הכתובת היתה על הקיר

// מאת רועי חיים

אנחנו אולי לא התחנכו על ברכיו של יוהאן קרוייף, לא עוסקים בעולם הכדורגל ברמת היום היום, לא עברנו השתלמויות באקדמיות יוקרתיות באנגליה ואנחנו לא בוגרי קורס פרו, אבל זה לא אומר שאנחנו לא יודעים להבחין בבעיות של הקבוצה שלנו. אנחנו האוהדים שרואים כל תקציר 50 פעמים, שעוקבים אחרי כל מועמד וכל החתמה של הקבוצה שלנו ובעיקר חיים מכללי אצבע פשוטים, אך אין זה אומר שהם לא נכונים.

אנחנו מכירים את הקבוצה שלנו.
ואני מכיר את הקבוצה שלי.

זאגרב, באר שבע, בן ביטון
Credit to "GNK Dinamo Zagreb" Facebook page

אז תגידו שזו לא חוכמה לכתוב בדיעבד, ושלזרוק את החץ ולצייר סביבו את המטרה היא נחלת האוהדים ולא אנשי מקצוע שמתעסקים בכך ברמה היומיומית, אך הכתובת הייתה על הקיר. אז מאיפה הכל מתחיל?

ב"ש מסיימת עונה חלומית. אחרי סיבוב שני מקרטע ב"ש מתפוצצת בפליאוף והכל ורוד. האוהדים נושמים לרווחה, השחקנים וצוות המאמנים התעלו על עצמם והציגו דומיננטיות מול כל קבוצה שהגיעה מולם, אך מה שאפשר להסתיר לתקופה קצרה, לא יחזיק מעמד לאורך זמן.

חורים בסגל

ב"ש נכנסה לפגרה עם מטרות ברורות. לשחרר 3 זרים (קורהוט, קוואנקה ופקהארט), לחזק את אגף ימין האנמי (מאז עזיבתו של בוז'י), עיבוי אמצע המגרש עם קשר ורסטילי ולמצוא חלוץ שיתאים לאופי המשחק של בכר (ולא יזיק אם ידע לשחק גם על קו ימין). תוכנית סדורה שברורה אפילו לאוהד ההצלחות (והצלחות) המתחיל.



חלון ההחתמות נפתח בצורה מבוקרת עם עיבוי אגף שמאל בדמותם של שיימן (שיתחרה עם אורן) ועזרא (שיגבה את טוני), אך המשכו בישר בשורות שונות לחלוטין. ההחתמות שהגיעו לאחר מכן נגדו את כל צרכי הקבוצה. בלי קשר לתצוגת הנפל של שוער הרכש החדש, ההחתמה שלו לא עשתה שכל לאף אוהד. לא רק שחיימוב היה מצוין בשנה שעברה, אלא הסיכויים לקמפיין אירופאי טוב יותר לא היו קמים או נופלים משדרוג עמדת השוער. בכר לא פעם הרגיש שהקמפיין האירופאי שלו לא צלח כמו שרצה כיוון שג'ון לא הצליח להחזיק מרכז מגרש לבד (לאחר עזיבת הובאן ההרגשה התחזקה) ולכן הלך לכיוון הקשר הורסטילי, או ככה לפחות קיוונו עד שהנחיתו את סטו, שחקן שבעיקרו משחק כמגן ימני ושבמקרה הטוב הוא ורסיה משודרגת של וובה בראון. בעוד בההחתמת של השוער (אנסטיס) יש ים של פוטנציאל (כן, אפילו אחרי המשחק היום) ולצד הסיכון יש גם סיכוי לתשואה גבוהה, ההחתמה של סטו לא נראית ככזו. וכך, במקום לחזק את העמדות הדרושות (אגף ימין, מרכז שדה, חלוץ) קיבלנו שוער זר (שמעבר לכך שלא ברור איך הוא משדרג את הקבוצה הוא גם תופס משבצת זר), חצי כלבוייניק מהליגה השנייה בצרפת (שתפקידו העיקרי הוא בכלל מגן ימני) וחלוץ צ'כי שלא רואה מגרש.

מעבר לכל הדרמה חשוב להדגיש שב"ש נופלת לא רק עם חיימוב, אלא גם עם הטיפול בעניין טוני וג'ון. נראה שהקבוצה לא ממש סגורה בעצמה מה היא רוצה לעשות עם הנושא ולכן נוצר מצב שלא רק שיש לב"ש שני שחקנים מהטובים בליגה שהראש שלהם נוטה לכיוון אחר, היא גם לא יכולה להסתייע בהם להבאת שחקנים. במצב שבו ג'ון וטוני מרגישים מוערכים ורוצים להישאר בקבוצה, אין סיכוי שהם לא מכריעים למשל את המאבק בין מכבי ת"א לב"ש על שירותיו של אופואדו.

זאגרב באר שבע, שיר צדק
Credit to "GNK Dinamo Zagreb" Facebook page

אז מה הלאה?

ראשית נקווה שהמהלומה שהקבוצה ספגה תגרום לצוות להבין שיש צורך בחיזוק מיידי לאגף ימין. אגף ימין אשר לא מתפקד גורם לשיתוק של חצי מהמשחק של ב"ש ומאפשר למגן היריבה לתקוף ללא חשש. לאור המגבלות הקיימות והעובדה שעידן ורד כנראה מגיע לחיפה, אני מניח שב"ש תנסה למצוא שחקן אגף ימין שיכול לשחק גם כחלוץ. כמובן שלצורך כך הקבוצה צריכה לסיים את ההתקשרות עם פקהרט. אם הייתם שואלים אותי, ישנו אחד ישראלי העונה לשם בלקמן שיכול לספק לב"ש פתרון גדול מאוד לבעיות שלה. שנית, מטפלים בנושא ג'ון וטוני. הגיע הזמן לחתוך את הנושא לכאן או לכאן. הקבוצה צריכה להחליט האם היא רוצה אותם או מחפשת למכור. משהחליטה כיצד ברצונה לפעול יש חלון זמנים מאוד קצר להסדיר את הנושא.



ומה עושים עם הכלה הקיימת?

אני מניח שסטו לא יהיה שדרוג, אבל ישרת את המטרות של הקבוצה, לפחות בליגה. כמובן, תמיד ייתכן וכולנו נופתע (כולל אני), אך לא אתפלא אם לא אראה אותו בעונה הבאה. בכל הקשור לשוער אני חושב שב"ש צריכה להריץ אותו בכל מחיר. שוער בגובה 198 ס"מ ששיחק 6 עונות בליגה ביוון מחזיק בתוכו המון פוטנציאל ואם הקבוצה לא תיתן לו לרוץ היא בחיים לא תוכל לגרום לו לפרוץ. שוער שהיה מועמד לקבוצות הגדולות ביוון, שנתן הצגות אירופאיות, מכיל בתוכו פוטנציאל לא ממומש. אני חושב שראינו בשנים האחרונות שבכר והצוות שלו יודעים להפיק פלאים מהשחקנים שלהם, אך בשביל זה צריך לבנות לו את הבטחון, לא לרסק לו עוד יותר.

זאגרב, באר שבע, אנסטיס
Credit to "GNK Dinamo Zagreb" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח