הכשרון של חוסה קאייחון

//נכתב על ידי רועי אורן

נכון לעכשיו מאבק האליפות באיטליה הוא בין האלופה המכהנת יובנטוס ובין סגניתה רומא. אך יש צלע שלישית למאבק והיא נאפולי. אחד השחקנים האחראים לכך הנו הקשר הספרדי חוסה קאייחון.
קאייחון, אשר משחק עונה שלישית במועדון, כבש העונה כבר חמישה-עשר שערים כאשר הוא שותף בכל משחקי הקבוצה בליגה האיטלקית ובליגת האלופות. מדובר בשחקן כשרוני ורב-גוני אשר יכול לשחק במגוון תפקידים בהתקפה. כך למשל, בעוד אצל מאמניו הקודמים הוא שיחק כקשר מאחורי החלוצים, אצל מאמנו הנוכחי מאוריציו סארי הוא משחק כקשר בצד ימין.

חוסה קאייחון
Credit to "SSC Napoli" Facebook page

תחילת הקריירה
חוסה מריה קאייחון נולד בעיר מוטריל שבדרום ספרד. כאשר היה נער צעיר עזר קאייחון לאביו בניהול דוכן הפרות המשפחתי. הוא הגיע לאקדמיה של ריאל מדריד העונה לשם "קאסטייה" ועתידו המקצועי לא היה ברור היות ורוב שחקני הנוער של ריאל לא זוכים לקבל דקות בקבוצה הבוגרת. ואכן, קאייחון הושאל לאספניול והוחזר לריאל מדריד על-ידי המאמן הפורטוגזי ז'וזה מוריניו. הוא כמעט ולא פתח בהרכב הקבוצה, אלא שולב כמחליף (התקשורת הספרדית כינתה אותו "ג'וקר") אבל הספיק לכבוש חמישה שערים בעונת האליפות של הקבוצה.

לאחר שמוריניו עזב את הקבוצה, קאייחון עבר לנאפולי בה שיחק תחת המאמן הספרדי ראפה בניטס. אוהדי הקבוצה חששו מכך ששחקן אלמוני יחסית חותם בקבוצה, אך הכישרון, הטכניקה והמיומנות של קאייחון הסירו דאגה מלבם של האוהדים (דבר אשר בא לידי ביטוי בכך שהוא כבש חמישה-עשר שערים בעונתו הראשונה בנאפולי). בעונה השנייה במועדון כבש קאייחון רק שבעה שערים, כאשר הוא מסייע לחלוץ הארגנטינאי גונסלו היגוואין לשבור את שיא הכיבושים בסיירה א'.

בתחילת העונה הנוכחית רוב הכדורים הלכו לחלוץ הפולני ארקדיוש מילק, אך עם פציעתו של החלוץ הפולני נוצרו הרבה מרחבים בהתקפת הקבוצה וקאייחון, אשר מתופקד כאמור כקשר בצד ימין, ניצל מרחבים אלו כדי לכבוש מספר רב של שערים. במחזור האחרון למרות שנאפולי הביסה את בולוניה 1:7, קרו שני דברים: מילק חזר לסגל הקבוצה והספרדי הורחק במהלך המשחק. נשאלת השאלה: איך שני אירועים אלו ישפיעו על המשך הקריירה שלו בקבוצה.

חוסה קאייחון
Credit to "SSC Napoli" Facebook page

קריירה בינלאומית
לקאייחון יש שלוש הופעות בינלאומיות במדי נבחרת ספרד, אך הוא לא זכה לשחק עדיין בטורניר גדול. רבים טענו שנעשה לו עוול מסוים כאשר הוא לא נכלל בסגל המורחב של ספרד לטורניר היורו האחרון שנערך בצרפת. נכון לעכשיו, קאייחון הוא חבר קבוע בנבחרת ספרד ואם יתמיד ביכולתו הנוכחית, יש לו סיכוי טוב לקחת חלק בטורניר גביע העולם שייערך ברוסיה ב-2018 .

בסיכומו של דבר, הקריירה של חוסה קאייחון והוורסטיליות שהוא מפגין לא מותירה בספק את העובדה שמדובר בכישרון ענק שכולם ייהנו ממנו עוד שנים רבות.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח