה, ג׳ון אובי-מיקל, ראמירס, סדריק בקאמבו ורבים נוספים, בניהם גם מלך שערי הליגה, מיודעינו ערן זהבי, שנחשב לאחד הכוכבים הגדולים בסופרליג הסינית.

טיקטיק מונדיאל

לקראת פתיחתה בעוד מספר שעות (13:35) במפגש דרבי מרתק שיפגיש את האלופה גוואנז׳ו אברגראנדה עם קבוצתו של זהבי גוואנז׳ו ר&פ בנוסף לשני משחקי ליגה נוספים, החלטתי להציג את הכוכבים המשמעותיים בליגה, שאתם כנראה לא מכירים. החל מחלוץ האלופה הברזילאי דרך קולומביאני ותיק, ברזילאי ותיק ומפתיע וילדי פלא קמרוני וגמבי – תוציאו את הפנקסים ותתחילו לרשום.

ריקרדו גולארט

ריקארדו גולאר
Credit to "Ricardo Goulart" Facebook page

הברזילאי בן ה-26 הוא החלוץ המרכזי והשחקן האיכותי ביותר בסגל של האלופה הסינית גוואנז׳ו אברגרנדה. הוא גדל במדי קרוזיירו במולדתו במדיה ערך את הופעת הבכורה בבוגרים בגיל 21 כאשר בשתי עונותיו בקבוצה הוא רשם כ-70 הופעות וכבש 29 שערים בנוסף לשישה בישולים. בהמשך הוא רשם שתי הופעות בנבחרת הבוגרת של הסלסאו תחת דונגה ועבר לגוואנז׳ו תמורת כ-15 מיליון יורו. בשתי עונותיו הראשונות בסין הוא הספיק לרשום 58 הופעות במסגרת הליגה, בהן הוא כבש 39 שערים והוסיף 17 בישולים – ממוצע מדהים של שער/בישול בכל 93 דק׳ על כר הדשא.

בעונה האחרונה, בה הוביל את הקבוצה לאליפות, הוא תרם רבות גם באספקטים נוספים של המשחק – מסירות מפתח (1.8 למשחק), דריבלים מוצלחים (1 למשחק), וכדורים ארוכים (1.2 למשחק) כאשר הוא תורם גם הגנתית עם תיקולים מוצלחים (0.9 למשחק) וזכייה בקרבות אוויריים (1.1 למשחק). שוויו מוערך כבר בכ-17 מיליון יורו והוא צפוי להמשיך להוביל את אברגרנדה לצמרת הטבלה.

מיטב הביצועים של החלוץ הברזילאי במדי האלופה הסינית.

ג׳ובאני מורנו

ג'יובאני מורנו
Credit to "Giovanni Moreno" Facebbok page

הקשר ההתקפי הקולומביאני הוותיק בן ה-31 משחק זו העונה השביעית בקבוצת שנחאי שינואה לאחר שעבר במספר קבוצות במולדתו לפני כן – אנביגאדו, במדיה ערך את הבכורה בגיל 19 וכבש 50 שערים בשתי עונות, אתלטיקו נאסיונל במדיה כבש 40 שערים בשתי עונות וראסינג קלאב הענקית במדיה כבש 14 שערים והוסיף 20 בישולים בשתי עונות גם כן לפני שעבר לסין תמורת כ-4.5 מיליון יורו. במהלך התקופה הוא גם הספיק לרשום 22 הופעות במדי הנבחרת הלאומית וכבש שישה שערים.

בשש העונות בהן שיחק בשנחאי הוא הספיק לרשום כ-150 הופעות בהן כבש חמישים שערים והוסיף 27 בישולים בדרך להפוך לגיבור מקומי בעבור מיליוני סינים. המשחק שלו מתבסס בעיקר על הגובה שלו (1.93 מ׳) שמסייע לו לזכות בקרבות אוויריים רבים (2.4 למשחק) כאשר הוא גם מצטיין בדריבלים מוצלחים (1.7 למשחק), מסירות מפתח (1.3 למשחק) וכדורים ארוכים רבים (3.9 למשחק) לעבר חבריו ברחבה. השווי שלו מוערך כבר בשבעה מיליון יורו והוא צפוי לשחק מספר שנים נוספות בשנחאי, אולי אפילו עד שיפרוש מהמשחק.



כריסטיאן באסוגוג

כריסטיאן באסוגוג
Credit to "Christian Bassogog" Facebook page

החלוץ הקמרוני הצעיר בן ה-22 יפתח את עונתו השנייה בקבוצת חנאן ג׳יאן-יה הצנועה לאחר שהספיק לרשום כבר 17 הופעות ולכבוש ארבעה שערים במדי נבחרתו. הוא ערך את הופעת הבכורה בקבוצת בוגרים במדי ריינבואו ממדינתו כשהיה בן 18 בלבד ובהמשך שיחק בווילמינגטון בארה״ב ובאלבורג הדנית, ממנה עבר לפני כשנה לסין תמורת סכום עתק של כשישה מיליון יורו.

בעונה האחרונה הוא כבש עשרה שערים והוסיף שמונה בישולים במדי הקבוצה הצנועה שסיימה במקום ה-14 וניצלה מירידה כשהיה מעורב בכ-53% משעריה. באסוגוג הצעיר מצטיין בדריבלים מוצלחים (4.1 למשחק, ראשון בליגה) ומסירות מפתח (2.4 למשחק) כשנבחר 7 פעמים לאיש המשחק של קבוצתו בעונה האחרונה ונחשב לשחקן המשמעותי ביותר שלה. שוויו מוערך כבר בכ-7 מיליון יורו ולא אופתע אם הוא יעשה ״פאוליניו״ ויעבור לשחק באחת הליגות הבכירות באירופה בשנים הקרובות כשקבוצתו תגזור קופון יפה ותביא צעיר איכותי אחר שיחליף את מקומו.

מיטב הביצועים של הקמרוני הצעיר בעונות האחרונות.

רנאטו אגוסטו

רנאטו אוגוסטו, ברזיל
Credit to "Renato Augusto" Facebook page

הקשר הברזילאי הוותיק שמשחק זו העונה השלישית בקבוצת בייג׳ינג גואן הוא כנראה השחקן האיכותי ביותר שמשחק בסין שאתם לא מכירים, למרות שסביר ששמעתם את שמו לא מעט כאשר הוא אף נכלל בהרכב הצפוי למונדיאל הקרוב ברוסיה שכבר פורסם על ידי טיטה.

הוא גדל בקבוצת פלאמנגו ממולדתו וערך את הופעת הבכורה בבוגרים שלה כאשר היה בן 17 בלבד בנוסף לכעשרים הופעות בנבחרות הצעירות של הסלסאו שמעידות על הפוטנציאל הגדול שהיה גלום בו כבר בגיל צעיר. הוא הספיק להירכש תמורת 6 מיליון יורו על ידי לברקוזן הגדולה וערך כ-70 הופעות במדיה בנוסף לשבעה שערים ושמונה בישולים מעמדת הקשר המרכזי, אך זה לא סיפק את הגרמנים שמכרו אותו בחזרה למולדתו תמורת שבעה מיליון יורו לקוריאנתיאס. לאחר שלוש עונות מוצלחות במדיה הוא נרכש תמורת שמונה מיליון יורו ועבר לסין – כאשר תג המחיר שלו עולה בהדרגה מדי שנה.



במדי הקבוצה מהבירה הוא שדרג את המשחק שלו כאשר הוא לוקח חלק משמעותי במשחק המסירות של הקבוצה ורושם 66 מסירות למשחק ב-84% דיוק שהופכות למסירות מפתח רבות (2.1 למשחק), כדורים ארוכים (5.8 למשחק) או כדורי רוחב (1.7 למשחק) כשהוא רושם גם דריבלים מוצלחים רבים (2.2 למשחק) ובעצם מעורב בכל מהלכי הקבוצה.

כמנהיג הבכיר של הקבוצה, שקיבל חיזוק משמעותי של כוכבים כמו בקאמבו, ג׳ונתן סוריאנו וג׳ונתן ויירה, המטרה היא לסיים בצמרת הגבוהה של הליגה. תג המחיר שלו, שעלה שוב, עומד כעת על כ-12 מיליון יורו והוא צפוי לעלות עוד לאחר המונדיאל ברוסיה שבו כאמור הוא צפוי לפתוח בהרכב הסלסאו החזקה.

עשרת הביצועים האיכותיים ביותר של הקשר הברזילאי הוותיק.

סטיב

בובאקאר טראוולי, או בקיצור ״סטיב״ הוא חלוץ גמבי צעיר בן 23 שערך את הופעת הבכורה בקבוצת בוגרים במדי ריאל בונז׳ול ממדינתו כשהיה בן 18 בלבד ומאז עבר בקבוצות רבות בסין ובליגה הדנית עד שהושאל לאחרונה עם חובת רכישה בסך ארבעה מיליון יורו לקבוצת גוויז׳ו הנגפנג. הוא הספיק לערוך עשרות הופעות במדי הנבחרות הצעירות בגמביה בנוסף ל-7 הופעות בנבחרת הבוגרת.

בעונתו האחרונה בסין הוא סחב על גבו את יניביאן הצנועה כשהיה בן 21 בלבד וכבש 19 שערים ב-28 הופעות ליגה כאשר היה לאחד הכובשים הבכירים בליגה באותה עונה. הוא מצטיין בדריבלים מוצלחים (1.6 למשחק) ומסירות מפתח (1.2 למשחק), אך הגדולה שלו היא הסיומת האדירה שלו מול השער כאשר הוא כובש שער מכל 1.5 בעיטות למסגרת, או לחילופין בכל 97 דקות על כר הדשא. תג המחיר שלו עומד כעת על 8 מיליון יורו ואני מאמין שהוא יתקדם לקבוצה בכירה יותר בסין בשנים הקרובות ואולי אף יצא לאירופה, כי כשרון יש לו ברגליים.



החמישה הללו צפויים לככב בליגה היקרה בעולם החל ממחר, תזכרו איפה שמעתם את שמותיהם לראשונה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח