הילד שהפך לאגדה

בימים האחרונים מדובר רבות על המעבר של החלוץ הבלגי הנהדר רומלו לוקאקו מאברטון למנצ׳סטר יונייטד תמורת סכום עצום של 75 מיליון יורו ובחור נוסף, ויין רוני שמו. ממבט על, המעבר הגדול מבין השניים הוא כמובן העברתו של הבלגי לשדים האדומים – היא זו ששווה יותר כסף ומסוקרת הרבה יותר ברחבי העולם. אך בעיניי, חזרתו של רוני לאברטון גדולה ומשמעותית בהרבה.

וויין רוני, גדול כובשי יונייטד ונבחרת שלושת האריות בכל הזמנים, שהיה גם הקפטן בקבוצתו ובנבחרת, ולדעת רבים אחד השחקנים האנגלים הטובים ביותר. החלוץ, שכונה בתחילת הקריירה ״פלה הלבן״, הושווה לאחד הסקוררים הגדולים בתולדות המשחק, לא הגיע לרמתו של הברזילאי, אך בכל זאת נחשב לשחקן אגדי ששמו חקוק בספרי ההיסטוריה.

שערו החמישים של רוני במדי נבחרת שלושת האריות, שהפך אותו לגדול המבקיעים של הנבחרת בכל הזמנים

רוני הפך לאחד השחקנים האהובים עליי ביותר לאחר שכבש את המספרת האדירה בדרבי מול סיטי, שהיה לאחד השערים היפים ביותר שראיתי בחיי, וכמובן מופיע גם בהמשך הטור. זה היה רגע שיישאר איתי לנצח ואזכור למשך שנים רבות, שבו הבנתי את היופי האמיתי של הכדורגל. מאז אני עוקב אחריו באדיקות וצופה מספר פעמים בכל שער שהוא כובש. ריגש אותי מאוד כששמעתי שהוא חוזר לקבוצה בה עשה את צעדיו הראשונים בעולם הכדורגל, שתמיד הייתה בשבילו האהבה הראשונה. הקבוצה הכחולה ממרסיסייד היא הקבוצה שבה הוא זכה לאמון רב כבר בגיל צעיר, הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בפרמיירליג כבר בגיל 16 וכבש את שער הבכורה לפני שהיה בן 17 וכבר בכך שבר שיאים שהחזיקו שנים רבות. מבחינת אוהדי הטופיז, הוא עזב בגיל צעיר מדי והשאיר אותם כועסים ומאוכזבים, אך קשה להאמין שהם לא יקבלו אותו בברכה כאשר יחזור כאגדה לגודיסון פארק.

שערו הגדול ביותר בקריירה לטעמי, מספרת אדירה בדרבי מול סיטי

כשחתם אמש לשנתיים באברטון הוא סיפר בהתרגשות שמטרתו המרכזית עם קבוצת נעוריו היא לסחוף אותה רחוק ולזכות בתארים. בהחלט מגיע לשחקן אדיר כמותו לסיים ככה את הקריירה, הוא עזב את הקבוצה כנער מתפתח ולא הספיק לקחת אותה רחוק, וכעת הוא מגיע אליה לאחר ירידה בכושרו וביכולתו, אך הוא עדיין סקורר נהדר, ומעל הכל – מנהיג דגול שיכול וצריך לסחוף את השחקנים בחדר ההלבשה לעלות חדורי מוטיבציה לכל משחק ולטרוף את הדשא. במידה ויצליח בכך, הוא בהחלט עשוי להירשם בדפי ההיסטוריה של הכדורגל בתור אחד השחקנים הבודדים שנחשב לסמל ומהווה גאווה רבה לשני מועדונים יריבים.

שערו הראשון בקריירה בפרמיירליג, עוד בטרם מלאו לו 17, מול האלופה ארסנל

לי נותר רק לאחל לאחד השחקנים המרגשים והאיכותיים שבהם צפיתי בחיי, וכמובן אחד האהובים עליי ביותר, שהחזרה המרגשת של החלוץ האנגלי תסתיים בהצלחה, ושסיפור האגדה על הילד מליברפול ימשיך להיכתב, בקבוצה שנתנה לו את ההזדמנות והאמינה בו כבר מההתחלה – שבלעדיה מי יודע אם הוא בכלל היה מגיע לרמות הגבוהות הללו.

בהצלחה רוני, לנצח אמשיך להחזיק לך אצבעות.

וויין רוני אברטון
Credit to Everton Football Club
official Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח